معماری ساختمان مسکونی سیروس، علی کرمانیان

معماری مسکونی سیروس، علی کرمانیان

معماری ساختمان مسکونی سیروس، علی کرمانیان

معماری: دفتر معماری علی کرمانیان

موقعیت: تهران، دروس

کارفرما: آقای محسنی پور

مساحت زمین: ۷۰۰ مترمربع

مساحت ساختمان: ۳۶۰۰ مترمربع

خط معمار قصد دارد تا در بخش های مختلف کاربرانش را با معماران برجسته ایرانی و پروژه های آن ها آشنا سازد. در این بخش نیز می خواهد به معرفی یکی دیگر از پروژه های معمار معاصر ایرانی، علی کرمانیان بپردازد. پروژه معماری ساختمان مسکونی سیروس، در منطقه دروس تهران قرار دارد. کارفرما پس از دیدن اجرای  پروژه ساختمان مسکونی " پیرزاده در پاسداران" دفتر معماری علی کرمانیان را ملاقات کرد. ظاهرا او در کنار این ساختمان پروژه ای دیگر را تکمیل کرده بود.

او تصمیم به ساخت ساختمانی با واحد های خیلی بزرگ ۴۰۰ متری در هر طبقه را داشت که دفتر معماری با نظر ایشان موافقت کرد. همچنین ایشان ایده های نسبتا خوبی را راجع به سایت و فضای عمومی منطقه داشت. یکی از ویژگی های منحصر به فرد در این سایت در واقع این بود که سمت غرب سایت یک چشم انداز بازی وجود داشت که از طریق کوچه ی باریکی رو به خیابان "یخچال" دید داشت. این نکته خاص و ویژه موجود در سایت نقطه شروع اصلی برای ترتیب فضایی پروژه بود. با این حال، سالن نشیمن تاریک و کوچک با یک سالن نشیمن بزرگ که در مجاور آن آشپرخانه با بالکن و چشم انداز زیبا قرار دارد، جایگزین می شود. یکی دیگر از تصمیمات در برنامه ریزی، داشتن بالکن در هر دو طرف سایت بود.

سادگی در طراحی همچنین در ارتفاعات ساختمان با استفاده از آجر و چوب نیز نمایش داده شده است. همان استراتژی طراحی ساده نیز در طراحی داخلی ساختمان نیز به کار رفته رفته است. این پروژه در با همکاری استودیو علی کرمانیان در اواخر سال ۱۳۸۹ آغاز شد و در سال ۱۳۹۰ به اتمام رسید. در بخش های بعدی خط معمار نمونه های دیگر از آثار این معمار ایرانی را به شما معرفی خواهد کرد.

اکنون شما را در ادامه با دیدن تصاویر دعوت می نماییم.

معماری مسکونی سیروس، علی کرمانیان معماری مسکونی سیروس، علی کرمانیان معماری مسکونی سیروس، علی کرمانیان معماری مسکونی سیروس، علی کرمانیان معماری مسکونی سیروس، علی کرمانیان معماری مسکونی سیروس، علی کرمانیان معماری مسکونی سیروس، علی کرمانیان معماری مسکونی سیروس، علی کرمانیان معماری مسکونی سیروس، علی کرمانیان

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

ترجمه شده از سایت Alikermanian

شرکت معماری آوگون

منبع: alikermanianoffice

تعداد بازدید: 3,403

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *