طراحی کلینیک دندانپزشکی و ایمپلنت دندان، استرالیا

طراحی کلینیک دندانپزشکی،دکوراسیون داخلی کلینیک دندانپزشکی،طراحی مطب دندانپزشکی

طراحی کلینیک دندانپزشکی و ایمپلنت دندان، Care Implant Dentistry

کلینک دندانپزشکی مورد بررسی در این بخش، یک طراحی خاص و متفاوت در بخش رسپشن (پذیرش) دارد. طراحی هنرمندانه ی تیم معماری برای تفکیک فضا. اطلاعات طراحی داخلی این کلینیک را می توانید از زبان معمار پروژه بخوانید:

پس از انجام چند کار موفق در شهر سیدنی، از ما برای طراحی داخلی کلینک دندانپزشکی در شهر Chatswood دعوت به عمل آمد. در بررسی اولیه ی سایت پروژه و درخواست های کارفرما چندین چالش برای ما بوجود آمد که باید آنها را حل می کردیم. چالش اول، خلق یک فضا هنرمندانه با رعایت اصول زیبایی شناسی بود. یک فضای هنرمندانه برای یک کلینیک دندانپزشکی. زیبایی شناسی ممکن است با آرایش و زیباسازی دیزاین و طراحی اشتباه گرفته شود اما در این کلینیک زیبایی شناسی نه تنها مشکل نبود، بلکه جواب خود مسئله بود.

چالش دوم پیش رو، این بود که کارفرما در دو ورودی با دو رسپشن جداگانه در نظر داشت آن هم در حالی که برای کلینیک یک بر در خیابان بیشتر نداشت. یک ورودی برای بخش درمانگاه دندانپزشکی و ارائه خدمات دندانپزشکی معمولی و ورودی دوم برای مراجعین ایمپلنت دندان! نکته ی جالب وجود یک ستون در وسط فضای رسپشن بود. ایجاد دو ورودی و دو رسپشن در یک فضا با وجود یک ستون با رعایت اصول زیبایی شناسی! مسئله معماری سختی مطرح شده بود که ما باید آن را حل می نمودیم. این مسئله هم جذاب و هم سخت بود. سخت از آن نظر که باید نظر کارفرما جلب می شود و جالب به این دلیل که ما معمار بودیم و از حل مسائل معماری لذت می بردیم.

در نهایت به راه حل جالبی رسیدیم. یک سازه ی چوبی قدرتمند با رعایت اصول زیبایی شناسی و تقارن که هم ستون وسط را کاور می کرد، هم فضای رسپشن را به دو قسمت تقسیم می نمود و هم زیبایی ظاهری و معماری فوق العاده ای داشت. اجرای این سازه ی چوبی که از سقف شروع می شد و بعنوان یک حائل نیمه شفاف فضا را به دو قسمت تقسیم می نمود، کار دشواری بود که با وجود پیمانکاران فوق العاده بخوبی اجرا شد. در تصویر می توانید این سازه چوبی را مشاهده نمایید.

در ادامه ی معماری داخلی این کلینیک، به راهروی اصلی می رسیم که از پذیرش شروع و در تمام کلینیک ادامه پیدا می کرد. این راهروی اصلی، تمام قسمت های کلینیک را به یکدیگر متصل می نماید. بخش های ویزیت بیماران، جراحی، بخش انتظار مراجعین و بخش فنی پشتبانی قسمت های اصلی این کلینیک هستند که دسترسی آنها از طریق این راهرو صورت می گیرد و سیرکولاسیون فضا را بر عهده دارد. در میانه ی این راهرو از شیشه استفاده شده است تا نور طبیعی را به درون فضا منتقل نماید.

توضیحات بالا، خلاصه ای از بیانات معمار درباره ی معماری داخلی کلینیک دندانپزشکی Care Implant Dentistry بود. در ادامه می توانید تصاویر طراحی صورت گرفته را مشاهده نمایید.

طراحی کلینیک دندانپزشکی،دکوراسیون داخلی کلینیک دندانپزشکی،طراحی مطب دندانپزشکی طراحی کلینیک دندانپزشکی،دکوراسیون داخلی کلینیک دندانپزشکی،طراحی مطب دندانپزشکی طراحی کلینیک دندانپزشکی،دکوراسیون داخلی کلینیک دندانپزشکی،طراحی مطب دندانپزشکی طراحی کلینیک دندانپزشکی،دکوراسیون داخلی کلینیک دندانپزشکی،طراحی مطب دندانپزشکی طراحی کلینیک دندانپزشکی،دکوراسیون داخلی کلینیک دندانپزشکی،طراحی مطب دندانپزشکی طراحی کلینیک دندانپزشکی،دکوراسیون داخلی کلینیک دندانپزشکی،طراحی مطب دندانپزشکی طراحی کلینیک دندانپزشکی،دکوراسیون داخلی کلینیک دندانپزشکی،طراحی مطب دندانپزشکی طراحی کلینیک دندانپزشکی،دکوراسیون داخلی کلینیک دندانپزشکی،طراحی مطب دندانپزشکی طراحی کلینیک دندانپزشکی،دکوراسیون داخلی کلینیک دندانپزشکی،طراحی مطب دندانپزشکی طراحی کلینیک دندانپزشکی،دکوراسیون داخلی کلینیک دندانپزشکی،طراحی مطب دندانپزشکی طراحی کلینیک دندانپزشکی،دکوراسیون داخلی کلینیک دندانپزشکی،طراحی مطب دندانپزشکی طراحی کلینیک دندانپزشکی،دکوراسیون داخلی کلینیک دندانپزشکی،طراحی مطب دندانپزشکی طراحی کلینیک دندانپزشکی،دکوراسیون داخلی کلینیک دندانپزشکی،طراحی مطب دندانپزشکی طراحی کلینیک دندانپزشکی،دکوراسیون داخلی کلینیک دندانپزشکی،طراحی مطب دندانپزشکی طراحی کلینیک دندانپزشکی،دکوراسیون داخلی کلینیک دندانپزشکی،طراحی مطب دندانپزشکی طراحی کلینیک دندانپزشکی،دکوراسیون داخلی کلینیک دندانپزشکی،طراحی مطب دندانپزشکی طراحی کلینیک دندانپزشکی،دکوراسیون داخلی کلینیک دندانپزشکی،طراحی مطب دندانپزشکی طراحی کلینیک دندانپزشکی،دکوراسیون داخلی کلینیک دندانپزشکی،طراحی مطب دندانپزشکی طراحی کلینیک دندانپزشکی،دکوراسیون داخلی کلینیک دندانپزشکی،طراحی مطب دندانپزشکی

تحریریه خط معمار

منبع: http://archline.ir – RetailDesignBlog

تعداد بازدید: 3,000

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *