معماری مدرسه نور مبین، استودیو تجربه بنیادین معماری

معماری مدرسه نور مبین

معماری: استودیو تجربه بنیادین معماری

موقعیت: ایران، سمنان

معماران اصلی: انسیه خمسه، آرش نصیری

مساحت: ۲۵۰۰ مترمربع

سال: ۲۰۱۷

عکاس: آرش نصیری، علی دقیق، بهروز خمسه، فرید الماسی، سروش ریاضی

این مدرسه برای موسسه خیره نورمبین که یک سازمان  (غیر دولتی) است طراحی شده است. این موسسه خیره ای است که موفق شده تا برای دانش آموزان فضای آموزشی متفاوتی را بر مبنای آخرین متدهای آموزشی در جهان بدون هزینه، ارائه دهد. زمانی که به آموزش می اندیشیم، فرم کلاسیک مدارس و نظام آموزشی به ذهن ما متبادر می شود. عموم مردم بر این باورند که آموزش تنها از سیستم کلاسیک امکان پذیر می باشد. اما برخی دیگر بر این باورند که آموزش می تواند در هر جایی صورت پذیرد. پاسخ قطعی به سوال راجع اینکه آموزش چیست وجود ندارد، بنابراین ما می توانیم هدف نهایی آموزش را در نظر بگیریم. مجنمع آموزش نور مبین بر آزادی دانش آموزان با ارائه فضای آموزشی باز و سیستم آموزشی متفاوت، تأکید می کند.

هدف نهایی این گروه این است که شهروندان شایسته را به ارمغان بیاورند و توانایی ها و استعدادها را ارتقا دهند. مهم نیست که افراد چگونه کسب علم می کنند، اما چیزی که حائز اهمیت است انجام کار و چگونگی انجام آن می باشد. کل سایت در فضایی به مساخت ۲۰ هکتار در خارج از منطقه بستام در استان سمنان واقع شده است.

این سایت دارای یک طرح جامع و شامل توابع مختلفی است که در کنارهم مجتمع آموزشی نور مبین را شکل می دهند. فضای مشخص برای این مدرسه ۷۰۰۰ متر مربع می باشد که ۲۲۰۰ متر آن برای ساختمان سه دوره ابتدایی با کارگاه های چندمنظوره و آزمایشگاه و غیره در نظر گرفته شده است. در طراحی مدرسه ما با یک برنامه روبرو شدیم که متفاوت از سایر مدارس است که تاکنون تجربه کرده ایم و دیده ایم؛ ساختار آموزشی متفاوت، تبدیل ساختمان به یک چشم اندازی مانند نمای یک شهر یا محله.

با تقسیم فضا به سطوح مختلف (ورزشی، آموزشی و محیطی)، دانش آموزان دیدگاه های مختلفی را با توجه به موقعیتشان بدست می آورند. فرایند ساخت مدرسه توسط خود مشتری اداره شده است. آنها بهترین کیفیت در طرح و فضا را براساس نیازهای خود در یک پروژه ای با بودجه کم، در هدف اصلی خود قرار دادند.

در ادامه شما را به دیدن تصاویر دعوت می نماییم.

معماری ایران معماری ایران معماری ایران معماری ایران معماری ایران معماری ایران معماری ایران معماری ایران معماری ایران معماری ایران معماری ایران معماری ایران معماری ایران معماری ایران معماری ایران معماری ایران معماری ایران معماری ایران معماری ایرانمعماری ایران

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Archdaily

تعداد بازدید: 10,569

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *