طراحی ویلای سه طبقه بر اساس سبک مدرن

ویلا سه طبقه مدرن

طراحی و اجرای ویلا سه طبقه مدرن

تا کنون ویلاهای مختلفی را در وب سایت خط معمار مورد بررسی قرار داده ایم. ویلاهایی با سبک های معماری مختلف، حجم های مختلف و متریال های مختلف. اما در این بخش قصد داریم نگاهی به یک ویلای دیگر بیاندازیم که بر اساس سبک مدرن طراحی شده است. ویلایی سه طبقه واقع در شهر نیویورک آمریکا.

حجم معماری و نمای ساختمان ویلا

نکته ی مهم و جال توجه در طراحی این ویلا، حجم ساده ی آن است. حجمی که معمار کوشیده است آن را در نهایت سادگی نگه دارد اما در عین سادگی، زیبا و کاربردی باشد. از این رو، طبقات به شکل L طراحی شده اند که پوسته ای U مانند به این L حجم داده است. نگاهی ساده به نمای ساختمان این موضوع را تبیین خواهد کرد که طراحان و کارفرما در این ویلا، به دنبال خلق فضایی بوده اند که بتوان از حداکثر زاویه دید استفاده نمود.

از این رو می توان در طبقات، نمای شیشه ای را دید که سرتاسر نما حرکت کرده است. به این طریق می توان از فضای داخل ویلا در هر طبقه ای، بر محیط پیرامون اشراف داشت. بر روی نمای شیشه ای، لوورهای ترموود استفاده شده است که همانطور که می دانید، می توانند در مواقع ضرورت باز و بسته شوند. به غیر از این، رنگ قهوه ای چوب بر روی نمای سفید رنگ، بسیار زیبا و چشم نواز خواهد بود و تم نما را به سمت گرمی می برد.

طراحی داخلی

همانطور که می توان از روی معماری کلی این ساختمان حدس زد، طراحی داخلی ویلا نیز بر اساس سبک معماری داخلی مدرن صورت گرفته است. خطوط صاف و زاویه های قائم خبر از این سبک می دهند. طراحان کوشیده اند فضای داخلی ویلا را به لحاظ انرژی گرم نگه دارند. از این رو، از متریال هایی با رنگ های گرم استفاده نموده اند.

استخر مستطیلی

همانطور که در طراحی بسیاری از ویلاهای مدرن دیده ایم، برای اینکه استخر در معرض آفتاب مستقیم قرار نگیرد و همچنین از باران نیز در امان باشد و در نقطه مقابل استخر در فضای بسته قرار نگرفته باشد، از این رو حجم ساختمان کنسولی است مانند سقف برای استخر عمل می کند. استخر مدرن و زیبای این ویلا، زیر حجم ساختمان قرار گرفته و این امر سبب شده است تا هم سرپوشیده باشد و هم در فضای باز قرار بگیرد.

طراحی این ویلای سه طبقه، نمونه ای بسیار خوب از یک کار مدرن است. نمایی زیبا، با حجم معماری ساده اما فوق العاده کاربردی و چشم نواز. همانطور که در تصاویر مشاهده می نمایید، نمای ساختمان علاوه بر زیبایی، عملکرد را به خوبی باز تعریف نموده است. اگر قصد طراحی ویلا دارید، دعوت می کنیم تصاویر این ویلا را مشاهده نمایید. لازم به ذکر است این ویلا توسط استودیو معماری MHN Design Union دیزاین شده است.

ویلا سه طبقه مدرن ویلا سه طبقه مدرن ویلا سه طبقه مدرن ویلا سه طبقه مدرن ویلا سه طبقه مدرن ویلا سه طبقه مدرن ویلا سه طبقه مدرن ویلا سه طبقه مدرن ویلا سه طبقه مدرن ویلا سه طبقه مدرن ویلا سه طبقه مدرن ، استخر ویلا ویلا سه طبقه مدرن ویلا سه طبقه مدرن ویلا سه طبقه مدرن ، استخر ویلا

پلان، دیاگرام، سکشن و …

ویلا سه طبقه مدرن ویلا سه طبقه مدرن ویلا سه طبقه مدرن ویلا سه طبقه مدرن

 

تحریریه خط معمار

شرکت معماری آوگون

منبع: Archline

تعداد بازدید: 5,293

۱ دیدگاه

  1. پری گفت:

    سلام. داخل ایران هم اینطوری طراحی و ساختمان سازی می کنند؟

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *