معماری و طراحی داخلی گالری ژی ، البرز نظری

طراحی داخلی گالری

طراحی داخلی گالری ژی ، البرز نظری

معمار مسئول: البرز نظری

موقعیت: ایران، تهران

مساحت: ۱۲۵ مترمربع

عکاس: استودیو دید

سال: ۱۳۹۸

شرح پروژه از زبان معمار

چالش اصلی در این پروژه رفع و اصلاح طرحی بود که باید در زمینی به طول ۱۲ متر و عرض ۵٫۹ متر بدون این که خیلی باریک به نظر آید، چیدمان می شد. با دانستن این موضوع، راه حلی که طراح ارائه داد، ایجاد سقفی به ارتفاع ۳ متر، برقراری ارتباط با خیابان برای ایجاد پس زمینه در فروشگاه که جذابیت بصری ایجاد می کرد و طبقه ها را تقسیم می کرد، بود.

در طبقه اول بر فضای نمایشگاهی با مبلمان و تصاویر چیده شده در کنار سالن، تمرکز شده بود؛ پایین پله ها قفسه هایی با هدف نمایش مجسمه ها قرار گرفته بودند و شامل یک شیروانی و به علاوه یک سرویس بهداشتی که در سطح باز زیر پله ها قرار داشت، دیده می شود.

راه پله ها مراجعه کنندگان را از یک طبقه به طبقه دیگر هدایت می کنند، از ورقه های بتنی ساخته شده است که  که توسط یک میله مرکزی پشتیبانی می شود و در طبقه دوم عملکرد جدیدی بدست می آید. به علاوه برای ایجاد ارتباط بین طبقات، یک صفحه پرده ای به صورت بدنه محاظ با رنگ زرد را در خود جای داده است که در مواقعی که برای نمایش آثار هنری ضروری است می چرخد.

این طبقه همچنین دارای پنجره هایی است که به عنوان یک ویترین بزرگ عمل می کنند و همچنین باعث ایجاد ارتباط میان خیابان و فضای اصلی گالری می شود، زیرا این منطقه برای فضاهایی با عملکرد کمتر مانند سالن استراحت و آبدارخانه است که مبلمان بزرگتر فروشگاه ها را مانند میز، قفسه ها و صندلی ها را در خود جای می دهد.

بخش جالب دیگر در رفع عملکرد مشترک در گالری، نحوه نمایش فریم ها میخکوب کردن آن بر روی دیوارها بود. به این صورت که زنجیرهای معلقی در بر روی دیوار قرار داده و تصاویر در ارتفاعات و موقعیت های مختلف، بدون نیاز به آسی رساندن به دیوارها در معرض دید قرار می گیرند.  پس از رفع موانع عملکرد و استفاده از زمینه، نیاز بود که نما در سطح خیابان به صورت استوار و ایستاده به نظر برسد، بدین ترتیب بلوک های بتنی پیش ساخته به باغچه های عمودی افزوده شدند.

در ادامه با دیدن تصاویر خط معمار را همراهی کنید.

طراحی داخلی گالری طراحی داخلی گالری طراحی داخلی گالری طراحی داخلی گالری طراحی داخلی گالری طراحی داخلی گالری طراحی داخلی گالری طراحی داخلی گالری طراحی داخلی گالری طراحی داخلی گالری طراحی داخلی گالری طراحی داخلی گالری طراحی داخلی گالری طراحی داخلی گالری طراحی داخلی گالری  طراحی داخلی گالری

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

در این بخش به معماری و طراحی داخلی گالری ژی پرداختیم.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Archdaily

تعداد بازدید: 2,400

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *