طراحی کانتر آشپزخانه با میز ناهارخوری توکار

طراحی کانتر آشپزخانه با میز ناهارخوری توکار

طراحی کانتر آشپزخانه با میز ناهارخوری توکار

در این مطلب، قصد داریم به بررسی یک اثر خلاقانه، نسبتا ساده اما کاربردی بپردازیم. طراحی کانتر آشپزخانه با میزناهارخوری توکار. از این دست خلاقیت ها در طراحی میزناهارخوری، مبلمان و در مجموع دکوراسیون، احتمالا زیاد دیده اید. اما نمونه ی ارائه شده در این بخش نیز بسیار جذاب و کاربردی بنظر می رسد. کاربردی از این نظر که بسیاری از ما، در آپارتمان های کوچک زندگی می کنیم. از این رو، کم جا بودن وسایل از اهمیت بالایی برخودار است. هر چه بتوانیم چنین خلاقیت هایی را ارائه نماییم، بهتر می توانیم فضای آپارتمان را مدیریت نماییم.

طراحی داخلی آپارتمانی که این کانتر درون آن قرار گرفته، توسط استودیو معماری buck&simple انجام شده است. این آپارتمان در شهر سیدنی استرالیا واقع شده است. در این طرح، میزناهارخوری چوبی کوچک، در دل بخشی از کانتر قرار گرفته است. در مواقع عدم لزوم این میز جمع شده و فضا باز می شود و در هنگام نیاز، می توان میز را بیرون کشید و آن را برپا نمود. از این میز، می توان به عنوان میز کار هم استفاده نمود.

نکته ی جالب در طراحی این میزناهارخوری، قابلیت گسترش سایز آن است. به این شکل که در صورت نیاز می توان میز را فقط بیرون کشید و استفاده نمود و در حالت دیگر، در صورت نیاز رویه بالایی میز را باز نمود تا فضای بیشتری را در اختیار داشت. در این پروژه، طراحان علاوه بر طراحی میز ناهارخوری توکار، به قابلیت تعمیم و گسترش آن نیز فکر کرده اند که این خلاقیت، می تواند در نوع خود جالب توجه باشد.

جالب اینکه، یراق های مورد استفاده برای ساخت چنین آبجکتی، چندان یراق های پیچیده ای نیستند و می توان در صورت تمایل کارفرما، این نوع میز را در طراحی آپارتمان های مسکونی با متراژ کم، مورد استفاده قرار دهید.

در ادامه دعوت می کنیم تصاویر طراحی کانتر آشپزخانه و  روند باز و بسته شدن این میز ناهارخوری توکار را مشاهده و بررسی نمایید.

طراحی کانتر آشپزخانه با میز ناهارخوری توکار طراحی کانتر آشپزخانه با میز ناهارخوری توکار طراحی کانتر آشپزخانه با میز ناهارخوری توکار طراحی کانتر آشپزخانه با میز ناهارخوری توکار طراحی کانتر آشپزخانه با میز ناهارخوری توکار

 

در این مطلب، سعی نمودیم به نمونه ای خلاقانه از طراحی کانتر آشپزخانه بپردازیم که یک میز ناهارخوری توکار نیز در آن کار شده است. اگر در رابطه با طراحی این میز و به طور عمومی تر، طراحی خلاقانه ی مبلمان برای فضاهای با متراژ پایین، ایده یا نظری در ذهن دارید، می توانید از طریق بخش زیر، نظرات خود را با ما و سایر معماران در میان بگذارید.

تحریریه خط معمار

منبع: Contemporist

تعداد بازدید: 1,531

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *