طراحی ویلا اسبورز، رضا نجفیان

طراحی ویلای مدرن، چوب در نمای ویلا

طراحی ویلا اسبورز

معمار: رضا نجفیان

موقعیت: مازندران

کارفرما: فرج اسبورز

سال: ۱۳۹۱

در در بخش های قبلی به معرفی ویلا های متعددی پرداختیم، اما در این بخش می خواهیم یک نمونه منحصر به فرد و خاص از طراحی ویلا را به شما معرفی کنیم. این پروژه با نام ویلای اسبورز، در منطقه ای جنگلی به نام اسبورز در ۲۰ کیلومتری جنوب شرقی در استان مازندران واقع شده است. طراحی این پروژه را رضا نجفیان، معمار خلاق ایرانی انجام داده است. از اهداف اصلی ساخت این پروژه می توان یه ایجاد فضای دنج و آرام در عین زیبایی، داشتن امنیت بالا، و مهم تر از همه این بود که کارفرما می خواست از بیرون به داخل اشراف نداشته باشد.

فرم هندسی حجم بیرونی، فضای داخلی را تحت تأثیر قرار داده است و پویایی و آرامش خاصی را درمحیط داخلی ایجاد کرده است. در فضای داخلی از کوران های طبیعی هوا به خوبی استفاده شده است، به علاوه سعی شده است که ارتباط بصری بین دو بازشوی اصلی برقرار سازند تا حس احاطه شدن به محیط طبیعی را به ساکنین انتقال دهند. در پایان می توان گفت که با قاب کردن طبیعت در فضای داخلی این ویلا تجربه ای نو برای مخاطب ایجاد می شود تا طلوع و غروب آفتاب را در چشم انداز قاب ویلای خویش بنگرد.

در ادامه خط معمار را با دیدن تصاویر همراهی کنید.

طراحی ویلای مدرن، چوب در نمای ویلا طراحی ویلای مدرن، چوب در نمای ویلا طراحی ویلای مدرن، چوب در نمای ویلا طراحی ویلای مدرن، چوب در نمای ویلا طراحی ویلای مدرن، چوب در نمای ویلاپلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: archline

تعداد بازدید: 3,019

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *