معماری خانه بیدآباد، دفتر فرآیند منطقی در طراحی معماری

معماری ایران

معماری خانه بیدآباد

در این بخش خط معمار قصد دارد تا یک نمونه خاص و مدرن از معماری ایران را به شما معرفی کند. معماری خانه بیدآباد توسط دفتر فرآیند منطقی در طراحی معماری انجام شده است. این خانه در محلی منحصر به فرد و  قدیمی در مرکز اصفهان واقع شده است. اطراف این خانه های قدیمی که بین ۴۰ تا ۳۰۰ سال قدمت دارند دیده می شود. براساس قوانین شهرداری ۱۰۰% از زمین ۷۵ مترمربعی باید اشغال شود.

صاحب خانه یک والدین بازنشته با در آمد کم بودند که همراه با دو فرزند خود زندگی می کردند و براین مبنا طراحی این خانه در ۴ طبقه در نظر گرفته شد: زیرزمین و طبقه همکف برای والدین، طبقه اول برای پسر و طبقه دوم برای  دختر خانواده. با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی خانواده متریال مقرون به صرفه انتخاب شد. علاوه براین، براساس درخواست مالک خانه چهار طبقه تک واحدی در نظر گرقته شد. با توجه به اینکه ساختمان فضای سبز و حیاط ندارد، مناطق غیر قابل استفاده در بالا و زیر پله ها مانند یک حیاط داخلی، مانند یک واسطه ای که نور و منظره آسمان را در فضای داخلی گسترش دهند، طراحی شده اند.

در ادامه با دیدن تصاویر خط معمار را همراهی کنید.معماری ایران معماری ایران معماری ایران معماری ایران معماری ایران معماری ایران معماری ایرانپلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Lpoffice

تعداد بازدید: 1,813

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *