معرفی طراحی هتل های برتر سال ۲۰۱۹ از دیدگاه Dezeen

طراحی هتل ۲۰۱۹

معرفی طراحی هتل های برتر سال ۲۰۱۹ از دیدگاه Dezeen

در بخش های گذشته به معرفی پروژه های برتر منتشر شده در سایت Dezeen پرداختیم. در این بخش نیز قصد داریم طراحی هتل های برتر سال ۲۰۱۹ از دیدگاه سایت Dezeen را به کاربران گرامی معرفی کنیم.

Al Faya Lodge, UAE, by Anarchitect

طراحی هتل ۲۰۱۹

در پروژه حاضر، طراحان با به کارگیری خلاقیتشان این ساختمان های سنگی واقع در شارجه را به یک هتل تبدیل کردند. این مجموعه تفریحی در میان ماسه های سرخ پایین کوه های Alvaah در شارجه امارات قرار دارد. این پروژه با نمای سنگی حدودا نیم قرن پیش بنا شده بود و پیش از این به عنوان کلینیک و یک فروشگاه مواد غذایی فعالیت داشت و اکنون طراحان آن را به یک هتل با پنج اتاق تبدیل کردند. همچنین این پروژه با یک اسپا و استخر روباز تکمیل می شود.

طراحان برای برجسته تر ساختن مداخلات در بافت سنگی ساختمان های قدیمی از رنگ هایی شبیه به رنگ فلزات فرسوده و زنگ زده شده استفاده کردند. همچنین طراحان باید کویری بودن منطقه و گرمای شدید و طولانی مدت را در طراحی فرم و حجم ساختمان در نظر می گرفتند. انتخاب مواد مناسب و مستحکم [به صورت دستی] انجام شد. عناصر موجود در ساختمان هایی که در کویر بنا می شوند، نه تنها در معرض نور مستقیم و شدید خورشید قرار می گیرند، بلکه عوامل دیگری چون طوفان شن و دمای پایین در شب نیز بر آن ها تأثیر مستقیم می گذارد.

بنابراین برای ساخت سازه های جدید برای این هتل از بتون و سنگ مرمر محلی استفاده شده است. بتن اکسپوز، گرانیت و سنگ تراورتن به سبب دوام بالایشان استفاده شده اند. همچنین طراح در هر یک از اتاق ها پنجره های سقفی را قرار داده تا افراد از چشم انداز زیبای منطقه در شب بهره ببرند.

Barefoot Luxury, Cape Verde, by Polo Architects and Going East

طراحی هتل ۲۰۱۹

در طراحی و ساخت این هتل طراحان از متریالی چون سنگ استفاده کردند که سازگار با محیط می باشد. استفاده از متریال و طیف رنگی قهوه ای سرخ و خردلی در مقابل با رنگ آبی اقیانوس تضاد چشمگیری ایجاد کرده است. طراحان می خواستند تا افراد در این هتل از حداکثر چشم انداز دریا و نور روز بهره ببرند.

Casa Popeea, Romania, by Manea Kella

طراحی هتل ۲۰۱۹

طراحان در این پروژه هتل آپارتمانی با ۱۱ اتاق را طراحی کردند. استفاده از چوب درخت بلوط در این پروژه فضایی گرم و جذابی را ایجاد کرده است.

Dream and Maze, China, by Studio 10

طراحی هتل ۲۰۱۹

ویژگی های اصلی در طراحی این مهمان خانه که در شهر Guilin چین قرار دارد، راه پله های پرپیچ و خم و توهمات نوری می باشد. این هتل از اتاق هایی با مضمون های متفاوت تشکیل شده است. کارفرما از طراحان خواست تا فضایی خلاقانه و متفاوتی را طراحی کنند و طبیعت هتل را به عنوان مخفیگاه دنیای شلوغ نشان دهد. چالش اصلی در پروژه حفظ تعادل بین نیاز عملی یک هتل و تأثیر فضای توهم آمیز بود که طراحان قصد رسیدن به آن را داشتند. هدف اصلی در استفاده از پالت رنگی موجود بازتاب ایده آرمان شهر یا همان دنیای متناوب است که از نام این مهمان خانه الهام گرفته شده است. استودیو می خواست اتاق ها را از فضاهایی که در زندگی روزمره با آنها روبرو هستیم متمایز کند.

Heckfield Place, UK, by Ben Thompson

طراحی هتل ۲۰۱۹

در این پروژه طراحان یک خانه قدیمی بزرگ را به یک هتل تبدیل کردند که دارای تجهیزاتی چون رستوران، اسپا و یک سینما در بخش زیر زمین بودند. طراح در این پروژه قصد داشت تا بافت تاریخی این خانه قدیمی را حفظ کند و میهمانان در این هتل همانند حضور در خانه احساس راحتی داشته باشند.

Jungle Keva Hotel, Mexico, by Jaque Studio

طراحی هتل ۲۰۱۹

در طراحی این هتل با توجه به محیط پیرامونش از متریالی مانند برگ درخت نخل و وسایل چوبی استفاده شده است. این هتل دارای چهار مهمان خانه به مساحت ۵۰ مترمربع می باشد که در سطح زمینی که اطراف آن انواع درختان قرار گرفته به چشم می خورد. به طور کلی می توان گفت که در ساخت این پروژه عمدتا از متریال بومی منطقه استفاده شده است. طراح در بخش هایی از سقف از برگ درخت نخل به سبب ورود نور ملایم خورشید در طول روز بهره برده است.

Monteverdi Hotel, Italy, by Ilaria Miani

طراحی هتل ۲۰۱۹

این پروژه یک ساختمان قدیمی بود که طراحان آن را به هتلی تبدیل کردند که دارای اتاق هایی به سبک روستیک و یک اسپا شبیه به فضای غار می باشد. طراحان در طی بازسازی این پروژه فلسفه ای از طراحی را توسعه دادند که کاملا از رویکرد فولکلوریستی برای بازسازی که بسیاری از روستا های تاریخی ایتالیا را به کلیشه های گردشگری تبدیل کرده، جلوگیری می کند. تمامی آثار هنری سرامیکی، دیوارهای بافت دار و لوسترهای با طرح بومی همگی نمادی از تپه های Val d’Orcia را منعکس می کنند. در اتاق ها ما تنالیته های رنگی شفاف چون آبی، قرمز، و سبز و همچنین طیف های مختلف رنگ های خنثی هستیم.

The Opus, UAE, Zaha Hadid Architects

طراحی هتل ۲۰۱۹

این هتل در یک ساختمان چند منظوره قرار گرفته که در وسط آن یک فضای خالی به چشم می خورد. این پروژه تنها پروژه ی ساخته شده در دبی است که هر دو نمای بیرونی و طراحی داخلی اش توسط زاحا حدید طراحی شده است. این پروژه با داشتن ۲۰ طبقه قرار است که در سال ۲۰۲۰ افتتاح گردد. پروژه دو برج شیشه ای مکعبی شکل با ارتفاع ۱۰۰ متر را در بر می گیرد که در طبقات بالایی بهم دیگر متصل شده و  در وسط آن یک وید خمیده مانندی را ایجاد کرده است.

Shimao Wonderland Intercontinental, China, by Jade + QA

طراحی هتل ۲۰۱۹

این هتل در ۱۶ طبقه و ۳۳۷ اتاق در شانگهای چین قرار دارد. کانسپت اصلی ساختمان از معدن و محیط طبیعی اطرافش الهام گرفته شده و با به کار گیری اصول تائو متعادل می شود. اتاق ها در اطراف معدن سنگ قرار داده شده اند. در داخل ساختمان یک آسانسور شیشه ای نیز قرار داده شده که رو به نمای بیرونی می باشد و به تمامی طبقات دسترسی دارد. فضاهای عمومی هتل در طبقات بالاتر از اتاق ها قرار گرفته است. استخر ها و سایر تجهیزات در نزدیکی دریاچه قرار دارند که تقریبا ۱۴ طبقه پایین تر از سطح زمین قرار دارد. در دو طبقه پایین تر که در زیر آب قرار دارد، رستوران های این هتل قرار دارد.

Wuyuan Skywells, China, by Anyscale Architecture Design

طراحی هتل ۲۰۱۹

این پروژه شامل یک هتل با ۱۴ سوئیت می باشد و در چین قرار دارد. طراح در این پروژه سعی بر ایجاد دکوراسیونی دارد که معرف فرهنگ و تاریخ منطقه باشد و همچنین مناسب برای این نسل و نسل آینده نیز باشد.

در این بخش به معرفی طراحی هتل های برتر سال ۲۰۱۹ پرداختیم.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Dezeen

تعداد بازدید: 930

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *