نمونه ای از طراحی ویلای مدرن و دوبلکس

طراحی ویلای مدرن و دوبلکس

معماری: استودیو TAFF

موقعیت: مکزیک

مساحت: ۴۲۵ مترمربع

سال: ۲۰۱۹

همانطور که می دانید امروزه طراحی وساخت ویلا برای افراد، موضوعی جذاب و در عین حال چالش برانگیز می باشد. افراد دوست دارند تا ویلایشان را بر طبق نیازها، علاقه و سلیقه شخصی خود بسازند و در  عین حال نیز می خواهند فضای داخلی و بیرونی ویلای آن ها زیبا بوده و در میان سایر ویلاها بدرخشد. به عبارتی باید بگوییم که افراد دارای علایق و سلیقه های مختلفی هستند. ممکن است برخی طرفدار ویلاهای کلاسیک بوده و برخی دیگر طرفدار ویلاهای مدرن و مینیمال. از این رو خط معمار در بخش های مختلف نمونه های مختلفی از ویلاهایی با سبک های مختلفی را برای کاربران به اشتراک گذاشت تا از این نمونه ها الهام گرفته و ویلای رویایی خود را طراحی کنند. در این بخش نیز خط معمار قصد دارد تا نمونه ای بی نظیر از طراحی ویلا، برای کسانی طرفدار طرح های مدرن و مینیمال هستند را معرفی کند. اما بهتر است قبل از این که به شرح پروژه بپردازیم خلاصه ای راجع به سبک های مختلف در طراحی و معماری ویلا شرح دهیم.

سبک معماری ویلا

سبکهای معماری ویلا تنوع زیادی دارند. سبک هایی مانند کلاسیک، مدرن، معاصر، مدیترانه ای، اسپانیایی مراکشی و غیره.  اما با توجه به موقعیت و شرایط جغرافیایی و ذائقه ایرانی ها بیش تر این سبک ها در معماری و طراحی داخلی ویلاهای ایران کاربردی نمی باشند. به طور عمده وقتی نمای ویلاهای ساخته شده در ایران را مشاهده می کنیم، نما و طراحی داخلی ویلاها بیش تر یا به صورت مدرن و مینیمال هستند یا به صورت کلاسیک. این نکته را نیز باید افزود که این نوع نماها دارای ظاهری زیبا بوده و ساخت آن ها از لحاظ اقتصادی نیز مقرون به صرفه می باشد. از این رو سبک مدرن و کلاسیک در ساخت ویلاهای ایرانی طرفداران زیادی دارد.

سبک دکوراسیون داخلی ویلاها

همانطور که می دانید فضای داخلی ویلاها باید با نمای بیرونیشان هماهنگ باشند. به عنوان مثال اگر نمای ویلای شما کلاسیک می باشد، باید طراحی داخلی آن را نیز با سبک کلاسیک دیزاین کنید و بالعکس اگر نمای ویلای شما مدرن می باشد باید فضای داخلی نیز ساده و مدرن باشد. در ادامه به برخی از ویژگی های سبک مدرن و کلاسیک می پردازیم.

سبک کلاسیک: سبک دکوراسیون کلاسیک از سبک هایی است که از گذشته های دور رواج داشته و امروزه نیز همچنین در میان افراد طرفداران بسیاری دارد. رنگ های غنی، شفاف و گرم، جزئیات فراوان، طراحی متقارن، مبلمان بزرگ و همچنین استفاده از اکسسوری های مختلف از ویژگی های شاخص این سبک می باشد.

سبک مدرن: سبک مدرن در طراحی داخلی یک اصطلاح گسترده و وسیعی است که ما امروزه به وفور در فضاهای داخلی شاهد آن هستیم. ویژگی های شاخص این سبک دکوراسیون خطوط مستقیم و واضح، پالت رنگی ساده، مبلمان ساده و همچنین استفاده از متریالی چون فلز، شیشه و استیل می باشد. یکی دیگر از شاخصه های اصلی در سبک دکوراسیون داخلی مدرن، سادگی در فضای داخلی می باشد. در سبک مدرن تا حد امکان از ایجاد پیچیدگی و افزودن جزئیات می پرهیزند و سعی می کنند تا فضایی ساده، روشن و دلباز با حداقل جزئیات ممکن ایجاد کنند.

اکنون که با سبک های کاربردی در طراحی ویلا آشنا شدید به شرح پروژه می پردازیم.

شرح پروژه

این ویلای مسکونی تحت عنوان خانه احساسی برای خانواده ای چهار نفره طراحی شد. دلیل اصلی نام گذاری آن شخصیت احساسی اعضای خانواده بود. با توجه به روحیه حاکم بر فضا، بافت بتنی و صیقلی موجود در دیوار های فضای داخلی این ویلای مسکونی باعث شد انتخاب سایر متریال ساده تر شود. این بافت بتنی تقریبا تمام سطوح را می پوشاند. این بافت ساده و خنثی اشیای چوبی را برجسته تر نمایش می دهد و حسی از فضاهای مینیمال و روستیک را به مخاطبین منتقل می سازد.

وقتی از بیرون حجم معماری این ویلای مسکونی را مشاهده می کنیم مجموعه ای از حجم های سفید را مشاهده می کنیم که بر روی پایه های چوبی و بتنی قرار گرفته اند. انتخاب متریال در این پروژه گونه ای است که میان فضای داخلی و نمای بیرونی هارمونی ایجاد کرده است. نکته قابل توجه در ویلا این است که طراحان به طوری هوشمندانه ای توانسته اند میان بتن اکسپوز سرد و چوب گرم در کنار رنگ سفید هم در طراحی نما و طراحی فضای داخلی تعادل ایجاد کنند و در عین حالی که متعادل است، زیبا نیز به نظر برسد.

در ادامه با دیدن تصاویر طراحی ویلای مدرن و دوبلکس خط معمار را همراهی کنید.

طراحی ویلای مدرن و دوبلکس طراحی ویلای مدرن و دوبلکس طراحی ویلای مدرن و دوبلکس طراحی ویلای مدرن و دوبلکس طراحی ویلای مدرن و دوبلکس طراحی ویلای مدرن و دوبلکس طراحی ویلای مدرن و دوبلکس طراحی ویلای مدرن و دوبلکس طراحی ویلای مدرن و دوبلکس طراحی ویلای مدرن و دوبلکسطراحی ویلای مدرن و دوبلکس طراحی ویلای مدرن و دوبلکس طراحی ویلای مدرن و دوبلکس طراحی ویلای مدرن و دوبلکس طراحی ویلای مدرن و دوبلکس

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

در این بخش به طراحی ویلای مدرن و دوبلکس پرداختیم.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری  آوگون

منبع: Archdaily

تعداد بازدید: 3,706

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *