معماری ساختمان مسکونی با نمای هندسی

معماری ساختمان مسکونی با نمای هندسی

معماری: استودیو Abraham john

موقعیت: هند

سال: ۲۰۱۸

چالش اصلی در طراحی و اجرای پروژه ویلای مسکونی Jodhpur، آب و هوای شدیدا گرم و محوطه کوچک بود. این پروژه نیاز داشت تا در فضا، نورگیری و عملکرد مطابق با اصول طراحی هند باستان باشد. ساختمان از یک طرف در یک طرح اجتماعی که توسط ساختمان های مجاورش متأثر شده، و از طرف دیگر توسط دو خیابان در امتداد سمت شمالی و شرقی آن محدود شده بود. همچنین از طریق جهت گیری دیدگاه ها، حیاط و همچنین توسط طراحی چشم انداز ها ایجاد حریم خصوصی نیاز می شد.

همچنین ایجاد باغچه کوچک، آبنما، مجسمه ها،بالکن ها و باغچه های موجود در  تراس همگی به منظور ارتفای احساس فضایی طراحی شده است. پله های معلق شکل در بخش ورودی خانه افراد را به سمت داخل فرا می خواند و نورپردازی فوق العاده به تکمیل این بخش می پردازد. پس از ورود به خانه شما یک نیمکتی را مشاهده می کنید که افراد می توانند در آن جا توقف کرده و از صدای آرامش بخش آبنما که اولین تصور ایجاد شده از حریم خصوصی است، بهره ببرند. در این پروژه درهای چوبی، حجم های مرتفع که یادآور بسیاری از کاخ ها، قلعه ها و معابد قرون وسطی می باشند.

طراحان یک فضای غذاخوری وغذاخوری با پلان باز طراحی کردند. فضای نشیمن فضایی است با ارتفاع دوبرابر با سقفی که از سمت داخل به سمت فضای بیرونی ادامه دارد.

در ادامه با دیدن تصاویر خط معمار را همراهی کنید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Archdaily

تعداد بازدید: 2,021

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *