معماری، طراحی نما و داخلی ویلای امین، دفتر معماری ایوان

معماری ویلا،طراحی ویلا،طراحی داخلی ویلا،طراحی نمای ویلا،ویلای مدرن

معماری، طراحی نما و داخلی ویلای امین

معماری: دفتر معماری ایوان

معمار مسئول: امیر افغان

موقعیت: ایران، تهران، لواسان

متراژ زمین: ۴۰۰ مترمربع

متراژ زیربنا: ۵۴۰ مترمربع

سال: ۱۳۹۳

متریال: بتن، شیشه، چوب

سازه: وحید قراخانی نیا

مکانیک: حسین بیژن فرد

برق: امین عرب

مدیر اجرایی: حامد نقی زاده

تیم اجرایی: محمد حسین رجبی

نظارت: امیر افغان

عکاس: آرش عاشوری نیا

جوایز: فینالیست جایزه معمار در بخش مسکونی تک واحدی،‌ سال ۱۳۹۳

در این بخش از وب سایت خط معمار، قصد داریم سری به یکی از پروژه هایی مسکونی (ویلایی) بیاندازیم که در سال ۹۳ در منطقه لواسان اجرا شد. این پروژه، ویلای امین یا خانه امین نام دارد و در همین سال به عنوان فینالیست جایزه معمار در بخش مسکونی معرفی شد. در ادامه توضیحات معمار پروژه در مورد طراحی ویلا ی امین را مطالعه می نمایید. در انتها نیز تمام مستندات پروژه نظیر پلان، دیاگرام و … با کیفیت بالا قرار داده شده است.

در طراحی خانه ویلایی امین اتصال چشم انداز سیال محیط (که بطور خطی کوه های دور دست، دریاچه سد و فضای سبز متراکم شهر و درختان جنوبی سایت را در بر می گیرد) به هندسه بنا مهمترین چالش طراحی بود. بگونه ای که کل منظره در حکم حیاط ساختمان دیده شود و از دید ناظر داخلی وجود هر کدام بدون دیگری بی معنا باشد.

یکپارچگی بنا، ایده اصلی طراحی خانه ویلایی امین

بر اساس این ایده پوسته یکپارچه سیالی فرض شد که از امتداد چشم انداز بیرونی شروع شده و با گردش فضایی، کف، بدنه ها و سقف را شکل می دهد. فضای ایجاد شده توسط این پوسته، کاربری های جمعی و پر تحرک را شامل می شود و از جنس بتن اکسپوز ساخته شده است.

در طراحی خانه ویلایی امین کاربری های خصوصی تر در یک حجم ایستای سفید رنگ جمع شده و در داخل حجم بتنی استقرار یافته است. کاربری های جمعی بصورت کامل از هم مجزا نیستند و تداخل فضایی دارند. در طراحی، سعی برحداقل رساندن مصالح و کالبد در شکل دهی به فضا و کاربردی بودن تمام اجزا بوده و از عناصر غیر کاربردی ، فرمی و تزئیناتی پرهیز شده است.

دیواری حائل در میانه حیاط جنوبی اجرا شد که دو سطح حیاط با اختلاف ارتفاع ۲۰/۲ متر به آن کنسول شده اند. سطح بالاتر به طبقه همکف متصل شده و سطح پایین فضای سبز ویلا را شکل می دهد.بین طبقات، تنوع مسیر دسترسی وجود دارد و الگوی مسیرهای به هم پیوسته بدون بن بست مد نظر حاکم است. حجم نهایی پروژه از سمت ورودی آن کاملاً درونگراست و اطلاعات کمی از خود به ناظر می دهد. پس از عبور از محوطه شمالی و ورود به ساختمان فضا به مرور کشف می شود.

معماری ویلا،طراحی ویلا،طراحی داخلی ویلا،طراحی نمای ویلا،ویلای مدرن معماری ویلا،طراحی ویلا،طراحی داخلی ویلا،طراحی نمای ویلا،ویلای مدرن معماری ویلا،طراحی ویلا،طراحی داخلی ویلا،طراحی نمای ویلا،ویلای مدرن معماری ویلا،طراحی ویلا،طراحی داخلی ویلا،طراحی نمای ویلا،ویلای مدرن معماری ویلا،طراحی ویلا،طراحی داخلی ویلا،طراحی نمای ویلا،ویلای مدرن معماری ویلا،طراحی ویلا،طراحی داخلی ویلا،طراحی نمای ویلا،ویلای مدرن معماری ویلا،طراحی ویلا،طراحی داخلی ویلا،طراحی نمای ویلا،ویلای مدرن معماری ویلا،طراحی ویلا،طراحی داخلی ویلا،طراحی نمای ویلا،ویلای مدرن معماری ویلا،طراحی ویلا،طراحی داخلی ویلا،طراحی نمای ویلا،ویلای مدرن معماری ویلا،طراحی ویلا،طراحی داخلی ویلا،طراحی نمای ویلا،ویلای مدرن معماری ویلا،طراحی ویلا،طراحی داخلی ویلا،طراحی نمای ویلا،ویلای مدرن معماری ویلا،طراحی ویلا،طراحی داخلی ویلا،طراحی نمای ویلا،ویلای مدرن معماری ویلا،طراحی ویلا،طراحی داخلی ویلا،طراحی نمای ویلا،ویلای مدرن معماری ویلا،طراحی ویلا،طراحی داخلی ویلا،طراحی نمای ویلا،ویلای مدرن معماری ویلا،طراحی ویلا،طراحی داخلی ویلا،طراحی نمای ویلا،ویلای مدرن معماری ویلا،طراحی ویلا،طراحی داخلی ویلا،طراحی نمای ویلا،ویلای مدرن معماری ویلا،طراحی ویلا،طراحی داخلی ویلا،طراحی نمای ویلا،ویلای مدرن معماری ویلا،طراحی ویلا،طراحی داخلی ویلا،طراحی نمای ویلا،ویلای مدرن

پلان ها، دیاگرام ها و …

تحریریه خط معمار

شرکت معماری آوگون

منبع: http://archline.ir

تعداد بازدید: 12,672

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *