طراحی کافه رستوران بوبو ، ادیب خائز و رامتین طاهریان

طراحی کافه رستوران بوبو

معماران مسئول: ادیب خائز، رامتین طاهریان

موقعیت: ایران، تهران

مساحت: ۶۰ مترمربع

سال: ۱۳۹۶

عکاس: استودیو دید

شرح پروژه

پروژه طراحی کافه رستوران بوبو شامل بازسازی یک واحد تجاری کوچک ۶۰ متری با بودجه ای محدود می باشد. این کافه رستوران در ساختمانی با قدمت ۱۵ سال ساخت در منطقه سعادت آباد تهران واقع شده است. این فضا علی رغم این که فعالیت های تجاری مختلفی را تجربه کرده بود، کارفرمای فعلی آن احساس می کرد که این سایت موقعیت مناسبی برای ایجاد یک کافه ی جدید و پویا را دارد. با توجه به این که کافه در نزدیکی دانشگاه علامه طباطبایی و همچنین تراکم نسبتا پایین کافه های نسل سوم در غرب تهران قرار دارد.

در آغاز بازسازی در مرحله تخصیص فضاها، طراحان تغییراتی جزئی را در جداکننده های موجود ایجاد کرده و فضاهای سرویس بهداشتی، کانتر و آشپزخانه در جوار هم قرار دادند تا در سالن اصلی حداکثر فضا باقی بماند. فضای کنار ورودی به دلیل داشتن حضور نور طبیعی و همچنین داشتن دید مناسب رو به خیابان علامه جنوبی، به بخش VIP اختصاص داده شد. در نتیجه برای جداساختن بخش VIP از سایر بخش ها به یک پارتیشن نیاز بود. ایده اصلی در طراحی این پروژه، پیداکردن راهی برای ترکیب عناصر سقف و پارتیشن بود، به طوری که کاملا منسجم و یکپارچه، کیفیت فضایی داخل کافه را تعریف کند.

این کافه دارای سقفی مرتفع بود و طراحان از موقعیت استفاده کرده و  تقسیم کننده فضا را به واسطه یک حرکت هندسی به سقف متصل ساختند. حرکت تدریجی سطح عمودی پارتیشن به سطح افقی سقف باعث تولید هندسه ای خاص و پیچیده شد و در کناره های قسمت VIP و Semi-VIP توسط تعدیل تدریجی ارتفاع، کیفیت های مناسبی را ارائه داد. این سطح واحد، اصلی ترین عنصری است که فضای داخل کافه را مشخص می سازد و جهت جلوگیری از اختلال در تداوم داخلی حجم آن، به عنوان یک شبکه شفاف تحقق یافت.

در ادامه با دیدن تصاویر طراحی کافه رستوران بوبو ، خط معمار را همراهی کنید.

طراحی کافه رستوران بوبو  طراحی کافه رستوران بوبو طراحی کافه رستوران بوبو طراحی کافه رستوران بوبو

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Architizer

تعداد بازدید: 600

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *