معماری ساختمان GINZA، طراحی نما با الهام از کانسپتی ژاپنی

کانسپت طراحی نمای ساختمان

معماری ساختمان GINZA، طراحی نما با الهام از کانسپتی ژاپنی

معماری: گروه معماری Klein Dytham، دفتر Taisei Corporation

موقعیت : ژاپن، توکیو

معمار مسئول :  گروه معماری Klein Dytham

متراژ: ۷۳۵۰٫۰ مترمربع

سال : ۲۰۱۷

عکاسان: Nacasa & partners

ساختمان گینزا که یک مجموعه تجاری بزرگ در محله خرید معروف گینزای توکیو است، در یکی از مهم‌ترین مناطق اخیرا توسعه‌یافته ی شهر توکیو، ساخته‌شده است. محله گینزا که به ظرافت و پیچیدگی‌ شهرت دارد، یک قرن است که تبدیل به مرکز فرهنگ و تجارت ژاپن شده است. گینزا نه‌تنها برای خانه‌های مد که به صورت حرفه ای فعالیت می کنند و گالری‌های هنری، بلکه به خاطر مجموعه معماری‌های معاصرش نیز شناخته می‌شود. بسیاری از معماران مشهور ژاپن و جهان در گینزا پروژه معماری طراحی و اجرا نموده اند.

ساختمان گینزا تقاطع مرکزی محله را با معرفی شجاعانه و حساب‌شده ی نما به خیابان تکمیل می‌کند. گروه معماری ژاپنی Klein Dytham ، نما و حجم معماری این ساختمان را طراحی نموده و وظیفه ساخت نمایی عمومی که معماری آن با محیط فضای پیرامون ترکیب شده و انرژی خود را از این تقاطع گرفته‌ باشد، بر عهده داشته است. هم‌زمان طراحی نما باید شخصیت پیچیده منطقه را منعکس نماید.

کارفرما، برای ساخت ساختمان مناسب در این مکان تصمیم به تخریب ساختمان موجود و برگزاری مسابقه ای برای طراحی مجدد ساختمان گرفت که در نهایت گروه معماری Klein Dytham  برای طراحی پروژه انتخاب و شرکت Taisei که شرکتی برجسته در زمینه ی ساختمان‌سازی در ژاپن است، برای اجرای پروژه انتخاب گردیدند.

برای طراحی نمای این ساختمان از کانسپت ذره Sukashibori که مدلی از شبکه‌های باز در صنایع‌دستی سنتی ژاپن است، الهام گرفته‌شده است. این فرم هندسی معمولاً در وسیله‌های کوچک مثل سبد یا ظروف غذا استفاده می‌شود.

ذره Sukashibori برای اجرا روی نمای ساختمان، بزرگ‌تر طراحی‌شده است. این طرح انعطاف‌پذیر که روی پوسته ناهموار ساختمان اجراشده، ازلحاظ بصری حس باز و بسته شدن نما را به مخاطب القا و سطح وسیع ساختمان را به قسمت‌های کوچک‌تری تقسیم کرده است.

کانسپت طراحی نمای ساختمان کانسپت طراحی نمای ساختمان کانسپت طراحی نمای ساختمان کانسپت طراحی نمای ساختمان کانسپت طراحی نمای ساختمان کانسپت طراحی نمای ساختمان کانسپت طراحی نمای ساختمان کانسپت طراحی نمای ساختمان کانسپت طراحی نمای ساختمان کانسپت طراحی نمای ساختمان کانسپت طراحی نمای ساختمان کانسپت طراحی نمای ساختمان کانسپت طراحی نمای ساختمان کانسپت طراحی نمای ساختمان کانسپت طراحی نمای ساختمان کانسپت طراحی نمای ساختمان کانسپت طراحی نمای ساختمان کانسپت طراحی نمای ساختمان کانسپت طراحی نمای ساختمان کانسپت طراحی نمای ساختمان

پلان ها، دیاگرام ها و … (برای بزرگ نمایی بر روی تصاویر کلیک کنید)

تحریریه خط معمار

مترجم: حانیه شیری

منبع: ArchDaily

تعداد بازدید: 1,772

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *