معماری ساختمان کتابخانه دانشگاه بالتیمور آمریکا

معماری ساختمان کتابخانه

معماری ساختمان کتابخانه دانشگاه بالتیمور آمریکا

معماری: Behnisch Architekten

موقعیت: آمریکا، بالتیمور

طراحی تا اتمام اجرا: ۲۰۱۴ – ۲۰۱۸

متراژ مفید: ۵۳۸۸ مترمربع

در این مطلب قصد داریم با همراهی شما به بررسی بازسازی کتابخانه دانشگاه بالتیمور آمریکا بپردازیم و معماری آن را مورد بررسی قرار دهیم. این کتابخانه، Robert L. Bogomolny نام دارد.

استودیو معماری Behnisch Architekten از جمله شرکت های بزرگ بین المللی است که اصلیت آلمانی دارد، از سال ۱۹۸۹ مشغول فعالیت است و در حال حاضر، در چند شهر آلمان و همینطور شهر بوستون آمریکا دارای دفتر کار است. این دفتر معماری پروژه های بزرگی را طی سالهای فعالیت در نقاط مختلف دنیا طراحی نموده است که کتابخانه دانشگاه بالتیمور یکی از آنهاست. کارهای این شرکت معماری آلمانی را می توان، بزرگ مقیاس توصیف نمود. با توجه به رزومه و نمونه کارهای درج شده در وب سایت این شرکت، می توان پروژه های بزرگی را مشاهده نمود.

و اما در ادامه، پس از آشنایی مختصر با تیم معماری، به بررسی معماری ساختمان کتابخانه دانشگاه بالتیمور خواهیم پرداخت. لازم است بدانید، این پروژه، در حقیقت یک کار بازسازی اساسی بوده است. سایت پروژه در گذشته نیز، ساختمان کتابخانه دانشگاه بوده است.

تیم معماری، حجم معماری این ساختمان را از یک حالت سلب و حجم مکعب مستطیل، به یک حجم پویا و البته ساختار شکن تغییر داده است. اگر به این ساختمان نگاهی بیاندازید، در ضلع غربی، خواهید دید که یک حجم شیشه ای بزرگ با شکل هندسی چند ضلعی، از ساختمان بیرون آمده است. این تلاقی حجم ها به گونه ای رخ داده که می توان اینطور تصور نمود که یک حجم شیشه ای چند ضلعی، بر سر ساختمان فرود آمده و آن را قطع نموده است. اما حقیقت آنجاست که ساختمان در ضلع غربی، تغییر نما داده و نمای سرامیکی جای خود را به یک سازه بزرگ که با متریال شیشه پوشانیده شده، داده است.

در ورای این حجم هندسی شیشه ای، یک فضای نشیمن بزرگ تعبیه شده که در آن دانشجویان می توانند آزادانه بنشینند و به فعالیت های خود بپردازند. در گذشته در این قسمت از ساختمان، کتابهای کتابخانه نگهداری می شده است اما از آنجه که در اصول طراحی کتابخانه، باید محفظه های کتاب را از نور خورشید محافظت نمود، پلان کتابخانه دستخوش تغییرات شده و محفظه ها و قفسه های نگهداری کتاب، به بخش های دیگر منتقل شده است. علاوه بر این، این نمای شیشه ای، یک دید بسیار خوب از فضای داخل کتابخانه به خیابان های پیرامون را ایجاد نموده است.

آنچه در مورد معماری ساختمان کتابخانه بالتیمور می توان گفت، این است که ساختمان از یک حجم معماری سلب قدیمی تبدیل به یک ساختمان مدرن و جذاب شده است. جایی که دانشجویان، می توانند از جذابیت بصری ساختمان لذت ببرند. نمای ساختمان کتابخانه را می توان نقطه عطف این پروژه دانست. در ادامه دعوت می کنیم تصاویر این کتابخانه را مشاهده نمایید. اگر در حال طراحی ساختمان با کاربری مشابه هستید، می توانید از ایده های ارائه شده در این پروژه، بهره ببرید. لازم به ذکر است، در انتهای این مطلب، پلان ها، دیاگرام ها، سکشن و روند طراحی ارائه شده است که جهت درک بهتر پروژه، می توانید از آن ها استفاده نمایید.

معماری ساختمان کتابخانه معماری ساختمان کتابخانه معماری ساختمان کتابخانه معماری ساختمان کتابخانه معماری ساختمان کتابخانه معماری ساختمان کتابخانه معماری ساختمان کتابخانه

پلان، دیاگرام، سکشن و …

معماری ساختمان کتابخانه معماری ساختمان کتابخانه  معماری ساختمان کتابخانه معماری ساختمان کتابخانه

معماری ساختمان کتابخانه معماری ساختمان کتابخانه  معماری ساختمان کتابخانه معماری ساختمان کتابخانه

     

در این مطلب به بررسی پروژه معماری ساختمان کتابخانه بالتیمور پرداخته ایم. این ساختمان از نمای مدرن و ساختار شکن بهره می برد. اگر در مورد طراح ارائه شده، ایده یا نظری در ذهن دارید، می توانید از طریق بخش زیر، نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

 

تحریریه خط معمار

شرکت معماری آوگون

منبع: behnisch

تعداد بازدید: 2,193

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *