فراخوان مسابقه طراحی نمای ساختمان اداری شرکت هلال ایرانیان، پروژه طالقانی

مسابقه طراحی نمای ساختمان اداری شرکت هلال ایرانیان

فراخوان مسابقه طراحی نمای ساختمان اداری شرکت هلال ایرانیان، پروژه طالقانی –

شرکت ساختمانی هلال ایرانیان در نظر دارد جهت دستیابی به بهترین ایده ها و طرح ها ، مسابقه طراحی نمای ساختمان اداری واقع در خیابان آیت الله طالقانی تهران، حد فاصل خیابان استاد نجات الهی و سپهبد قرنی را برگزار  نماید. به این منظور از تمامی علاقمندان و متخصصان در زمینه های مرتبط دعوت میشود تا در این مسابقه شرکت نمایند. لازم به ذکر است این مسابقه مطابق آیین نامه جامع برگزاری مسابقات معماری و شهرسازی (مصوب ۱۳۸۱ شورای انقلاب فرهنگی)  و تحت نظارت دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی برگزار می گردد.

مقدمه:
شرکت ساختمانی هلال ایرانیان در نظر دارد جهت دستیابی به بهترین ایده ها و طرحها، مسابقه طراحی نمای ساختمان اداری ۲۱ طبقه شامل ۶ طبقه زیر زمین و به مساحت ۲۱۳۰.۵۰ متر مربع واقع در خیابان طالقانی تهران ،تقاطع خیابان استاد نجات الهی را برگزار  نماید. به این منظور از تمامی علاقمندان و متخصصان در زمینه های مرتبط دعوت میشود تا در این مسابقه شرکت نمایند.

شرایط داوطلبان شرکت در مسابقه:
شرکت در این مسابقه برای عموم علاقمندان به شرط دارابودن شرایط ذکرشده در این بند آزاد خواهد بود. از آنجا که می‌بایست داوطلبان شرکت در مسابقه ـ اعم از شخصیت‌های حقیقی و حقوقی ـ از لحاظ سابقه تحصیلی و حرفه‌ای، توانایی لازم برای طراحی نمای مجموعه‌‌ای با مقیاس این ساختمان اداری را داشته باشند، لازم است داوطلبان برای شرکت در مسابقه «گروه» تشکیل دهند و ثبت نام افراد به صورت انفرادی امکان‌پذیر نیست. هر گروه می‌بایست حداقل دو نفر عضو داشته باشد و یکی از اعضای گروه به عنوان «سرگروه» معرفی گردد. لازم است سرگروه دانش‌آموخته کارشناسی رشته معماری باشد و اعضا اعم از عضو سرگروه و مابقی اعضا تنها میتوانند دردو گروه مختلف ثبت نام نمایند،اما عضو سرگروه تنها میبایست در یک گروه سرگروه معرفی شود.
پیشنهاد می‌گردد گروه‌های تشکیل‌شده ترکیبی از تخصص‌های مختلف مانند معماری، طراحی شهری، مهندسی سازه ،مهندسی معماری گرایش های انرژی و تکنولوژی و یا طراحی صنعتی و گرافیک باشد. به عبارت دیگر ترجیح هیأت داوران مسابقه بر شرکت گروه‌هایی در مسابقه است که ترکیبی از تخصص‌های مختلف باشند. با وجود این، تشکیل گروه‌هایی که فقط متشکل از تخصص معماری باشند منعی ندارد.

قوانین:
شرکت کنندگان در مسابقه می بایست قوانین ذکرشده در بندهای مختلف این گزارش را رعایت نمایند.
– لازم است داوطلبان برای شرکت در مسابقه «گروه» تشکیل دهند. هر گروه می بایست دست کم متشکل ازدو نفر بوده و یکی از اعضای گروه به عنوان «سرگروه» معرفی گردد. لازم است سرگروه دانش آموخته کارشناسی رشته معماری (حداقل مدرک کارشناسی) باشد.
– شخصیت های حقیقی ملزم به تشکیل گروه نیستند،لذا توصیه میشود،اعضای گروه شرکت کننده معرفی گردد .
– لازم است شرکت کنندگان تمامی مدارک طراحی خود را به همراه فرم پرشده «فهرست مدارک تحویل داده شده» که در سایت مسابقه موجود است، به دبیرخانه مسابقه تحویل دهند. بدیهی است آثاری که تمامی مدارک درخواستی را ارائه ننمایند، داوری نخواهند شد.
– شرکت کنندگان می بایست به ضوابط طراحی و کنترل نمای شهرداری  تهران احاطه لازم را داشته باشند.
– در صورت عدم رعایت قوانین مربوط به حقوق معنوی و محرز شدن وجود تقلید های عینی و کلان از طرح های دیگر (کپی) در طرح های برگزیده، هیأت برگزارکننده مطابق آیین نامه  جامع  برگزاری  مسابقات طراحی  معماری و شهرسازی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی می تواند علاوه بر درخواست بازگشت جایزه از برگزیدگان، به دریافت خسارت نیز اقدام نماید.
– رعایت حقوق معنوی و مادی آثار بر اساس «قانون حمایت حقوق مؤلفان، مصنفان و هنرمندان» – مصوب ۱۳۴۸/۱۰/۱۱ برای سرکت کنندگان و تمامی ارکان مسابقه لازم الاجراست.
– مستندات ارسالی به برگزار کننده تعلق دارد و برگزار کننده حق انتشار، نمایش، قضاوت و نقد آثار را دارد.
–  حایزان رتبه در مسابقه، در صورت درخواست کارفرما، متعهد به عقد قرار داد با کارفرما، بر اساس شرح خدمات و حق الزحمه مصوب معاونت مدیریت و برنامه ریزی ریاست جمهوری نسبت به تغییر  و تکمیل طرح اولیه بر اساس نظر کمیته نمای منطقه و دیگر مراجع ذی نفوذ و طراحی و تحویل مستندات فاز دو اجرایی و نظارت عالیه بر حسن اجرا می باشد.

مدارک طرح و مشخصات آن:
شرکت کنندگان در مسابقه تمامی مدارک مطرح شده در زیر را  لازم است به دبیرخانه مسابقه تحویل دهند. بدیهی است آثاری که مدارک آنها دارای نقص بوده یا مطابق مشخصات ذکرشده در این بند نباشد، داوری نخواهد شد.

۱. مقدمه معرفی طرح در حداکثر ۵۰۰ کلمه در داخل شیت ها و در کنار قسمت های مربوط
۲. نمودارهای روند طراحی (مسیر تبدیل ایده به طرح) و ایده های تکمیلی مرتبط
۳. نمودار طراحی نما با توجه به ساختمان های مجاور و همچنین معرفی اصول طراحی جهت تشخص نما
۴. معرفی مواد و مصالح استفاده شده در طرح
۵. شیوه اتصال نما به سازه و ارائه طرح جزئیات
۶. نقشه های جزییات و روش های اجرای نما؛ با مقیاس ۱/۲۰
۷. نقشه نمای چهار جهت با مقیاس ۱/۲۵۰
۸. دیدهای مختلف از نمای پروژه شامل پرسپکتیو دید چهار جهت، به علاوه پرسپکتیو دید انسانی به تعداد لازم. پرسپکتیوها باید دید در روز و شب و همچنین چگونگی برخورد با جهت زاویه تابش خورشید را شامل شود. در پرسپکتیوها می بایست چگونگی برقراری ارتباط نمای ساختمان با ساختمان های مجاور و پرسپکتیو جانمایی در کریدورهای بصری شاخص پیرامون پروژه به خوبی مشخص باشد.
۹. تصویر همه مدارک در یک لوح فشرده و در قالب JPG با وضوح DPI 200

لازم است همه مدارک بالا در حداکثر ۳ شیت در اندازه ۷۰ × ۱۰۰ سانتیمتر- عمودی- ارائه شده و بر روی ورقه های فوم به ضخامت ۵ میلیمتر چسبانده شده باشد. شیوه بیان طرح ها (پرزانته) می بایست کاملا صریح و گویا باشد و از عرضه مدارک و تصاویری مبهم و غیرگویا و بدون ربط خودداری شود. همچنین لازم است بر  روی شیت ها از درج  هرگونه  آرم، لوگو و یا نشانه ای که بی نامی مدارک را به مخاطره اندازد و امکان تشخیص هویت گروه های شرکت کننده را فراهم کند جداً خودداری شود. واضح است آثاری که این قانون را نقض نمایند داوری نخواهند شد.
علاوه بر این لازم است در همه شیت ها شماره صفحه در گوشه پایین سمت چپ شیت و به صورت صفحه m از n، درج شده باشد. m شماره صفحه و n تعداد کل صفحات است. مثلا اگر اثری در سه شیت ارائه شده است، در گوشه پایین سمت چپ شیت اول آن عبارت «صفحه ۱ از ۳» درج شود.

چگونگی ارسال آثار و ثبت در دبیرخانه:
تمامی آثار می بایست تا ساعت ۱۷ روز ۱۳۹۵/۱۲/۵ به محل دبیرخانه مسابقه، تحویل داده شود. تمامی آثار می بایست به همراه  فرم تکمیل شده «فهرست  مدارک تحویل داده شده» که در سایت مسابقه موجود است تحویل داده شوند.
همچنین در ارسال آثاری که با پست برای دبیرخانه فرستاده می شود، لازم است نکات زیر دقیقاً رعایت گردد:
– آثاری که پس از موعد تحویل (ساعت ۱۷ روز ۱۳۹۵/۱۲/۵) دریافت شوند داوری نخواهند شد.
–  لازم  است در بسته بندی آثار  دق  لازم از جهت محکم و آب بند بودن به عمل آید تا آثار به صورت سالم به دست دبیرخانه برسد. دبیرخانه مسابقه از پذیرش مدارک آسیب دیده، اعم از بسته های پاره شده و مخدوش و مانند آن معذور خواهد بود.
– لازم است فرم «فهرست مدارک تحویل داده شده» که در سایت مسابقه موجود است تکمیل شود؛ به امضای عضو سرگروه برسد و به همراه مدارک ارسال شود.
– تصویر مدارک طرح در یک لوح فشرده و در قالب JPG  با رزولوشن ۲۰۰ پیکسل/ اینچ ارسال شود.
– هر گروه شرکت کننده هنگام ثبت نام یک کد رهگیری دریافت خواهد کرد. لازم  است این کد
تا  هنگام اعلان نتایج مسابقه حفظ  شود. این کد می بایست در هنگام تحویل آثار در کاغذی به ابعاد ۱۰x20 سانتیمتر درج و در گوشه بالا سمت چپ پشت همه شیت ها نصب شود.

معیارهای ارزیابی:
۱. نمای طراحی شده میبایست ارتباط بصری مناسبی با ساختمان های اطراف برقرار نماید.
۲. توجه به تشخص و ویژه بودن ساختمان های بلند مرتبه و توجه به کریدورهای بصری که ساختمان از آنها قابل رویت خواهد بود و همچنین توجه به منظر شبانه بنا، بسیار حائز اهمیت می باشد.
۳. توجه به دید انسانی(عابر پیاده)، دید عابر سواره و دیدهای اطراف
۴. توجه به زاویه تابش آفتاب و چگونگی بهره مندی و کنترل آن
۵. ابتکار در به کار گیری مواد و  مصالح و ارائه روشهای مناسب اجرایی
۶. ارائه راهکارهای مناسب جهت جلوگیری از اتلاف انرژی
۷. روز آمد و مقرون به صرفه بودن طرح
۸. رعایت ضوابط و مقررات طراحی نما (شهرداری تهران و نشریات سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور)
۹. گرافیک مناسب و گویا بودن ارائه طرح
۱۰. اجرایی بودن طرح

آثار فرستاده شده در دو مرحله ارزیابی و داوری خواهند شد. مرحله اول شامل بررسی مدارک هویتی شرکت کنندگان، مقایسه فرم تکمیل شده «فهرست آثار تحویل   داده شده» با  اصل مدارک ارسال  شده و حذف آثار ناقص توسط برگزارکننده مسابقه خواهد بود.(داوری کمی)
در مرحله دوم هیأت داوران آثار را به صورت کامل بررسی و پس از مشورت و امتیازدهی، آثار برتر را انتخاب و رتبه بندی خواهند نمود.(داوری شکلی و محتوایی)
نتایج داوری آثار حداکثر ۴ هفته پس از دریافت آثار در وب سایت مسابقه اعلان خواهد شد.

ثبت نام:
ثبت‌نام در مسابقه فقط از طریق وب‌سایت این مسابقه انجام خواهد شد. لازم است داوطلبان برای ثبت نام به این سایت  مراجعه و در قسمت دانلود فرم ثبت نام را دانلود و پس از پرینت، پرکردن و مهر و امضا اسکن فرم تکمیل شده را به آدرس ذیل ارسال  نمایند. به منظور اطلاع رسانی و تبادل مکاتبات، لازم است در هر گروه یک نفر به منزله سرگروه معرفی شود و مشخصات وی در قسمت سرگروه ثبت شده باشد. تمامی افراد گروه می‌بایست هنگام ثبت نام فایل کارنامه حرفه‌ای (رزومه) خود را به آدرس پست الکترونیک irh.taleghanifacade@gmail.com ارسال نمایند،دبیرخانه پس از بررسی و تایید مدارک یک کد رهگیری ۱۰ رقمی از طریق پست الکترونیک برای شرکت کنندگان ارسال خواهد نمود. بدیهی است آثار گروه‌هایی که اقدام به بارگذاری مدارک خواسته‌شده در سایت مسابقه نکرده باشند ویا کد رهگیری دریافت ننموده باشند ،بررسی نخواهد شد.

هیأت داوران:
محمدرضا حائری مازندرانی
کوروش رفیعی
مروارید قاسمی
علیرضا صبوری فرد (عضو علی البدل)

جوایز:
انتخاب طرح‌های برتر و رتبه‌بندی آنها زیر نظر هیأت داوران مسابقه انجام خواهد شد. از میان طرح‌های رسیده به دبیرخانه مسابقه سه طرح برگزیده و رتبه‌بندی خواهد شد و جوایزی به آنها تعلق خواهد گرفت. این جوایز به ترتیب رتبه به شرح زیر است:
طرح برگزیده اول: ۴۰۰ میلیون ریال
طرح برگزیده دوم: ۲۰۰ میلیون ریال
طرح برگزیده سوم: ۱۵۰ میلیون ریال
در صورت صلاحدید هیات محترم داوران، پنج طرح نیز به عنوان طرح های قابل تقدیر معرفی خواهد شد و به تمامی شرکت کنندگان گواهی شرکت در مسابقه تقدیم میگردد.

تاریخ های مهم:
شروع ثبت نام: ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
آخرین مهلت ثبت نام: ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
تاریخ تحویل آثار مسابقه: ۱۳۹۵/۱۲/۵
داوری آثار: حداکثر تا ۱۳۹۵/۱۲/۱۲

• دریافت مدارک موردنیاز:

دانلود فرم ثبت نام  دانلود پوستر مسابقه
دانلود فایل نقشه ها دانلود بروشور مسابقه

 

پاسخگویی به پرسش‌ها:
در صورتی که شرکت‌کنندگان پس از مطالعه کامل اسناد مسابقه و بازدید از سایت پروژه پرسشی داشته باشند، می‌توانند این پرسش‌ها را  از طریق ارسال  پست الکترونیک irh.taleghanifacade@gmail.com مطرح نمایند. پرسش‌ها طی مدت حداکثر دوروز در وب‌سایت مسابقه پاسخ داده خواهد شد. ضمن آنکه متن تمامی پرسش‌ها و پاسخ‌ها در وب‌سایت در دسترس همگان قرار خواهد گرفت.

دبیرخانه:
تهران، چهارراه پارک وی، خیابان پاکزاد، پلاک ۶، واحد ۳، شرکت مهندسین مشاور نقش پایدار
تلفن تماس: ۲۲۶۵۳۸۶۷-۰۲۱
ایمیل: rh.taleghanifacade@gmail.com
سایت مسابقه: www.iranianhelal.ir

 

تحریریه خط معمار

منبع: http://archline.ir  –  iranianhelal.ir

تعداد بازدید: 853

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *