معماری ویلای دوقلوی مشا، استودیو فضای خاص

معماری ویلامعماری ویلای دوقلوی مشا، استودیو فضای خاص

معماری: استودیو فضای خاص

موقعیت: ایران، مشا

معماران اصلی: مجتبی تسلط، حسین نمازی

تیم طراحی: مهیار تسلط، نسترن حسنی، مرضیه مهرانفر، میلاد سرهادی، حامد سرهادی

مساحت: ۱۱۰۰ مترمربع

سال: ۲۰۱۷

عکاس: پرهام تقی اف، مسعود بنفشه

 پروژه ویلای مشا در منطقه مشا قرار دارد. این پروژه شامل طراحی دو ویلا در سایتی به مساحت ۲۰۰۰ متر مربع و شیب ۴۰% می باشد. نکته مهم در آغاز طراحی در مورد قرار دادن مناطق رو سایت است. بنا به درخواست مالک، سایت به سه بخش تقسیم شد. بخش میانی به عنوان منطقه مشترک میان دو ویلا می باشد. در این فضا استخر و راه پله ها به عنوان عنصر ارزشمند قرار داده شده اند. دو راه پله مانند یک جداکننده در مرز هر ویلا و ستون طراحی می باشند. این راه پله ها طبقات را به هم متصل می سازد.

در سمت راست و چپ دو ساختمان اصلی ویلا  به طوری قرار داده شده است که گویی حیاط و راه پله ها را در آغوش کشیده است. فضای عمومی ساختمان رو به حیاط مشترک و فضای خصوصی رو به سایت می باشد. بر اساس این منطقه بندی، سه سطح اصلی ویلا ساخته شد. یکی از نتایج مثبت شیب زیاد سایت در این پروژه امکان جریان آب بود. آب باران به سمت حوض ها حرکت می کند و در آنجا که پایین ترین سطح سایت می باشد، ذخیره می شود. سقف ها در جهات مختلف شیب دار شدند و و برای پاسخ دادن به محدودیت های اقلیمی ایجاد شدند. بازه ها بیش ترین دید را از داخل و بیرون فراهم می سازند و باعث حفظ حریم خصوصی می شود.

در ادامه با دیدن تصاویر خط معمار را همراهی کنید.معماری ویلا معماری ویلا معماری ویلا معماری ویلا معماری ویلا معماری ویلا معماری ویلا معماری ویلا معماری ویلا معماری ویلا معماری ویلا معماری ویلا معماری ویلا معماری ویلا معماری ویلا معماری ویلا معماری ویلا معماری ویلاپلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Archdaily

تعداد بازدید: 3,085

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *