معماری و طراحی داخلی فروشگاه جواهرآلات، مشهد

طراحی داخلی فروشگاه جواهرآلات

معماری و طراحی داخلی فروشگاه جواهرآلات، مشهد

طراحی: گروه معماری هفت فضا

موقعیت: ایران، مشهد

تیم طراحی: امیرحسین مدقق، پارسا اکرمی

مشاور سازه: ابراهیم باقری

مساحت: ۲۸ متر مربع

سال: ۲۰۱۶

متریال: سنگ، شیشه، کاغذ دیواری و پارچه

این واحد تجاری در منطقه ی احمدآباد مشهد به عنوان یکی از مناطق گران قیمت این شهر واقع شده و با توجه به کاربری خاص آن به منظور بهره برداری جواهری می بایستی با یک رویکرد " لاکچری "  طراحی و اجرا می گردید. از این رو طراحان پروژه ایده ی اصلی خود را از الماس به عنوان با ارزش ترین موضوع یک جواهری برداشت کرده و با استعاره از برخورد الماس و سنگ – که جز سخت ترین متریال های معدنی می باشد – و گسیخته شدن سنگ و نیز پرتوهای نورِ منشعب شده از الماس به طراحی و حجم و نمای اصلی پروژه نزدیک شدند.

معماری کلی پروژه به منظور ایجاد حس کشف و شهود و دعوت مخاطب به داخل درون گراست و در طراحی داخلی پروژه نیز سعی شده با کمک از سطوح شکسته و معلق شدن سقفِ هرمی شکل ، فضایی منسجم و مرتبط با فرم بیرونی را ایجاد کرد و نیز کاربری های مورد نیاز جواهری از جمله ویترین، پاچال، میز مدیریت و محل گاو صندوق را جانمایی نمود.

طراحی داخلی فروشگاه جواهرآلات طراحی داخلی فروشگاه جواهرآلات طراحی داخلی فروشگاه جواهرآلات طراحی داخلی فروشگاه جواهرآلات طراحی داخلی فروشگاه جواهرآلات طراحی داخلی فروشگاه جواهرآلات طراحی داخلی فروشگاه جواهرآلات طراحی داخلی فروشگاه جواهرآلات طراحی داخلی فروشگاه جواهرآلات طراحی داخلی فروشگاه جواهرآلات

تحریریه خط معمار

شرکت معماری آوگون

منبع: http://archline.ir

تعداد بازدید: 3,541

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *