معماری ساختمان مسکونی با نمای آجری ، بهروز شهبازی

معماری ساختمان مسکونی نمای آجری

معماری ساختمان مسکونی نمای آجری

معماری: دفتر معماری پیرامون

موقعیت: ایران، صفحه

معمار مسئول: بهروز شهبازی

تیم طراحی: نوید نحوی، آناهیتا شادکام

متراژ زمین: ۳۱۸ مترمربع

زیربنا: ۸۷۵ مترمربع

ارائه: کیمیا نحوی

نظارت اجرا: بهروز شهبازی

مشاور سازه: حسن آذربایجانی

مکانیک: علی فرخ پور

برق: رضا فرخ پور

دفتر معماری پیرامون از جمله دفاتر معماری شهر اصفهان است که پروژهای شاخصی نظیر ساختمان ملک، خانه فروردین و … را در کارنامه دارد. بهروز شهبازی و ابوذر صالحی، بنیانگذاران دفتر پیرامون، هر دو معماران جوانی هستند که دانش اموخته دانشگاه هنر اصفهان هستند. این دو معمار اصفهانی، با درک درست از معماری بومی شهر خود، سعی در خلق فضاهایی داشته اند که در عین پاسخگویی به نیاز شهر، معماری بوم را نیز رعایت کرده باشد.

در این بخش قصد داریم با همراهی شما، نگاهی به معماری ساختمان مسکونی نمای آجری بیاندازیم که توسط این دفتر معماری ، طراحی و در نهایت نظارت اجرا شده است. این ساختمان، ایزدخواستی نام دارد و در مجموع در ۵ طبقه کار شده است. یک طبقه پارکینگ، طبقه همکف و سه طبقه روی همکف.

از آنجایی که هیچ کس جز معمار، نمی تواند جزئیات پروژه را توضیح دهد و متاسفانه توضیحی از این پروژه در دسترس نیست، ما برای معمار، این حق را قائلیم که خود توضیحات مربوطه را منتشر و در اختیار عموم قرار دهد. اگر چنین اتفاق افتاد، توضیحات معمار جایگزین این مطالب خواهد شد. بنابراین به بررسی نکاتی عمومی راجع به پروژه می پردازیم و بررسی سایر زویای کار را به خود شما خواهیم سپرد.

همانطور که در ابتدا اشاره شد، برای نمای این ساختمان از آجر و در مقیاس محدود از سنگ استفاده شده است. آجر متریالی است که اگر به دستان یک هنرمند سپرده شود، می تواند زیبایی های بی حد و حصری را با آن خلق نماید. معماران اصفهانی و از جمله معماران دفتر پیرامون را می توان از آن دسته هنرمندان دانست. این را نه به خاطر این پروژه، بلکه بواسطه بررسی سایر پروژه های این دفتر، ذکر می کنیم.

از نمای ساختمان و حجم معماری که بگذریم، طراحی داخلی ساختمان نیز بر اساس سبک مدرن انجام شده است که می توانید در تصاویر مشاهده نمایید. در فضای داخلی، چوب و کفپوش های چوبی، نقش مهمی را بازی می کنند. استفاده از این متریال و مشتقات آن، با رنگ قهوه ای سوخته به لحاظ انرژی و حس و حال فضا سبب خلق فضایی گرم شده است.

در ادامه تصاویر ساختمان مسکونی با نمای آجری ایزدخواستی ارائه شده است. در انتها نیز، دیاگرام های طراحی، پلان طبقات، سکشن ها و … ارائه شده است تا درک بهتری از ساختمان داشته باشید.

معماری ساختمان مسکونی نمای آجری معماری ساختمان مسکونی با نمای آجری معماری ساختمان مسکونی با نمای آجری معماری ساختمان مسکونی با نمای آجری معماری ساختمان مسکونی با نمای آجری معماری ساختمان مسکونی با نمای آجری معماری ساختمان مسکونی با نمای آجری معماری ساختمان مسکونی با نمای آجری معماری ساختمان مسکونی با نمای آجری معماری ساختمان مسکونی با نمای آجری معماری ساختمان مسکونی با نمای آجری معماری ساختمان مسکونی با نمای آجری معماری ساختمان مسکونی با نمای آجری معماری ساختمان مسکونی با نمای آجری معماری ساختمان مسکونی با نمای آجری معماری ساختمان مسکونی با نمای آجری معماری ساختمان مسکونی با نمای آجری

پلان، دیاگرام، سکشن و …

معماری ساختمان مسکونی با نمای آجری معماری ساختمان مسکونی با نمای آجری معماری ساختمان مسکونی با نمای آجری معماری ساختمان مسکونی با نمای آجری

معماری ساختمان مسکونی با نمای آجری معماری ساختمان مسکونی با نمای آجری معماری ساختمان مسکونی با نمای آجری  معماری ساختمان مسکونی با نمای آجری

 معماری ساختمان مسکونی با نمای آجری معماری ساختمان مسکونی با نمای آجری معماری ساختمان مسکونی با نمای آجری

  

تحریریه خط معمار

منبع: ArchLine – PiramunOffice

تعداد بازدید: 7,632

۱ دیدگاه

  1. شرکت راپل کو گفت:

    خیلی مطالبتون عالیه لطفا از نمای چوب ترمو هم مطلب بگذارید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *