بررسی یک نمونه آپارتمان با سبک دکوراسیون داخلی صنعتی

سبک دکوراسیون داخلی صنعتی

 

معماری: استودیو  Semerene

موقعیت: بزریل

مساحت: ۱۴۱ مترمربع

سال ۲۰۱۹

در چند سال اخیر سبک دکوراسیون داخلی به طور فزاینده ای رایج شده است و دلیل آن نیز بسیار واضح است، ترکیب اشیای قدیمی در دکوراسیون مدرن. خط معمار در این بخش قصد دارد تا یکی از نمونه های موفق این سبک دکوراسیون را برای همراهان گرامی به اشتراک بگذارد. اما بهتر است قبل از پرداختن به پروژه، مروری بر ویژگی های بارز این سبک دکوراسیون داشته باشیم.

ویژگی سبک دکوراسیون داخلی صنعتی

برخی از ویژگی های اصلی دکوراسیون داخلی صنعتی به شرح زیر می باشد:

پالت رنگی خنثی: یکی از ویژگی های اصلی در سبک دکوراسیون صنعتی این است که رنگ های برجسته و جسورانه در جزئیات کوچک به کار می رود، این درحالی است که بخش عمده فضا را رنگ های خنثی می پوشاند. این سبک عمدتاً به ترکیب رنگهای خنثی متکی است تا ظاهری هماهنگ و تمیز و مینیمالیستی ایجاد کند.

طراحی با پلان باز: خانه هایی با سبک دکوراسیون صنعتی معمولا با پلان باز هارمونی بیش تری دارند.

ترکیب چوب و فلز: به طور کل می توانیم بگوییم که سبک صنعتی ترکیبی از متریال قدیمی و جدید است. یکی از بهترین راهکارها برای رسیدن به این تضاد، ترکیب چوب و فلز در کل فضای داخلی شما می باشد.

کفپوش بتنی: اگر چه چوب به طور عمده در کف سالنهایی با سبک صنعتی به کار می رود، اما کفپوش های بتنی مدرن تر و از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه تر می باشند.

لوله کشی های روکار: یکی از ویژگی های بارز فضای سبک صنعتی نمایان ساختن عناصری مانند لوله کشی و سیم کشی روکار است که افراد معمولا سعی در پنهان ساختن آن دارند. اکنون در ادامه به شرح پروژه می پردازیم.

شرح پروژه از زبان معمار

در این پروژه که یک نمونه موفق از سبک دکوراسیون داخلی صنعتی است، کارفرما خواستار فضایی منعطف و یکپارچه ای بود که آشپزخانه می بایس در مرکز خانه قرار بگیرد. فضای کلی این آپارتمان ۱۴۱ مترمربع می باشد. همچنین این آپارتمان باید شامل دو اتاق دخواب، سالن پذیرایی، اتاق تلویزیون، آشپزخانه و فضای لاندری می بود. علاوه براین کارفرما می خواست تا فضای داخلی منزل خود ارتباط محکمی با هویت شهر Brasilia برقرار کند و ویژگی های اصلی یک آپارتمان مدرنیسم آمیخته با سبک صنعتی برجسته سازد و همچنین آثار هنری که توسط خود کارفرما از سراسر جهان جمع آری کرده بود را به نمایش بگذارد.

در این پروژه فضای نشیمن در الویت اصلی قرار دارد، جایی که همه افراد خانواده با همدیگر متحد می شوند. در نتیجه، سالن پذیرایی و آشپزخانه برای ایجاد فضایی وسیع تر، تهویه متقابل، افزایش نور طبیعی و همچنین تشویق به تعامل میان افراد و همچنین انجام فعالیت های مختلفی که به طور همزمان انجام می شود، ادغام شده است. اتاق تلویزیون که قبل تر اتاق خواب بوده، از طریق یک درب کشویی رو به سالن پذیرایی و آشپزخانه باز می شود و به ساکنین این امکان را می دهد تا به دلخواه خود قرارگیری در فضای خصوصی یا فضای یکپارچه را انتخاب کنند.

قفسه آهنی که میان آشپزخانه و سالن پذیرایی قرار دارد، ارتباط میان تمامی فعالیت های موجود در فضای زندگی را تقویت می کند. ساختار و ویژگی های اصلی آپارتمان برای تبدیل شدن به شخصیت کلی ساختمان ظاهر شدند. کفپوش چوبی، متریال خام و طبیعی و سطوح بتنی که از ویژگی های اصلی سبک دکوراسیون داخلی صنعتی هستند در این پروژه به خوبی مشهود است. همچنین در فضای داخلی نشیمن مبلمان معاصر و اشیای تزئینی که متعلق به دهه ۶۰ میلادی است، با یکدیگر ترکیب شده اند. به علاوه اشیای رنگین در تضاد با سطوح سرد بتنی، ترکیبی گرم ایجاد کرده است. آشپزخانه نیز با داشتن جزیره آهنی، درب های فلزی و شیشه ای خصوصیات سبک دکوراسیون داخل صنعتی را به نمایش می گذارد. کفپوش های بتنی و کابینت های دودی، طیفی تیره تر از سالن پذیرایی دارد و گذری نامحسوس بین دو فضا ایجاد کرده است.

تأکید بر ساختار و مکانیسم سبک صنعتی، همچنین در اتاق خواب نیز حضور دارد. کارفرما برای ایجاد یک اتاق خواب منحصر به فرد به طراحان اختیار کامل دادند که نتیجه آن ایجاد یک چیدمان نامتعارف شده است. به گونه ای که حمام و کمدها با اتاق خواب ادغام شده و از طریق شفافیت درهای شیشه ای عملکرد هریک مشخص می شود. این امر فضای وسیع تر و روان تری را ایجاد کرده و همچنین بر میزان روشنایی و تهویه می افزاید. حمام و کمدها از جنس آهن می باشد و باروکش سیمانی تیره پوشیده شده و حجمی مکعبی را نشان می دهد که از بقیه سطوح متمایز دیده می شود.  وجود آینه نیز درپشت آن به بزرگ تر دیده شدن فضا کمک می کند.

در ادامه با دیدن تصاویر خط معمار را همراهی کنید.

سبک دکوراسیون داخلی صنعتی سبک دکوراسیون داخلی صنعتی سبک دکوراسیون داخلی صنعتی سبک دکوراسیون داخلی صنعتی سبک دکوراسیون داخلی صنعتی سبک دکوراسیون داخلی صنعتی سبک دکوراسیون داخلی صنعتی سبک دکوراسیون داخلی صنعتی سبک دکوراسیون داخلی صنعتی سبک دکوراسیون داخلی صنعتی سبک دکوراسیون داخلی صنعتی سبک دکوراسیون داخلی صنعتی سبک دکوراسیون داخلی صنعتی سبک دکوراسیون داخلی صنعتی سبک دکوراسیون داخلی صنعتی سبک دکوراسیون داخلی صنعتی سبک دکوراسیون داخلی صنعتی سبک دکوراسیون داخلی صنعتی سبک دکوراسیون داخلی صنعتی سبک دکوراسیون داخلی صنعتی سبک دکوراسیون داخلی صنعتی سبک دکوراسیون داخلی صنعتی سبک دکوراسیون داخلی صنعتی  سبک دکوراسیون داخلی صنعتی سبک دکوراسیون داخلی صنعتی سبک دکوراسیون داخلی صنعتی سبک دکوراسیون داخلی صنعتی سبک دکوراسیون داخلی صنعتی سبک دکوراسیون داخلی صنعتی

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Archdaily

تعداد بازدید: 434

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *