طراحی کافه و گالری کاراکتر، استودیو دیزاین اوژن

طراحی کافه گالری

معماری: استودیو دیزاین اوژن

معمار اصلی: اوژن سلیمی

تیم طراحی: علی مرآتی، صابر تاجیک

موقعیت: ایران، کرج

مساحت: ۵۳۰ مترمربع

سال: ۱۳۹۷

مهندس مکانیک: کیوان توکلی

مهندس عمران: علیرضا صفویه

اجرا: مجیدرضا سلیمی، علیرضا صفویه

عکاس: محمد حسین حمزه لویی

شرح پروژه

پروژه طراحی کافه گالری کاراکتر در یکی از خیابان های اصلی در مهرشهر کرج قرار دارد. مساحت این پروژه ۵۳۰ مترمربع می باشد. این پروژه پیش از بازسازی یک ساختمان قدیمی دو طبقه با زیر ساختی ضعیف، پلانی پیچیده و دارای بازشو های قوس دار متعددی بود. طراحان  در این پروژه با محدودیت بودجه و زمان کوتاه برای اجرای آن روبرو بودند. بنابراین آن ها سعی کردند کمترین خسارت و تغییر به ساختمان قدیمی وارد ساخته و با استفاده از ایده ای انعطاف پذیر و همچنین یک تعریف جدید برای بازشو های قوس دار، پروژه را تکمیل سازند. بنابراین آن ها به تعریف مجدد “ساباط” که یکی از عناصر اصلی در گذرگاه های تاریخی شهر یزد است، پرداختند تا عمق بازشوها را تغییر داده و  یک کشیدگی به شکل طاق ایجاد کنند.

با انجام چنین تغییراتی، طراحان توانستند برای ایجاد گردش، این طاق را ها را به راهرو تبدیل کرده و بر میزان اهمیت گذرگاه در فضا تأکید کنند. بدین ترتیب در میان مخاطبان حس کنجکاوی ایجاد خواهد شد و به علاوه به آن ها این اجازه داده می شود تا حضور در شهرهای تاریخی ایران را تجربه کنند. این ایده به کانسپت طراحی هویت، مبلمان و اکسسوری شرکت مانند کانتربار، صندوق و کتابخانه دفتر مدیریت تبدیل شد. ورودی اصلی پروژه در امتداد دیوارهای حیاط شکل گرفته و از صفحات بتنی و زنگ زده و دارای شکاف ساخته شده است تا بتواند فضای داخلی حیاط پروژه ارتباط برقرار سازد. این شکاف ها فرصتی برای حضور گیاهان فراهم می سازد.

کافه و گالری کاراکتر دارای دو حیاط در جلو و پشت ساختمان می باشد. فضای نشیمن در حیاط جلویی ساختمان به واسطه فضای سبز و صدای آرامش بخش آب احاطه شده است. طبقه همکف به سالن اصلی، بار و فضای خدمات اختصاص داده شده و به دفتر مدیریت، اتاق کنترل و تراس توسط پله های آهنی دسترسی دارد. توجه به حفظ این طرح پیچیده یکی از مهم ترین پیش فرض ها طراحان در طراحی این پروژه بود، بنابراین طراحان تصمیم گرفتند تا از رنگ های مختلفی در راهرو ها و سایر فضاها استفاده کنند تا مخاطبان درک بهتری از فضاها داشته باشند.

در ادامه با دیدن تصاویر خط معمار را همراهی کنید.

طراحی کافه گالری طراحی کافه گالری طراحی کافه گالری طراحی کافه گالری طراحی کافه گالری طراحی کافه گالری طراحی کافه گالری طراحی کافه گالری طراحی کافه گالری طراحی کافه گالری طراحی کافه گالری طراحی کافه گالری طراحی کافه گالریطراحی کافه گالری طراحی کافه گالری

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Archdaily

تعداد بازدید: 2,991

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *