معماری ویلای فردیس، گروه معماری داریان

معماری ویلای ایرانی

معماری ویلای فردیس، گروه معماری داریان

معماری: معماری داریان

موقعیت: ایران، فردیس

معماران اصلی: الهام ملا اکبری داریان، امیر خواجه امیری

مساحت: ۵۰۰۰ مترمربع

سال: ۲۰۱۳

عکاس: پرهام تقی اف

این پروژه ویلایی در باغی به مساحت تقریبی   ۵۰۰۰   مترمربع قرار دارد. بر اساس نیاز کارفرما، این پروژه در سه سطح طراحی شده که طبقه همکف و اول به صورت یکپارچه و یک واحد دوبلکس طراحی شده و طبقه آخر به صورتِ ۲ واحد مجزا جهت استفاده برای ۲ خانواده ی مستقل در نظر گرفته شده است.

با توجه به اینکه پروژه در  باغ قرار گرفته است،طراحان سعی کردند تا طبقه آخرهم از فضای سبز و دید و منظر باغ بهره مند شود ، بدین منظور با ایجاد باکس چوبی برجسته در طبقه میانی امکان ایجاد یک حیاط مستقل به مساحت ۶۰ مترمربع در طبقه آخر را فراهم کردیم تا ساکنین علاوه براینکه به راحتی از حیاط مستقل خود بهره مند شوند، همچنین  از دید و چشم انداز زیبای اطراف نهایت بهره را ببرند.

طراحان نور و چشم اندازعالی در طبقه همکف و اول ویلا را با ایجاد یک وُید با سقف مرتفع و پنجره های با فریم بزرگ ایجاد کردند. همچنین استفاده از متریال چوبی در نما هماهنگی بیشتری با طبیعت اطراف و سبز ایجاد می کند و حس بودن در طبیعت را برای کاربر برجسته تر می سازد.

در ادامه با دیدن تصاویر خط معمار را همراهی کنید.

معماری ویلای ایرانی معماری ویلای ایرانی معماری ویلای ایرانی معماری ویلای ایرانیمعماری ویلای ایرانی معماری ویلای ایرانی معماری ویلای ایرانی معماری ویلای ایرانیپلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Archdaily

تعداد بازدید: 4,370

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *