معماری و دکوراسیون خانه دوبلکس ساده

خانه دوبلکس ساده

معماری: استودیو Archimontahe Design Fields Sophisticated

موقعیت: تایلند، بانکوک

مساحت: ۴۳۰ مترمربع

سال: ۲۰۲۰

شرح پروژه

در این قصد داریم تا کاربران گرامی را با نمونه ای از معماری و دکوراسیون خانه دوبلکس ساده و مدرن آشنا سازیم. این پروژه در حواشی شهر بانکوک در سایتی به مساحت ۴۳۰ متر مربع قرار گرفته است. یکی از درخواست های کارفرما از طراحان، طراحی خانه ای روشن، پرنور و دلباز به همراه سالن نشیمن بزرگ بود. با توجه به این که کارفرما خانواده ای پر رفت و آمدی داشت، از طراحان خواست تا چهار اتاق خواب برای آن ها طراحی کنند. با توجه به درخواست کارفرما، در طبقه بالایی ۳ اتاق خواب به همراه اتاق دعا (برای اجرای مراسمات بودایی) قرار داده شد.

اتاق دیگر که برای مادر سالخورده ی خانواده در نظر گرفته شده بود، در طبقه همکف جایگذاری شد. سایر فضاها به صورت زیر قرار گرفتند: سالن غذاخوری و آشپزخانه که به واسطه راه پله اصلی به یکدیگر متصل می شوند، در طبقه همکف قرار داده شدند. این راه پله، افراد را به سمت سالن نشیمن اصلی هدایت می کند. حذف سقف در بخش نشیمن، فضایی خالی وسیعی را میان اتاق خواب مستر و اتاق مطالعه در طبقه بالا ایجاد می کند. سایر فضاها مانند آشپزخانه (به سبک تایلندی)، اتاق رختشویی، اتاق خدمات در پشت ساختمان قرار داده شده اند. وجود پنجره سقفی در مرکز خانه برای ایجاد تهویه مناسب، ورود نور طبیعی در طول روز، تعامل بین فضاها و اعضای خانه در نظر گرفته شد.

نمای بیرونی خانه دوبلکس

همانطور که می دانید طراحی نمای بیرونی هم از لحاظ زیبایی شناسی هم از نظر عملکرد مورد توجه افراد قرار می گیرد. در این پروژه نیز برای طراحی نمای بیرونی از متریال و روش های نوین استفاده شده که علاوه بر کاربردی بودنشان، ظاهری زیبا به ساختمان بخشیده است. با توجه به این که در سراسر این خانه از پنجره های تمام قد قرار داده شده، طراح برای کنترل میزان نور خورشید در فصل تابستان از پنل های چوبی و کشویی استفاده کرده است. وجود این پنل ها علاوه بر کنترل میزان نور، حریم شخصی را از بیرون حفظ کرده و تضادی زیبا در کنار بافت سفید نما ایجاد کرده است.

در ادامه شما را به دیدن تصاویر خانه دوبلکس ساده دعوت می نماییم.

خانه دوبلکس ساده خانه دوبلکس ساده خانه دوبلکس ساده خانه دوبلکس سادهخانه دوبلکس ساده خانه دوبلکس ساده خانه دوبلکس ساده خانه دوبلکس ساده خانه دوبلکس ساده خانه دوبلکس ساده خانه دوبلکس ساده خانه دوبلکس ساده خانه دوبلکس ساده خانه دوبلکس ساده خانه دوبلکس ساده خانه دوبلکس ساده خانه دوبلکس ساده خانه دوبلکس ساده خانه دوبلکس ساده خانه دوبلکس ساده خانه دوبلکس ساده خانه دوبلکس ساده خانه دوبلکس ساده خانه دوبلکس ساده خانه دوبلکس ساده خانه دوبلکس ساده خانه دوبلکس ساده

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

در این بخش به شرح خانه دوبلکس ساده پرداختیم.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Archdaily

تعداد بازدید: 783

۱ دیدگاه

  1. خانه هوشمند آلفا گفت:

    نوع معماریش یکم شبیه یکی از پروژه های خودمون بود. برام جالب بود.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *