معماری ساختمان اداری شماره ۸۳، تهران، سعید میرمحمد صادقی، لادن زارعی

معماری ساختمان اداری، طراحی نمای ساختمان اداری

معماری ساختمان اداری شماره ۸۳، تهران

معماران مسئول: سعید میرمحمد صادقی، لادن زارعی

متراژ زمین: ۵۲۵ مترمربع

متراژ ساختمان: ۳۵۰۰ مترمربع

کاربری: اداری

موقعیت: ایران، تهران، شیخ بهایی

سال: ۲۰۱۳

ساختمان اداری شماره ۸۳ در یکی از مناطق پرتردد و شلوغ این روزهای تهران یعنی خیابان دوازدهم شیخ بهایی شمالی، طراحی و ساخته شده است. مطابق نیازهای کارفرما، این ساختمان در ۵ طبقه روی طبقه همکف ساخته شده است و دارای ۲۰ واحد با اندازه های مختلف است. طبقه ی همکف نیز نقش لابی ساختمان را دارد. همچنین به تعداد کافی فضای پارکینگ در نظر گرفته شده است.

ساختمان شماره ۸۳، سر نبش واقع شده است و دو بخش نمای این ساختمان به طور کامل در معرض دید قرار دارد. نمای شمالی و غربی. این ساختمان ۵ طبقه، قبل از طراحی قابلیت دریافت نور طبیعی بسیار زیادی از غرب و شمال وهمچنین جنوب را داشت. اما از آنجایی که در شهر تهران و در منطقه ای گرم و خشک واقع شده است، باید علاوه بر توجه به موضوع دریافت حداکثر نور طبیعی، برای مقابله با هوای گرم بویژه در فصل گرما یعنی تابستان نیز فکر کرد . چاره ای اندیشید. موضوع طراحی نمای ساختمان شماره ۸۳، یکی از چالش برانگیزترین بخش های این کار معماری بوده است.

در نهایت نما به شکلی طراحی شد که کمترین میزان گرما را در فصل گرم دریافت کند. همچنین سعی شد نمای ساختمان به شکلی باشد که نور طبیعی بسیار زیادی از وجه های شمالی و جنوبی دریافت و نور غرب نیز به صورت غیر مستقیم دریافت گردد.

معماری ساختمان اداری، طراحی نمای ساختمان اداری معماری ساختمان اداری، طراحی نمای ساختمان اداری معماری ساختمان اداری، طراحی نمای ساختمان اداری معماری ساختمان اداری، طراحی نمای ساختمان اداری معماری ساختمان اداری، طراحی نمای ساختمان اداری معماری ساختمان اداری، طراحی نمای ساختمان اداری

پلان، دیاگرم، برش و …

تحریریه خط معمار

شرکت معماری آوگون

منبع: http://archline.ir

تعداد بازدید: 1,889

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *