نورپردازی رنگی در فضای داخلی اداری

نورپردازی رنگی در داخلی اداری

نورپردازی رنگی در فضای داخلی اداری

معماری: استودیو Ideaworkshop

موقعیت: مالزی، کوالالامپور

مساحت: ۳۳۰ مترمربع

سال: ۲۰۱۸

نورپردازی رنگی در طراحی داخلی دفتر کار داخلی یکی از روش هایی است که می توان از طریق آن فضایی جذاب و متنوع را در محیط ایجاد کرد. در این بخش نیز خط معمار قصد دارد تا به شرح پروژه ای بپردازد که طراحان با استفاده از نورپردازی خلاقانه در فضای اداری فضایی متنوع و پویا ایجاد کردند.استودیو Ideaworkshop یک دفتر مشاوره معماری و چند رشته ای مدرن می باشد که که در سطح بین المللی در زمینه طراحی، معماری، برنامه ریزی شهری و تجزیه و تحلیل فرهنگی فعالیت می کند. تعضای این دفتر معماری سعی براین دارند تا جوهر گذشته و معاصر را در جهت شکل دادن به آینده محیط زیست ایجاد کنند. این دفتر فعالیت خود را از سال ۲۰۰۵ آغاز کرده و  تا کنون با رشد و توسعه در طراحی حوزه های مختلف مسکونی، اداری، تجاری، مراکز فرهنگی و تفریحی، خود را به عنوان تیم طراحی پویا و خلاق معرفی کرده است.

در این راستا سال اخیر شرکت تکنولوژی و فناوری Mindvalley از دفتر معماری Ideaworkshop خواست تا یک فضایی متناسب با روحیه ی فضای کاری برای آن ها طراحی کند. این دفتر در کوالالامپور قرار دارد. یکی از خواسته های کارفرما این بود که محیطی سالم و کاربر محور را طراحی کنند. این فضا ملهم از پروژه jungle gyme play scape و Sagrada Familia اثر گائودی می باشد. بر این مبنا فضای کاری در چند سطح را مشاهده می کنیم که با نور پلی کروماتیک پوشیده شده است که در طول روز تغییر می کند. کل فرآیند با بازخوانی مفهوم و عملکردهای یک دفتر آغاز شد و به طور اساسی طرح ها، مواد و فضاهای مناسب برای عملکرد انسان را بهینه کرد. بر اساس منبع نوری، طراحی این فضای کاری یک تمرین معماری بر روی Pleochroism(چندرنگ نمایی) که یک پدیده نوری که در آن رنگ یک ماده هنگامی که از زوایای مختلف به آن می نگرند، تغییر می کند و همچنین پویایی آن با تجربه کاربر و بهره وری از آن می باشد. استفاده از فیلم  3M dichoroic در سراسر فضا  ساختار شیشه ای چند منظوره فولاد و شیشه ای، بازتابی معاصر از شیشه های رنگارنگ کلیسای  Sagrada's Familia می باشد. 

با الهام از Jungle Gym این پروژه ویژگی های ساده اما نوآورانه ای را برای مقابله با شیوه زندگی ایستا، از جمله میزهای ایستاده را نمایش می دهد. این دفتر به عنوان محل کاری که آسودگی و سلامت کارمندانش را در نظر دارد، اتاق هایی برای هیپنوگرافی و سایر امکتنات رفاهی را فراهم آورده است. فضایی آرام متناسب با نیازهای کاربر با استفاده از دیواره های گیاهی، وجود نور طبیعی خورشید ایجاد شده است. فضای کاری فیزیکی نشان می دهد که چگونه معماری پویایی تعامل انسانی با محیط اطرافش را برمی انگیزاند. این فضای کاری با کادرهای مختلف فیلمسازی، طراحی، رسلنه های اجتماعی و مارکتینگ فرصتی برای الهام گرفتن، تمرکز شخصی افراد، همکاری و تعامل اجتماعی را برای تعضا فراهم می آورد. با توجه به مدل های معاصر برای فضای کاری خلاق، این پروژه قدرت تبدیل به فضاهای کاری متفاوت که منجر به سلامتی فردی و اجتماعی مجموعه می شود را دارد.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن تصاویر دعوت می نماید.

نورپردازی رنگی در داخلی اداری نورپردازی رنگی در داخلی اداری نورپردازی رنگی در داخلی اداری نورپردازی رنگی در داخلی اداری نورپردازی رنگی در داخلی اداری نورپردازی رنگی در داخلی اداری

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Officesnapshot

تعداد بازدید: 530

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *