کافه Made in china در قلب سنت پترزبورگ، جایی میان سنت و مدرنیته

طراحی کافه سنتی مدرن

کافه Made in china در قلب سنت پترزبورگ، جایی میان سنت و مدرنیته

عبارت Made in China برای همه مردمان دنیا آشناست. برای ما ایرانیان این عبارت، عبارتی است تکراری چرا که بر روی هر چیزی که در زندگی روزمره مان مصرف می کنیم، بارها به آن برمیخوریم. این عبارت، این عبارت، به قلب کشور روسیه و شهر سنت پترزبورگ رفته است و نه در قالب یک کالا! بلکه در قالب یک کافه. کافه ای که چندان با محصولاتی که این عبارت بر روی آن نقش بسته است، قرابت ندارد! در این بخش قصد داریم به بررسی طراحی کافه سنتی مدرن بپردازیم که به طور قطع، به عنوان یک طراح می تواند برای شما جذابیت هایی داشته باشد. برخلاف کالاهای ساخت چین 🙂

طراحی این کافه، توسط استودیو معماری روسی DA architecture bureau صورت گرفته است. کافه Made in China در حقیقت کافه است با تم طراحی آسیایی و نام آن هم بر همین اساس انتخاب شده است و دلیل اصلی انتخاب این نام، ایجاد یک قرابت معنایی برای مشتریان میان کالاهایی که در زندگی روزمره مصرف می کنند و نام این کافه است که هر دو، Made in China هستند.

آنچه در این کافه مشهود است، تلاش تیم طراحی برای خلق فضایی سنتی است که با دکوراسیون مدرن در برگرفته شده است. ساختمانی که کافه در آن واقع شده است، ساختمانی است قدیمی. پلان اصلی فضا، بافت روی دیوارها و سقف این کافه، آبجکت هایی نظیر ابزارهای گچی بر روی دیوار و سقف، همگی یادگاری های همین ساختمان قدیمی هستند که برای حفظ آنها تلاش شده است. بر روی این بستر پیر و کهنه، مبلمان و دکوراسیون مدرن قرار گرفته تا کاربران، حس راحتی در فضا داشته باشند.

اگر دقیق تر به دکوراسیون این کافه آسیایی نگاه کنیم، به سه عنصر برخواهیم خورد. ابتدا چوب که به عنوان یک عنصر دکوراتیو برای ایجاد قفسه و همچنین به عنوان متریال اصلی مبلمان مورد استفاده بوده است. دوم سیستم لایتینگ که برگرفته از لامپ های مورد استفاده از خانه های چینی است و سوم، کانتر بزرگ سنگی نمادی از مدرنیته است.

وقتی همه عوامل را در کنار یکدیگر جمع کنیم، در نهایت به کافه ای می رسیم که همه ما، دوست داریم ساعتی چند، در آن نشسته و با دوستان خود وقت بگذارنیم. فضایی دلنشین و دوست داشتنی که از ضروریات هر کافه است. البته مگر وظیفه طراح و معمار، خلق فضایی خلاف این است؟

در ادامه دعوت می کنیم برای مشاهده تصاویر این کافه با خط معمار همراه باشید.

طراحی کافه سنتی مدرن طراحی کافه سنتی مدرن طراحی کافه سنتی مدرن طراحی کافه سنتی مدرن طراحی کافه سنتی مدرن طراحی کافه سنتی مدرن طراحی کافه سنتی مدرن طراحی کافه سنتی مدرن طراحی کافه سنتی مدرن طراحی کافه سنتی مدرن طراحی کافه سنتی مدرن طراحی کافه سنتی مدرن طراحی کافه سنتی مدرن طراحی کافه سنتی مدرن طراحی کافه سنتی مدرن طراحی کافه سنتی مدرن طراحی کافه سنتی مدرن ، پلان کافه

در این مطلب به بررسی طراحی کافه سنتی مدرن با عنوان Made in China پرداختیم. اگر در رابطه با طراحی صورت گرفته و یا توضیحات ارائه شده، ایده یا نظر متفاوتی در ذهن داریدف می توانید از طریق بخش زیرف نظرات خود را با ما و سایر معماران در میان بگذارید.

 

تحریریه خط معمار

منبع: ArchLine – ArchDaily

تعداد بازدید: 1,267

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *