نگاهی به نمونه ها و مدل های طراحی باغچه و حیاط

مدل باغچه حیاط ایرانی

نگاهی به نمونه ها و مدل های طراحی باغچه و حیاط

در بخش هایی که گذشت، مطالبی راجع به طراحی محوطه برای شما به اشتراک گذاشتیم. طراحی محوطه بیرونی منزل و حیاط به ایجاد فضایی آرامش بخش، دلنشین، جذاب و روحیه بخش برای افراد می پردازد و به همین دلیل طراحی این فضا از سالیان دور مورد توجه ساکنین قرار گرفته است. علاوه بر این طراحی حیاط و باغچه ویلا و منازل، تأثیر مستقیمی بر زیبایی محوطه ساختمان می گذارد. از طرفی دیگر نیز، طراحی محوطه یک راهی عالی برای آوردن طبیعت در زندگی و بدست آوردن آرامش می باشد. در ادامه خط معمار راهکارهایی نو و خلاقانه ای برای تزئین فضای بیرونی منزل را ارائه خواهد داد. شما می توانید از این راه ها ایده گرفته و به طراحی حیاط و باغچه منزل خود بپردازید: 

طراحی با درختان

کاشت درختان مختلف یکی از راه هایی است که می توان توسط آن به دیزاین حیاط پرداخت. به علاوه باعث حضور طبیعت در این فضا نیز می شود.

ایجاد باغچه هایی در دل دیواره ها 

با توجه به محدودیت فضا در خانه های معاصر، یکی از ایده های جذابی که می توان برای طراحی حیاط و محوطه ارائه داد، ایجاد باغچه هایی در داخل دیواره ها می باشد. ایجاد باغچه ها در دیوار، یکی از راه های جذابی است که زندگی و حس طراوت را به این بخش از محیط زندگی می افزاید.

قرار دادن حوض یا یا استخر

قرار دادن یک حوض آب کوچک علاوه بر این که در فصل تابستان به ایجاد هوای خنک و مطبوع کمک می کند، به علاوه بر زیبایی و جذابیت حیاط می افزاید. همچنین افرادی که فضاهای بزرگ تری را در اختیار دارند، توصیه می کنیم به طراحی استخر بپردازند.

طراحی فضایی برای نشستن

شما می توانید در حیاط منزل خود به خصوص برای فصل بهار و تابستان فضایی برای نشیمن و سرگرمی اعضای خانواده ایجاد کنید. هنگامی که شما مبلمان و سایر لوازم جانبی را در حیاط قرار می دهید، نکته ای که باید بدان توجه داشته باشید این است که حداکثر استفاده از فضای موجود را داشته باشید. گاهی اشتباها، افراد تصور می کنند که از حیاط فقط می توانند در فصل تابستان و بهار استفاده کنند. اما اگر این فضا هوشمندانه طراحی شود، می توان از آن در فصل های مختلف سال استفاده کرد.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن تصاویر مدل طراحی باغچه و حیاط دعوت می نماید.

مدل باغچه حیاط ایرانی مدل باغچه حیاط ایرانیمدل باغچه حیاط ایرانی مدل باغچه حیاط ایرانی مدل باغچه حیاط ایرانی مدل باغچه حیاط ایرانی مدل باغچه حیاط ایرانی مدل باغچه حیاط ایرانی مدل باغچه حیاط ایرانیمدل باغچه حیاط ایرانیمدل باغچه حیاط ایرانی مدل باغچه حیاط ایرانی مدل باغچه حیاط ایرانی مدل باغچه حیاط ایرانی مدل باغچه حیاط ایرانی مدل باغچه حیاط ایرانی مدل باغچه حیاط ایرانی مدل باغچه حیاط ایرانی مدل باغچه حیاط ایرانی مدل باغچه حیاط ایرانی مدل باغچه حیاط ایرانی مدل باغچه حیاط ایرانی

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Archline

تعداد بازدید: 5,377

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *