مدل کابینت MDF ، مجموعه ای از بهترین های سال

مدل کابینت MDF

مدل کابینت MDF، مجموعه ای بهترین های سال

آن چه در این بخش در خط معمار قصد پرداختن به آن را داریم، مدل کابینت MDF می باشد. یکی از دغدغه هایی که معمولا افراد هنگام بازسازی آشپزخانه های خود با آن روبرو هستند انتخاب بهترین متریال موجود در بازار می باشد. سبک دکوراسیون آشپزخانه شما خواه سنتی باشد یا مدرن، انتخاب نوع، جنس، استحکام، رنگ کابینت ها و همچنین زیبایی آن ها مهم می باشد، اما آن چه در درجه اول اهمیت قرار می گیرد متریالی است که برای ساخت و ساز آن انتخاب می کنید. زیرا متریال طول عمر کابینت ها و همچنین عملکرد و نگهداری آن را تعیین می کند. بنابراین برای صاحبان خانه ای که در حال ساخت، و نوسازی منزل خود می باشند و می خواهند آشپزخانه های آن ها علاوه بر زیبایی استقامت بالایی داشته باشد، دانستن نکات اساسی راجع به متریال های موجود در بازار ضروری می باشد. بنابراین در ادامه به نکاتی راجع به کابینت های MDF می پردازیم.

حال برای برخی این سوال پیش می آید که MDF چیست؟ اکثر افراد کمابیش با این واژه آشنا می باشند. اگر به دنبال یک جایگزین ارزان اما در عین حال قوی برای چوب می باشید. MDF یکی از رایج ترین متریال موجود در بازار می باشد. این نوع صفحات، نوعی از چوب فرآوری شده است که شامل پنل های نازکی از ترکیب الیاف چوب، رزین و موم تشکیل شده است. بدین صورت که الیاف چوبی از چوب نرم و سخت استخراج می شود، سپس قطعات را خرد کرده و و با رزین و موم ترکیب کرده و تحت دما و فشار بالا به صورت تخته های MDF شکل می گیرد. 

مزایای کابینت MDF

در این بخش به برخی از مزایای کابینت MDF می پردازیم:

مقاومت در برابر آفات: برخی از مواد شیمیایی به کار رفته در تولیدMDF بر خلاف چوب، برای آفات سمی می باشند، صفحات MDF هنگامی که در معرض تغییرات شدید رطوبت و دما قرار می گیرند، تاب بر نمی دارند، منقبض و منبسط نمی شوند. به دلیل ساختار آن که عمدتاً از پانل های نازک تشکیل شده تشکیل شده است ، کل صفحه به عنوان واحد حرکت می کند.بنابراین این صفحات به سادگی آسیب نمی بینند.

مقاومت در برابر آب: صفحات MDF در مقایسه با ورقه های چوب در برابر آب استقامت بالاتری را دارند.

متناسب بودن آن با سبک های دکوراسیون: درب های کابینت MDF برای دکوراسیون آشپزخانه های معاصر و مدرن مناسب می باشد.

انعطاف پذیری، تطبیق پذیری: سهولت سفارشی سازی یکی از بهترین خصوصیات MDF می باشد. به دلیل ترکیبات آن، صفحات MDF را می توان به راحتی برش داد ، بدون دردسر سوراخ کرد و به اشکال و اندازه های مختلف تغییر داد بدون اینکه تمایل به آسیب دیدن در روند داشته باشد. به علاوه چنین کابینت هایی با وجود داشتن مزایای فراوان دارای معایبی نیز می باشند که در ادامه به شرح آن می پردازیم.

دشواری تعمیر: نیاز به نگهداری بالاتر در مقایسه با چوب دارد. به راحتی خراشیده می شود و پس از آسیب ، تراش و ترک خوردگی ، تعمیر آن بسیار سخت می شود.بر خلاف چوب جامد که به راحتی می توان آنرا شن زد ، هیچ راهی برای اصلاح و پنهان کردن هرگونه آسیب در سطح آن وجود ندارد.

قرار ندادن آن در معرض گرمای شدید: این نوع صفحات در معرض گرمای شدید خیلی خوب عمل نمی کند. هنگامی که گرما شدید باشد، متریال اصلی آسیب می بیند و ممکن است که صفحه ترک بردارد.

وزن بالا: به دلیل تراکم بالای آن این نوع صفحات دارای وزن بالایی می باشند، بخصوص در زمانی که سطح بزرگ باشد.

در ادامه خط معمار به معرفی مدل کابینت MDF می پردازد. با دیدن تصاویر ما ر اهمراهی کنید.

مدل کابینت MDF مدل کابینت MDF مدل کابینت MDF مدل کابینت MDF مدل کابینت MDF مدل کابینت MDF مدل کابینت MDF مدل کابینت MDF مدل کابینت MDF مدل کابینت MDF مدل کابینت MDF مدل کابینت MDF مدل کابینت MDF مدل کابینت MDF مدل کابینت MDF مدل کابینت MDF مدل کابینت MDF مدل کابینت MDF مدل کابینت MDF مدل کابینت MDF مدل کابینت MDF مدل کابینت MDF مدل کابینت MDF مدل کابینت MDF مدل کابینت MDF

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Archline

تعداد بازدید: 1,787

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *