طراحی و معماری ویلای سیسنگان ، دفتر معماری MADO

معماری ویلای سیسنگان

طراحی و معماری ویلای سیسنگان ، دفتر معماری MADO

مدیر طرح: مازیار دولت آبادی

طراح ارشد: معین نیک آیین

موقعیت: ایران، سیسنگان

طراح سه بعدی و رندرینگ: سعید یوسف وند

تصویرسازی: تینا شاه نظری

ماکت: امیربهادر میرحسینی، سارا سلیمانی

سال: ۱۳۹۷

در بخش های مختلف خط معمار نمونه های بسیاری از معماری ساختمان مسکونی و ویلاهای اجرا شده توسط معماران ایرانی را به شما کاربران و معماران گرامی معرفی کرده است. در این بخش نیز قصد دارد تا به معرفی یکی دیگر از دفاتر معماری و نمونه کارهای فوق العاده آن ها بپردازد. دفتر معماری مادو( MADO) در سال ۱۳۷۷ با نام آکسیس توسط معمار حرفه ای ایرانی، مازیار دولت آبادی در تهران تأسیس گردید و به فعالیت حرفه ای خود در عرصه ساختمانی پرداخت. این دفتر معماری در سال ۱۳۹۶ به استودیو مادو (MADO) تغییر نام یافت. این استودیو در طی سال های فعالیت حرفه ای خود، پروژه های متنوعی ا در حوزه های مختلف ساختمانی در ایران و خارج از آن طراحی و به اجرا  گذاشته است.

معرفی استودیو مادو از زبان خودش

مادو با نگاهی معمارانه فضاهایی متفاوت را خلق می کند؛ فضاهایی که به طور خلاقانه طراحی و با کیفیت بالای اجرایی ساخته می شوند. خلاقیت مادو حاصل نگرشی متفاوت به فضا و زمان است. خلاقیت، دانش فنی و آشنایی این تیم با مواد و مصالح صنعت ساختمانی منجر به خلق مکان هایی با رویکرد مدرن در طراحی شده است. در کنار خلاقیت و کیفیت، مادو نیازها و محدودیت های کارفرمایانش را به خوبی می شناسد و برای پاسخ دادن به این نیازها تمامی امکاناتش را به کار می گیرد.اکنون در ادامه به شرح پروژه معماری ویلای سیسنگان می پردازیم.

 پروژه سیسنگان بر روی سایتی میان دریا و جنگل های سیسنگان قرار گرفته است. یکی از چالش های اصلی در این پروژه که طراحان در هنگام طراحی بنا به درخواست کارفرما با آن مواجه بودند ایجاد محرمیت بود. پروژه ویلای سیسنگان بر روی طراحی و ارتباط سایت با ویلا، سازه و معماری بومی در جهت ایجاد یک ساختار پویا از تقاطع دیواره های بتی و نمای شیشه ای متمرکز شده است. طرح اولیه از یک مربع با تقسیمات ۴ تایی شروع می شود سپس مرزهای مربع تحریف می شوند به نحوی که دیوارها روی قطر مربع های کوچکتر سازماندهی می شوند. به این طریق هم دید های همسایگی مسدود و دید شمال و جنوب باز می شود ،سایت و منظر هم درون پروژه جریان پیدا می کنند.

در ادامه با الهام از معماری بومی و مطالعات ریخت شناسی سقف های شیبدار ، دیوارهای پروژه در بعد z زاویه پیدا می کنند تا دیوار و سقف به یکدیگر تبدیل شوند ، نتیجتا معماری و سازه یکی می شود. سازه پروژه دیوار برشی بتنی شیبدار است که با اضافه شدن دال های بتنی رفتار دیافراگمی سازه را افزایش می دهد.

در ادامه با دیدن تصاویر خط معمار را همراهی کنید.

معماری ویلای سیسنگان معماری ویلای سیسنگان معماری ویلای سیسنگان معماری ویلای سیسنگان معماری ویلای سیسنگان معماری ویلای سیسنگان

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Archdaily و دفتر معماری MADO

تعداد بازدید: 6,352

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *