طراحی و ساخت ویلا در شمال ، مجموعه از پروژه های برتر معماری ایرانی

طراحی و ساخت ویلا در شمال

طراحی و ساخت ویلا در شمال ، مجموعه از پروژه های برتر معماری ایرانی

در این بخش در خط معمار قصد داریم تا به طراحی و ساخت ویلا در شمال بپردازیم. بدین منظور مجموعه ای از پروژه های برتر معماری ایرانی را برای شما طراحان و کاربران گرامی آماده کرده و در انتهای این بخش ارائه خواهیم داد. بهتر است که در ابتدا خلاصه ای راجع طراحی و ساخت ویلا بگوییم. 

در حال حاضر با توجه به زندگی پر مشغله امروزی، بسیاری از ساکنین کلان‌شهرها در جهت گذران اوقات فراغت خویش در قالب نوعی سکونت دوم به استفاده از باغ-ویلاهای مسکونی حومه شهرها و محیطی به دور از ازدحام ، شلوغی و آلودگی شهری روی آورده‌اند. اکنون می خواهیم به این بپردازیم که طراحی ویلا در اروپا و ایران چگونه تعریف می شوند.

ویلا (به انگلیسی و فرانسوی Villa) به ساختمانی گفته می‌شود که در تعریف امروزه از چهار طرف به بیرون نما داشته باشد و معمولاً آن را در اطراف شهرها یا در ییلاق‌ها می‌سازند. البته در بعضی از کشورها قوانین ساخت و ساز به شهروندان اجازهٔ ساخت ویلا در داخل شهر را می‌دهد و خانه‌های مسکونی به صورت ویلایی ساخته می‌شوند. ساخت ویلاها از جمهوری روم باستان شروع شد و در آن زمان ساختمان‌های ارزشمند افراد طبقه بالای اجتماع به صورت ویلا در محوطه‌ها یا باغ‌های وسیع ساخته می‌شدند که بعد از فروپاشی امپراتوری روم توسط کلیسا کاربریشان تغییر کرد و به صورت صومعه استفاده می‌شدند و در قرون وسطی بعد از تعمیر و تغییراتی دوباره به صورت ساختمان‌های اشرافی مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

در ایران در فرهنگ عامه معمولاً به خانه‌هایی که نمای چهار طرف داشته باشند یا سقف شیب‌دار داشته باشند خانه‌های ویلایی گفته می‌شود و در شمال ایران به خاطر اقلیم مرطوب اکثر خانه‌ها به صورت ویلایی ساخته می‌شدند و با گسترش شهرها از تعداد ویلاها در مراکز شهرها کاسته شد ولی در حومه و شهرک‌های ویلاها به چشم می‌خورند. باتوجه به رشد سریع آپارتمان سازی و آپارتمان نشینی در حال حاضر نیاز وسیعی از خانه های مستقل برای دوری از مشکلات و مسائل آپارتمان مشهاده میشود ، بطوریکه غیر از مناطق خوش آب و هوا مانند لواسان و قسمت هایی از شمال و … در بعضی مناطق داخل تهران نیز میل زیادی به ساخت خانه های ویلایی مستقل دیده میشود. ویلای مسکونی میتواند در هر سبکی بر اساس بودجه کارفرما طراحی و ساخته شود. کلاسیک ، مدرن ، روستیک ، سنتی ایرانی و…. .

از جمله عواملی که میتوان در طراحی داخلی ویلا مشترک دانست ; ارتفاع سقف بلند ، ویدهای داخلی ، ایجاد فضاسازی با پلان باز ، راه پله های دکوراتیو ، تقسیم عرصه های خصوصی نیمه خصوصی و عمومی ، ایجاد فضای سبز متنوع در جاهای مختلف ، ایجاد دید و منظر ولو ساختگی و منحصر به ویلا ، امکانات رفاهی متنوع که در آپارتمان به بخش مشاعات مربوط میشود. امروزه ویلاهای بسیار مدرن از نظر تجهیزات و امکانات رفاهی در نقاط مختلف اروپا و آمریکا ساخته شده و در حال ساخت میباشند که نشان میدهد این یک نیاز جهانی بوده و فقط مختص ایران نیست. 

تصاویر زیر مجموعه ای برگزیده از بهترین و برترین پروژه های معماران برجسته ایرانی می باشد که خط معمار برای شما جمع آوری کرده است. با دیدن تصاویر ما را همراهی کنید.

طراحی و ساخت ویلا در شمال طراحی و ساخت ویلا در شمال طراحی و ساخت ویلا در شمال طراحی و ساخت ویلا در شمال طراحی و ساخت ویلا در شمال طراحی و ساخت ویلا در شمال طراحی و ساخت ویلا در شمال طراحی و ساخت ویلا در شمال طراحی و ساخت ویلا در شمال طراحی و ساخت ویلا در شمال طراحی و ساخت ویلا در شمال طراحی و ساخت ویلا در شمال طراحی و ساخت ویلا در شمال طراحی و ساخت ویلا در شمال طراحی و ساخت ویلا در شمال طراحی و ساخت ویلا در شمال طراحی و ساخت ویلا در شمال طراحی و ساخت ویلا در شمال طراحی و ساخت ویلا در شمال طراحی و ساخت ویلا در شمال طراحی و ساخت ویلا در شمال طراحی و ساخت ویلا در شمال طراحی و ساخت ویلا در شمال طراحی و ساخت ویلا در شمال طراحی و ساخت ویلا در شمال طراحی و ساخت ویلا در شمال طراحی و ساخت ویلا در شمال طراحی و ساخت ویلا در شمال طراحی و ساخت ویلا در شمال طراحی و ساخت ویلا در شمال طراحی و ساخت ویلا در شمال طراحی و ساخت ویلا در شمال طراحی و ساخت ویلا در شمال طراحی و ساخت ویلا در شمال طراحی و ساخت ویلا در شمال طراحی و ساخت ویلا در شمال طراحی و ساخت ویلا در شمال طراحی و ساخت ویلا در شمال طراحی و ساخت ویلا در شمال طراحی و ساخت ویلا در شمال طراحی و ساخت ویلا در شمال طراحی و ساخت ویلا در شمال طراحی و ساخت ویلا در شمال طراحی و ساخت ویلا در شمال طراحی و ساخت ویلا در شمال طراحی و ساخت ویلا در شمال طراحی و ساخت ویلا در شمال طراحی و ساخت ویلا در شمال طراحی و ساخت ویلا در شمال طراحی و ساخت ویلا در شمال طراحی و ساخت ویلا در شمال طراحی و ساخت ویلا در شمال طراحی و ساخت ویلا در شمال طراحی و ساخت ویلا در شمال طراحی و ساخت ویلا در شمال طراحی و ساخت ویلا در شمال طراحی و ساخت ویلا در شمال طراحی و ساخت ویلا در شمال طراحی و ساخت ویلا در شمال طراحی و ساخت ویلا در شمال طراحی و ساخت ویلا در شمال طراحی و ساخت ویلا در شمال طراحی و ساخت ویلا در شمال طراحی و ساخت ویلا در شمال طراحی و ساخت ویلا در شمال طراحی و ساخت ویلا در شمال طراحی و ساخت ویلا در شمال طراحی و ساخت ویلا در شمال طراحی و ساخت ویلا در شمال طراحی و ساخت ویلا در شمال طراحی و ساخت ویلا در شمال طراحی و ساخت ویلا در شمال طراحی و ساخت ویلا در شمال طراحی و ساخت ویلا در شمال طراحی و ساخت ویلا در شمالطراحی و ساخت ویلا در شمال طراحی و ساخت ویلا در شمال طراحی و ساخت ویلا در شمال طراحی و ساخت ویلا در شمال

در این بخش به طراحی و ساخت ویلا در شمال پرداختیم. 

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: ویکیپدیا

تعداد بازدید: 3,892

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *