طراحی کلینیک درمانی ، ترکیبی از سبک های معماری

طراحی کلینیک درمانی، طراحی داخلی کلینیک

طراحی کلینیک درمانی ، ترکیبی از سبک های معماری

در این بخش قصد داریم با همراهی شما، به بررسی طراحی کلینیک درمانی در شهر نیویورک آمریکا بپردازیم. این کلینیک Parsley نام دارد و طراحی داخلی آن توسط استودیو معماری Alda Ly Architecture انجام شده است. نکته ای که ذکر آن ضروری به نظر می رسد این است که این کلینیک در یکی از برج های منطقه بروکلین شهر نیویورک قرار گرفته است که ۱۱۵ سال قدمت دارد! یکی از قدیمی ترین ساختمان های منطقه.

این کلینیک پزشکی ۵۱۵ مترمربع مساحت دارد و برای پاسخگویی به نیازهای مختلف پزشکی، تدارک دیده شده است. در کلینیک Parsley، کار مراقبت پزشکی از بیماران انجام می شود. برای هر بیمار پرونده پزشکی تشکیل شده و آن طور که مشخص است، تا پایان عمر سلامت وی به طور منظم مورد بررسی قرار گرفته و تحت نظر خواهد بود.

فارغ از ایده های که موسسان این کلینک پزشکی در سر دارند، ما در این بخش قصد بررسی معماری داخلی این فضای درمانی را در دستور کار داریم و زمینه فعالیت کلینیک برای آشنایی شما با کاری که در آن صورت خواهد پذیرفت، ارائه گردید.

همانطور که اشاره شد، کاری که در این کلینیک پزشکی صورت گرفته است، ترکیبی از سبک هاست. این تصمیم یعنی تلفیق ویژگی سبک های معماری، در طراحی این فضا، اتفاقی است که بر اساس اجبار و شرایط فضا اتخاد شده است. با توجه به توضیحاتی که در مورد ساختمان ارائه شد و با نگاهی کوچک به تصاویر، متوجه خواهیم شد که این کار، یک کار بازسازی بوده است. در واقع بسیاری از کارهای داخلی، بازسازی یک واحد مسکونی، تجاری، اداری و … هستند.

روند طراحی کلینیک درمانی

با توجه به شرایط ساختمان و وضعیت موجود، تیم طراحی تصمیم گرفت فضا را با ترکیبی از سبک های مدرن – کانتمپورری و صنعتی دیزاین کند. به این شکل که روی زمین همه چیز مدرن یا نهایتا بر اساس سبک کانتمپورری کار شده است اما روی سقف، یک فضای صنعتی را خواهیم دید.

به طور حتم این امکان وجود دارد که با استفاده از یک سقف کاذب ساده، فضا را بطور کامل به سمت مدرن شدن ببریم. اما طراحان همانطور که در تصاویر می بینید، سقف را از هر گونه متریالی خالی کرده اند و تاسیسات ساختمان و سیستم نورپردازی را به صورت اکسپوز و به شکل دکوراتیو کار کرده اند. دلیل این امر چه می تواند باشد؟ بنظر می رسد که معماران کوشیده اند تا اول از همه، با اجرای سقف کاذب و …، وزن بیشتری به سازه ساختمان تحمیل نکند. دوم اینکه، با این کار به طور حتم می توان در بحث هزینه ها صرفه جویی بیشتری داشت. در واقع یکی از دلایل گرایش به سبک صنعتی در طراحی داخلی این است که ما بتوانیم علاوه بر خلق فضایی متفاوت، قیمت پروژه را کنترل و کار را با هزینه کمتری اجرا نماییم.

در اتاق های این کلینیک، شرایط دیگری حاکم است. همانطور که در تصاویر ارائه شده در ادامه می توانید بررسی نمایید، خواهید دید که طراحان کوشیده اند که فضایی ملایم و دوستانه خلق کنند. به این منظور به سراغ رنگ های پاستیلی رفته اند. علاوه بر این، کوشیده اند تا با استفاده از مبلمان و دکوراسیون چوبی، فضا را به سمت انرژی گرم ببرند.

بنابراین در نهایت با پروژه ای روبرو هستیم که هم مدرن و صنعتی است و از یک انرژی گرم و دوست داشتنی بهره می برد و هم شرایط ساختمان در آن لحاظ شده است. از سوی دیگر بودجه کارفرما نیز در آن کنترل شده است. بنابراین تمام چیزهایی که باید در طراحی کلینیک درمانی در نظر داشت، در این فضا توسط معمار لحاظ شده است.

طراحی کلینیک درمانی، طراحی داخلی کلینیک طراحی کلینیک درمانی، طراحی داخلی کلینیک طراحی کلینیک درمانی، طراحی داخلی کلینیک طراحی کلینیک درمانی، طراحی داخلی کلینیک طراحی کلینیک درمانی، طراحی داخلی کلینیک طراحی کلینیک درمانی، طراحی داخلی کلینیک طراحی کلینیک درمانی، طراحی داخلی کلینیک طراحی کلینیک درمانی، طراحی داخلی کلینیک طراحی کلینیک درمانی، طراحی داخلی کلینیک طراحی کلینیک درمانی، طراحی داخلی کلینیک

در این مطلب به بررسی طراحی کلینیک درمانی در کشور آمریکا پرداخته ایم. با توجه به شرایط ساختمان و بحث بودجه، کاری که توسط تیم معماری انجام شده است، قابل ذکر و شایسته بررسی است و می تواند ایده های خوبی در اختیار ما قرار دهد. اگر شما به عنوان یک معمار، نظرات دیگری در رابطه با این پروژه دارید، آن را با ما و سایر معماران در میان بگذارید.

 

تحریریه خط معمار

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: ArchLine

تعداد بازدید: 1,687

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *