معماری و طراحی نمای آپارتمان مسکونی JUAN، شهاب میرزاییان، سمنان

معماری ساختمان مسکونی،طراحی نمای ساختمان مسکونی،نمای ساختمان سه طبقه

معماری و طراحی نمای آپارتمان مسکونی JUAN –

معماری : شهاب میرزاییان

موقعیت: ایران، سمنان

متراژ: ۷۵۰ مترمربع

سال: ۱۳۹۵

از زبان معمار پروژه: کارفرما درخواست یک طراحی یک ساختمان مسکونی آپارتمان سه طبقه، در یکی از مناطق متوسط شهر سمنان را داده بود. بعد از مذاکره با کارفرما و احترام به این موضوع که وی درخواست استفاده از حداکثر فضای ممکن را داشت، تصمیم بر این شد که بجای یک حجم ساختمانی مکعبی معمول، دو واحد دوبلکس و تریپلکس طراحی گردد. چرا که خود کارفرما نیز به اختلاف سطح در واحد علاقه مند بود.

دو واحد دوبلکس و تریپلکس که روی نما با یکدیگر ترکیب می شوند، اجازه استفاده ی حداکثری از نور طبیعی را از طریق بخش جلوی ساختمان خواهند داد. در واحد تریپلکس، یک وید (void) مرکزی در قلب ساختمان طراحی و تعبیه شد که بواسطه ی وجود این وید، تمام فضاهای در سه طرح از یکدیگر قابل مشاهده هستند. فضاهای عمومی و خصوصی نیز از طریق این وید مرکزی از یکدیگر جدا شده اند.

همچنین در هر دو واحد دوبلکس و تریپلکس، دو پاسیو طراحی شد که اجازه ی استفاده از نور طبیعی روز را به اتاق خواب و فضای نشیمن می داد و همچنین با طراحی این پاسیوها قوانین شهرداری محلی نیز، رعایت شد.

در ادامه دعوت می کنیم تصاویر طراحی داخلی ساختمان، نما، پلان های طبقات، برش های نما، دیاگرام ها و … را مشاهده نمایید.

معماری ساختمان مسکونی،طراحی نمای ساختمان مسکونی،نمای ساختمان سه طبقه معماری ساختمان مسکونی،طراحی نمای ساختمان مسکونی،نمای ساختمان سه طبقه معماری ساختمان مسکونی،طراحی نمای ساختمان مسکونی،نمای ساختمان سه طبقه معماری ساختمان مسکونی،طراحی نمای ساختمان مسکونی،نمای ساختمان سه طبقه معماری ساختمان مسکونی،طراحی نمای ساختمان مسکونی،نمای ساختمان سه طبقه معماری ساختمان مسکونی،طراحی نمای ساختمان مسکونی،نمای ساختمان سه طبقه

تحریریه خط معمار

شرکت معماری آوگون

منبع: http://archline.ir – Archdaily

تعداد بازدید: 3,492

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *