معماری و طراحی داخلی آپارتمان همسایه پارک ، آتلیه مکعب سفید

معماری طراحی داخلی آپارتمان همسایه پارک

معماری و طراحی داخلی آپارتمان همسایه پارک ، آتلیه مکعب سفید

معماری: آتلیه مکعب سفید

موقعیت: ایران، آذربایجان غربی، ماکو

معماران اصلی: شبنم خلیل پور، رضا اسد زاده

مساحت: ۹۰۰ متر مربع

سال: ۱۳۹۷

عکاس: فرشید نصر آبادی

اگر به خاطر داشته باشید چندی پیش یکی از پروژه های مسکونی که توسط آتلیه مکعب سفید به اجرا رسیده بود را برای شما کاربران گرامی به اشتراک گذاشتیم. اگر هنوز موفق به دسترسی به این پروژه را نداشته اید، با کلیک روی لینک زیر می توانید به آن ها دسترسی یابید:

طراحی و معماری خانه پرنیان ، آتلیه مکعب سفید

در این بخش نیز قصد داریم تا یکی دیگر از پروژه های موفق مسکونی از این دفتر معماری برایتان به اشتراک بگذاریم. این پروژه شامل معماری ساختمان مسکونی همسایه پارک می باشد. معماری و طراحی داخلی آپارتمان همسایه پارک در شهر مرزی ماکو به انجام رسیده است. ساختمان به عنوان جایگزینی برای خانه قبلی کارفرما در کنار پارک قرار گرفته است. اولین چالش طراحی تعامل میان پارک و ساختمان بود. چنین تعاملی منجر به قرار گیری بالکن های متنوعی شد که رو به پارک باز می شدند. این پارک به نوبه خود از سایه ساختمان د هنگام غروب سود می جست، بنابراین کودکان می توانند در پارک که مشتمل بر فضای سبزی متراکم است، به راحتی بازی  کنند.

تنوع و جزئیات غیر ضروری کاهش می یابد تا به جنبه هایی مانند نور طبیعی، نماها، نسبت و ترکیب حجم نیز توجه شود. هدف اصلی در پروژه این بود که طراحان این پیچیدگی ها را اصلاح کنند، اما دسترسی به خلوص کار چندان ساده و آسان نبود. سازماندهی فضای داخلی با توجه به نمای پارک و جلوگیری از دید سازماندهی شد. نکته تأثیرگذار دیگر نیز پتانسیل عملکرد تراس به عنوان فضای انعطاف پذیر در رابطه با فضاهای داخلی و خارجی بود. در نتیجه این ساختمان به عنوان یک مجموعه ای منسجم بود که دارای فضاهای باز، نیمه بسته و بسته تصور می شد.

۵ طبقه در فضای به مساحت ۹۰۰ متر مربع جای گرفته است که شامل طبقه اول که به فضای عمومی و پارکینگ اختصاص داده شده، طبقه اول و دوم به عنوان فضایی که تعامل میان فضا و ساکنین را غنی تر می سازد. طبقه  سوم و چهارم که به صورت دوبلکس در قلب فضای زندگی به ادغام فضاهای خصوصی و عمومی است در نظر گرفته شده است . این امکان را برای فضاهای مختلف خانه فراهم می آورد تا از نور خورشید و چشم انداز پارک در بیرون فضای داخلی به طور کامل بهره مند گردند. طبقه چهارم نیز نقطه اتصال است که ساختمان را به فضای باز، و فضای باز را به آسمان متصل می کند.

هر یک از مناطق در داخل فضا به خوبی با طبیعت ادغام می شود. به علاوه پنجره های آن در سمت شرق و جنوبی اش امکان ورود نور و تهویه مناسب به داخل خانه را فراهم می آورد. راه پله ها نیز از جنس چوب بلوط می باشد که قسمت های خصوصی و عمومی فضا را از یکدیگر جدا ساخته و ارتباط بین طبقات را با بافت گرم خود تقویت می کند. این اقامتگاه محیطی دنج را برای زندگی فراهم می آورد، که افراد می توانند از فعالیت های مختلفی برخوردار شوند.

نمای ساختمان نیز نمایانگر فضای داخلی آن می باشد. نمای سفید و صیقلی در میان تمام حجم های قهوه ای قدیمی اطراف چشم نواز به نظر می رسد. در متریال نما، با استفاده از یک ریتم با الگویی گرافیکی از فریم های عمودی استفاده می شود. تمامی واحدها دارای یک تراس می باشند.

در ادامه با دیدن تصاویر خط معمار را همراهی کنید.

معماری طراحی داخلی آپارتمان همسایه پارک معماری طراحی داخلی آپارتمان همسایه پارک معماری طراحی داخلی آپارتمان همسایه پارک معماری طراحی داخلی آپارتمان همسایه پارک معماری طراحی داخلی آپارتمان همسایه پارک معماری طراحی داخلی آپارتمان همسایه پارک معماری طراحی داخلی آپارتمان همسایه پارک معماری طراحی داخلی آپارتمان همسایه پارک معماری طراحی داخلی آپارتمان همسایه پارک معماری طراحی داخلی آپارتمان همسایه پارک معماری طراحی داخلی آپارتمان همسایه پارک معماری طراحی داخلی آپارتمان همسایه پارک معماری طراحی داخلی آپارتمان همسایه پارک معماری طراحی داخلی آپارتمان همسایه پارک معماری طراحی داخلی آپارتمان همسایه پارک معماری طراحی داخلی آپارتمان همسایه پارک معماری طراحی داخلی آپارتمان همسایه پارک

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Archdaily

تعداد بازدید: 4,389

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *