معماری خانه بی سنگ، گروه معماری TAO

معماری ایرانی، خانه ایرانیمعماری خانه بی سنگ

معماری: TAO Office

معماران اصلی: حمید ناصرخانی، بنفشه درویش

تیم طراحی: سینا مصطفوی، نیوشا زری باف، محسن نوری، علی طباطبایی

موقعیت: ایران، ابهر

مساحت: ۹۴۰ متر مربع

سال: ۲۰۱۶

عکاس: مسیح مستأجران

“خانه” در شهر معاصر، در میان هیاهوی آپارتمان های کنارهم و در گریز از ویلاهای دور از هم، همانند پسوندی برای کاهش وضعیت یکنواختی، بنا شده است. ما زمین پروژه ” بی سنگ” را تبدیل به خانه کردیم تا حکایت معماری را به روایت فضا تبدیل کنیم. فضای داخلی باز، نور و پیوستگی، محور اصلی این حکایت شدند و شخصیت تغییر پذیر مواد و متریال راه خود را به نسبت پویایی فضا، یافتند. راه پله به عنوان شخصیت اصلی این روایت است و حیاط محبوب آن. محبوب روایت به سمت بالا گریخت و پله ها، آجر به آجر، فضاها را گشوند تا به آغوشش رسند. کوچه به مرز، مرز به توده، توده به تهی و تهی به آستانه، به طوری که “خانه” می تواند داستانش را طور کلی بیان کند.

برش میان آجرها، حفره های ایجاد شده در نما، سقف شفاف بادگیرهای برج مانند، بالکن ها، باغچه ها، همگی در کنار هم داستان خانه بیسنگ را می سازند. فارق از طراحی، این خانه به صورت ساده و ناب، از آجر ساخته شد. ما راویان واقعی این داستان نیستیم؛ خانه بیسنگ خودش به ذهن ما و کارفرما راه پیدا کرد و پس از آن آرام آرام به نجوای آن پرداختیم. شهر معاصر با هیاهوی بسیار، جایی برای نجوا باقی نگذاشته است، اما هنوز نجوایی است که شهر را به یک خانه تبدیل می کند.

در ادامه با دیدن تصاویر خط معمار را همراهی کنید.

معماری ایرانی، خانه ایرانیمعماری ایرانی، خانه ایرانیمعماری ایرانی، خانه ایرانی

معماری ایرانی، خانه ایرانیمعماری ایرانی، خانه ایرانی معماری ایرانی، خانه ایرانی معماری ایرانی، خانه ایرانی معماری ایرانی، خانه ایرانی معماری ایرانی، خانه ایرانی معماری ایرانی، خانه ایرانی معماری ایرانی، خانه ایرانی معماری ایرانی، خانه ایرانی معماری ایرانی، خانه ایرانی معماری ایرانی، خانه ایرانی معماری ایرانی، خانه ایرانی معماری ایرانی، خانه ایرانی معماری ایرانی، خانه ایرانی معماری ایرانی، خانه ایرانی معماری ایرانی، خانه ایرانی معماری ایرانی، خانه ایرانی معماری ایرانی، خانه ایرانی معماری ایرانی، خانه ایرانی معماری ایرانی، خانه ایرانی معماری ایرانی، خانه ایرانی معماری ایرانی، خانه ایرانی معماری ایرانی، خانه ایرانی

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Archdaily

تعداد بازدید: 2,108

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *