طراحی داخلی و نورپردازی در کافی شاپ چوبی

طراحی نور در کافی شاپ

اصول طراحی کافی شاپ

طراحی داخلی کافی شاپ و رستوران ها برای جذب مشتری در نگاه اول، ماندگاری و همچنین بازگشت دوباره آن ها نقش مهمی را ایفا می کند. از این رو صاحبان کافی شاپ های موفق پس از انتخاب محل مناسب برای افتتاح کافی شاپ، به طراحی داخلی آن می اندیشند. داشتن اطلاعات کافی و کاربردی در مورد اصول طراحی کافی شاپ همواره باعث می شود تا افراد به بهترین شکل به طراحی فضای کاری خود بپردازند.

نکات مهم در طراحی کافی شاپ

همواره در طراحی داخلی کافی شاپ و رستوران ها نکات مهمی وجود دارد که طراحان داخلی باید در هنگام طراحی بدان توجه داشته باشند. از این رو در ادامه به شرح برخی از مهم ترین نکات که رنگ و نور هستند می پردازیم. شما با توجه به این نکات کاربردی می توانید فضایی جذاب و دنجی را طراحی کنید.

توجه به تأثیر گذاری فضا در نگاه اول

همواره باید توجه داشته باشید که اولین نگاه تأثیر عمده ای بر جذب افراد دارد. بنابراین طراحی فضای داخلی و همچنین فضای بیرونی باید به اندازه ای جذاب و گیرا باشد که توجه مخاطب را در نگاه اول جذب خود کند. شما می توانید این جذابیت را به روش های گوناگون انجام دهید.

طراحی نور در کافی شاپ

نور همواره یکی از مهم ترین و اصلی ترین عوامل در طراحی داخلی می باشد، این امر در طراحی داخلی کافی شاپ نیز مستثنی نیست. نور پردازی مناسب می تواند در جذب مخاطب و همچنین حفظ آن در محیط تأثیر مستقیمی داشته باشد. در حالی که نور پردازی نامناسب به خصوص می تواند در کافی شاپ نتیجه ای منفی داشته باشد و فضا در طول زمان کوتاه برای مشتریان خسته کننده به نظر برسد. بنابراین شما باید به عنوان طراح در نورپردازی کافی شاپ هوشمندانه عمل کنید. در بخش های گذشته خط معمار در مطلبی نکات مهم در نورپردازی کافی شاپ را شرح داد. شما می توانید از طریق لینک زیر نکات مهم در نورپردازی کافی شاپ را مطالعه کنید:

تأثیر طراحی نور در کافی شاپ

انتخاب رنگ در کافی شاپ

همانطور که می دانید رنگ ها تأثیر روانی بر ذهن افراد دارد. از این رو انتخاب رنگ مناسب در هر فضای داخلی می تواند آن بخش را به فضای به یاد ماندنی و دنج تبدیل کند و یا بالعکس می تواند فضایی پر تنش و غیر قابل تحمل ایجاد کند. از این رو شما باید در انتخاب رنگ مناسب برای کافی شاپ خود حساسیت بالایی داشته باشید.

دکور کافی شاپ چوبی

در این پروژه کارفرما قصد داشت تا کافی شاپ خود را بازسازی کرده و فضایی متفاوت و محیطی دنجی را برای مشتریان خود ایجاد کند. یکی از چالش های اصلی طراحی نور در کافی شاپ بود. کارفرما می خواست فضای داخلی کافی شاپ تا حد امکان از نور طبیعی بهره مند گردد. از این رو طراحان تصمیم گرفتند تا پنجره های قوسی تمام قد را در نمای غربی و جنوبی گسترش دهند. این پنجره ها زنجیره ای پیوسته از طاق در نمای شمالی این کافی شاپ ایجاد می کنند. همچنین طاق های موجود در ضلع غربی، حوزه دید در فضای عمومی و کانتر را افزایش می دهند. بخش ورودی در ابتدا به فضای کانتر منتهی می شود.

طراحان از سطوح چوبی برای پوشش کف، سقف و دیوارها استفاده کردند. همچنین سطح میزها و صندلی ها از جنس چوب می باشد. استفاده از رنگ های گرم در صندلی ها و متریال چوب فضایی دنج، گرم و صمیمی برای مشتریان ایجاد کرده و آن ها را به ماندن در محیط دعوت می کند. یکی از نکات جالب توجه در طراحی نور در کافی شاپ حاضر این بود که طراحان برای هریک از میزها لامپ جداگانه ای در نظر گرفته اند و میزها کاملا در نور غوطه ور می شدند. علاوه بر این طراحان از نورپردازی مخفی در بخش های مختلف استفاده کرده اند. این گونه نورپردازی نور ملایمی در بخش های تیره ایجاد می کند.

در ادامه با دیدن تصاویر خط معمار را همراهی کنید.

طراحی نور در کافی شاپ طراحی نور در کافی شاپ طراحی نور در کافی شاپ طراحی نور در کافی شاپ طراحی نور در کافی شاپ طراحی نور در کافی شاپ طراحی نور در کافی شاپ طراحی نور در کافی شاپ طراحی نور در کافی شاپ طراحی نور در کافی شاپ طراحی نور در کافی شاپ طراحی نور در کافی شاپ طراحی نور در کافی شاپ طراحی نور در کافی شاپ

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

در این بخش به شرح طراحی نور در کافی شاپ پرداختیم.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Archdaily

تعداد بازدید: 634

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *