طراحی ویلای شماره ۱۰۹۰، سعید میرمحمد صادقی، لادن زارعی

طراحی ویلا،معماری ویلا،طراحی داخلی ویلا،طراحی نمای ویلا

طراحی ویلای شماره ۱۰۹۰

معماران مسئول: سعید میر محمد صادقی، لادن زارعی

موقعیت: ایران، کرج، کردان

سال: ۱۳۹۴

تیم طراحی: بنفشه زارعی، نسترن روحی پور

متراژ زمین: ۱۲۰۰ مترمربع

مساحت ساخته شده: ۴۲۰ مترمربع

سازه: عباس ذوالقدر، نسیم میثاقی

مکانیک: عارف صمدی و همکاران

برق: آسا انرژی

تامین بتن: انستیتو مصالح دانشگاه تهران، ترمیم بتن خاورمیانه

اجرا: سعید میرمحمد صادقی، عباس ذوالقدر، سمیر بهمنش، فرهنگ محمدی

متریال های اصلی مورد استفاده: بتن اکسپوز، چوب

جوایز: رتبه اول نهمین جایزه معماری داخلی ایران، در بخش مسکونی

در این بخش از وب سایت خط معمار، در ادامه بررسی معماری ویلا های شاخص اجرا شده طی سالهای اخیر، قصد داریم یکی از پروژه های ویلایی شاخص که در سال ۱۳۹۵ برنده جایزه معماری داخلی ایران شد را مورد بررسی قرار دهیم. ویلای شماره ۱۰۹۰ که در منطقه ییلاقی و خوش آب و هوای کردان در کرج اجرا شد. این ویلا در زمینی به مساحت ۱۲۰۰ مترمربع با زیربنای ۴۲۰ مترمربع ساخته شده است. زمین این ویلا، از شمال و جنوب به خیابان اصلی و از شرق و غرب به زمین های مسکونی مجاور متصل است.

اگر بخواهیم تقسیم فضاهای داخلی این ویلا را مورد بررسی قرار دهیم باید گفت، طبقه پایین در امتداد فضاهای جانبی استخر و محوطه سازی اطراف آن است و به شکلی طراحی شده است که کاربرد یک فضای سر پوشیده در مجاورت استخر و حیاط را داشته باشد.

فضاهای عمومی نظیر اتاق نشیمن اصلی، آشپزخانه و غذا خوری در طبقه ی وسط قرار گرفته اند که این طبقه از طریق فضاهای خالی بین طبقات، تجربه خاصی از حیاط و فضاهای سبز را در اختیار کاربر فضا قرار می دهد.

فضاهای خصوصی تظیر اتاق خواب ها در طبقه بالایی قرار گرفته اند. همانطور که اشاره شد، بین طبقات فضاهای خالی وجود دارد که از طریق این فضاهای خالی بین طبقات، نور طبیعی می تواندبه داخل فضاها وارد شود.

اگر بخواهیم در مورد متریال های اصلی مورد استفاده در فضا، صحبت کنیم، بتن اکسپوز ، چوب، متریال های اصلی این ساختمان را تشکیل می دهند. در واقع این دو متریال به همراه فضای سبز، بعنوان عناصر اصلی شکل دهنده ساختار طرح در این ساختمان ویلایی می باشند و نمای ساختمان ویلا و محوطه را شکل داده اند و سعی بر این بوده است که ارتباط پیوسته و همسانی بین فضاهای خارجی و داخلی ایجاد گردد.

همچنین در زمینه ی بهینه سازی مصرف انرژی و برای بهبود مصرف انرژی، ساختار پوسته خارجی بنا از یک ساختار چند لایه مقاوم در برابر اتلاف انرژی تشکیل شده است .این ساختار از دو لایه بتنی تشکیل شده است که عایق حرارتی در بین آن قرار دارد و کل این پوسته سه لایه در محل پروژه بتن ریزی شده است.

برای مشاهده تصاویر این پروژه با خط معمار همراه باشید. در انتها نیز، پلان ها، دیاگرام ها و … قرار داده شده اند.

طراحی ویلا،معماری ویلا،طراحی داخلی ویلا،طراحی نمای ویلا طراحی ویلا،معماری ویلا،طراحی داخلی ویلا،طراحی نمای ویلا طراحی ویلا،معماری ویلا،طراحی داخلی ویلا،طراحی نمای ویلا طراحی ویلا،معماری ویلا،طراحی داخلی ویلا،طراحی نمای ویلا طراحی ویلا،معماری ویلا،طراحی داخلی ویلا،طراحی نمای ویلا طراحی ویلا،معماری ویلا،طراحی داخلی ویلا،طراحی نمای ویلا طراحی ویلا،معماری ویلا،طراحی داخلی ویلا،طراحی نمای ویلا طراحی ویلا،معماری ویلا،طراحی داخلی ویلا،طراحی نمای ویلا طراحی ویلا،معماری ویلا،طراحی داخلی ویلا،طراحی نمای ویلا طراحی ویلا،معماری ویلا،طراحی داخلی ویلا،طراحی نمای ویلا طراحی ویلا،معماری ویلا،طراحی داخلی ویلا،طراحی نمای ویلا طراحی ویلا،معماری ویلا،طراحی داخلی ویلا،طراحی نمای ویلا طراحی ویلا،معماری ویلا،طراحی داخلی ویلا،طراحی نمای ویلا طراحی ویلا،معماری ویلا،طراحی داخلی ویلا،طراحی نمای ویلا طراحی ویلا،معماری ویلا،طراحی داخلی ویلا،طراحی نمای ویلا طراحی ویلا،معماری ویلا،طراحی داخلی ویلا،طراحی نمای ویلا طراحی ویلا،معماری ویلا،طراحی داخلی ویلا،طراحی نمای ویلا طراحی ویلا،معماری ویلا،طراحی داخلی ویلا،طراحی نمای ویلا طراحی ویلا،معماری ویلا،طراحی داخلی ویلا،طراحی نمای ویلا طراحی ویلا،معماری ویلا،طراحی داخلی ویلا،طراحی نمای ویلا طراحی ویلا،معماری ویلا،طراحی داخلی ویلا،طراحی نمای ویلا طراحی ویلا،معماری ویلا،طراحی داخلی ویلا،طراحی نمای ویلا طراحی ویلا،معماری ویلا،طراحی داخلی ویلا،طراحی نمای ویلا

پلان، دیاگرام، سکشن و …

تحریریه خط معمار

شرکت معماری آوگون

منبع: http://archline.ir

تعداد بازدید: 4,648

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *