معماری و طراحی داخلی ویلای پگاه ، امیر خرقانی

معماری ویلای پگاه

معماری و طراحی داخلی ویلای پگاه ، امیر خرقانی

معمار اصلی: امیر خرقانی، الهام اصغر پور

کارفرما: امیر خراقانی

مهندسی: مجتبی خلج

مشاور سازه: علی حاج غلامیان

مساحت: ۱۱۰۰ متر مربع

سال: ۱۳۹۷

عکاس: سروش مجیدی

شرح پروژه از زبان معمار

ویلای پگاه در باغی به مساحت ۱۱۰۰ متر مربع واقع شده است. اطراف این ساختمان را درختان میوه فرا گرفته و زیبایی و جذابیت بی نظیری را در تمامی سال ارائه می دهد. این باغ در شهریار، در غرب استان تهران قرار دارد. هدف اصلی در این پروژه، تقویت روابط میان پروژه و زمینه با استفاده از یک فضای فعال بود. افزودن فضای حائل می توانست پاسخی در مقابل هدف اصلی پروژه باشد. ارتباط با فضای بیرونی علاوه بر باز بودن، بواسطه حجم بسته حائل و فضاهای ترکیبی که به طور همزمان در فضای بیرون و داخل هستند، شکل گرفت.  فضای بیرونی، چرا که عناصر طبیعی و هوای مطبوع را وارد می کند، و فضای درونی، چرا که دارای مرز واضح فضای حائل می باشند.

فضای حائل به دلیل مسطح کردن منطقه از طریق فضای فعال و با اتصال به ساختمان و ادغام با آن، کاملا مانند یک توری عمل می کند، و درختان را در بر می گیرد. این فضای حائل، یک فضای نیمه شفافی را ایجاد می کند که علاوه بر تعامل حسی و بصری، تعامل صوتی نیز ایجاد می کند. به زبانی دیگر، می توان گفت که آن چه در این پروژه صورت گرفت، ایجاد ارتباط و اتحاد فضای داخلی با فضای میانی در محیط اطراف بود. در اینجا فضای ناخالص حدود ۱۰%  فضا بود، اما یک سوم این منطقه به منظور ارزش گذاری بیش تر به باغ برگردانده شد.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن تصاویر معماری وطراحی ویلای پگاه دعوت می نماید.

معماری ویلای پگاه معماری ویلای پگاه معماری ویلای پگاه معماری ویلای پگاه معماری ویلای پگاه معماری ویلای پگاه معماری ویلای پگاه معماری ویلای پگاه معماری ویلای پگاه معماری ویلای پگاه معماری ویلای پگاه معماری ویلای پگاه معماری ویلای پگاه معماری ویلای پگاه

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Archdaily

تعداد بازدید: 5,320

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *