معماری ساختمان مسکونی مهرآباد، گروه معماری سرسایه، اصفهان

معماری ساختمان مسکونی،طراحی نمای ساختمان مسکونی،نمای ساختمان سه طبقه

طراحی نما و معماری ساختمان مسکونی مهرآباد –

معماری: گروه معماری سرسایه

معمار مسئول: بهنام سفیدی

موقعیت: ایران، اصفهان

مساحت: ۱۳۵۰ مترمربع

سال: ۱۳۹۵

معمار: برای مردمانی که تجربه طولانی مدت زندگی در ملک شخصی با حیاط (خانه ی ویلایی) دارند، چالش بسیار بزرگی است که سبک زندگی خود را تغییر دهند و آن را به زندگی آپاتمانی و آپارتمان نشینی تغییر دهند. در این تغییر سبک زندگی از خانه ویلایی به آپارتمان بسیاری مزایا نظیر استقلال، همسایگی با طبیعت (باغچه ها در حیاط های ویلایی) و … از دست خواهد رفت.

در پروژه ی ساختمان مسکونی مهرآباد، کارفرما که همان مالک ساختمان بود، تصمیم گرفته بود خانه ی ویلایی خود را تخریب و آن را تبدیل به یک ساختمان آپارتمانی سه طبقه برای خودش و دو فرزندش نماید. برای تیم طراحی و معماری، پروژه ی ساختمان مهرآباد، پروژه ای برای کاهش اثرات منفی تغییر سبک زندگی از خانه ی ویلایی به سمت سبک زندگی آپارتمان نشینی بود.

بر این اساس، برخی تصمیمات قبل از طراحی گرفته شد:

– تصمیم بر این شد که خانه پدری در بالاترین طبقه استقرار یابد و بخشی از سقف طبقه ی پایین تر آن به همراه پشت بام، به عنوان حیاط یا تراس در نظر گرفته شود. بر این اساس برخی از وسایل حیاط خانه پدری نظیر تخت خواب و … به این قسمت انتقال یافت تا بدین وسیله اثرات این تغییر سبک زندگی کاهش یابد.

– برای داشتن بیشترین ارتباط مجاری این واحد (واحد پدری) و حیاطش که روی سقف قرار داشت، سقف بخش سالن در دو قسمت شکسته شد و تغییر ارتفاع بین دو قسمت بوجود آمد. بر این اساس، شرایط نوری بهتر و ارتباط تصویری مجازی بیشتری بین قسمت ها ایجاد شد.

– بخشی از شمال ساختمان به عنوان پاسیو (حیاط خلوت) در نظر گرفته شد که با ایجاد یک دیوار سبز در این فضا، سعی شده تازگی و حس سرزندگی طبیعت به دورن فضای واحدها منتقل شود.

– برای بخش طبقه ی پدری بخشی به نام ایوان در نظر گرفته شد. این ایوان در بخش شمالی ساختمان طراحی شد.

– تلاش برای ایجاد فضاهای مناسب در پاسخ به داشتن فضای شخصی فردی

– ایجاد بخش های فضای سبز کوچک در طبقات مختلف با گیاهان مختلف برای کاهش استرس های ناشی از زندگی آپارتمان نشینی و انتقال حس زندگی و طبیعت به هر کدام از فضاها.

– روی برخی از بخش های نمای ساختمان فضاهایی برای رشد گیاه تعبیه شد و به این منظور از متریال هایی نظیر چوب و آجر روی نما استفاده شد (که ما باور داریم این متریال ها همواره نفس می کشند)، و به این ترتیب نمای ساختمان به یک نمای زنده تبدیل شود.

در ادامه دعوت می کنیم، تصاویر این ساختمان شامل، نما، طراحی داخلی، پلان طبقات، برش ها، دیاگرام ها و … را مشاهده نمایید.

معماری ساختمان مسکونی،طراحی نمای ساختمان مسکونی،نمای ساختمان سه طبقه معماری ساختمان مسکونی،طراحی نمای ساختمان مسکونی،نمای ساختمان سه طبقه معماری ساختمان مسکونی،طراحی نمای ساختمان مسکونی،نمای ساختمان سه طبقه معماری ساختمان مسکونی،طراحی نمای ساختمان مسکونی،نمای ساختمان سه طبقه معماری ساختمان مسکونی،طراحی نمای ساختمان مسکونی،نمای ساختمان سه طبقه معماری ساختمان مسکونی،طراحی نمای ساختمان مسکونی،نمای ساختمان سه طبقه معماری ساختمان مسکونی،طراحی نمای ساختمان مسکونی،نمای ساختمان سه طبقه معماری ساختمان مسکونی،طراحی نمای ساختمان مسکونی،نمای ساختمان سه طبقه

پلان ها، برش ها، دیاگرام ها و … (برای بزرگنمایی بر روی تصاویر کلیک کنید.)

پلان ساختمان مسکونی،پلان ساختمان سه طبقه،پلان آپارتمان،پلان طبقات آپارتمان پلان ساختمان مسکونی،پلان ساختمان سه طبقه،پلان آپارتمان،پلان طبقات آپارتمان پلان ساختمان مسکونی،پلان ساختمان سه طبقه،پلان آپارتمان،پلان طبقات آپارتمان پلان ساختمان مسکونی،پلان ساختمان سه طبقه،پلان آپارتمان،پلان طبقات آپارتمان

 

تحریریه خط معمار

شرکت معماری آوگون

منبع: http://archline.ir – archdaily

تعداد بازدید: 9,387

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *