معماری ساختمان بوم خانه، احمدپویامنش

طراحی نمای ساختمان با سنگ

معماری ساختمان بوم خانه

معمارمسئول: احمد پویامنش

موقعیت: قم ،شهرک قدس ،خیابان هدایت ،نبش هدایت ۱۰

کارفرما: داودآسیادار

کاربری: مسکونی

مساحت زمین: ۳۰۰ مترمربع شمالی، زیربنا ۷۵۰ مترمربع

مدیر و مجری پروژه: احمد پویامنش

همکاران اجرا: مهدی امیری، حسین مردانی

نظارت: کاظم والانژاد، اباذر صفاری

طراحی سازه: مجید کریمی  

تاسیسات: امین یوسف لو

عکس: علی اسماعیلی، حسن هاشم پور

سال شروع: فروردین ۱۳۹۶

سال خاتمه: خرداد ۱۳۹۷

ایده طراحی: (از زبان معمار پروژه)

پروژه بوم خانه از پروژه های مسکونی پیلوت و دو طبقه است که کارفرما جوان واز طراحان و تولیدکنندگان موفق کفش بود و اهل گل و گیاه و زندگی ، ذوق طراحی داشت واهل ریسک برای ایده های نو وبدنبال خلق فضایی تا از آشفتگی های روزمره و دغدغه و شلوغی های زندگی های مدرن به محیطی آرام و ساده و انسانی پناهنده شود .

چالش اصلی پروژه استفاده از نورمفید در داخل،جنس ،بافت و در هم ریختگی سنت و مدرنیته بود.

نورگیری از ضلع جنوبی و غربی ،داشتن حیاط بزرگ،تعامل با طبیعت ، نگرش جدید به معماری منطقه و فرار از نماهای غالب کلاسیک منطقه مسائلی بودند که کارفرما بدنبال آنها بود.

برای گشودگی فضای داخلی وایجاد فضای بازدرزمانی که پرده ها  پنجره را می پوشاند یک وید مرکزی با سقف شیشه ای متحرک با الهام ازحیاط مرکزی وتعریف همزمان فضای درون و بیرون تعبیه شد و جداره های آن با متریال های زنده  وگرم آجر و سفال طراحی گردید.

برخورداری از عناصر معماری بومی مناطق گرم و خشک و تلفیق با طراحی مدرن و کشیدن حیاط مرکزی به دل خانه ای مدرن و ایجاد حس خیال انگیزخانه های سنتی در فضایی مرکب از آسمان و خاک وگیاه از مهمترین مراحل ایده پردازی ما بود.

بازشوهای ضلع غربی ساختمان که به سمت فضای سبز جداره خیابان اصلی بازمی شد از محدودیت های ضوابط شهرداری بود که  موافقت گشودکی و پنجره از شهرداری اخذ گردید و به ما کمک کرد تا دو ضلع ساختمان را از نور طبیعی سرشار کنیم.

در حیاط خانه به کمک قاب بندی های فضاهای سبز و مسیر عبور سعی در خواناکردن فضای ورودی کردیم.

فضاهای داخلی در جهت پاسخگویی به نیازها تقسیم بندی و طراحی شد وبا عبور از لابی ورودی یادآورهشتی خانه های قدیم فضاهای عمومی و خصوصی تفکیک شد وتعاملات اجتماعی و ارتقای صمیمیت ساکنان از مبانی تاثیرگذار در روند حل پلان بود.

طراحی نمای ساختمان با سنگ طراحی نمای ساختمان با سنگ طراحی نمای ساختمان با سنگ طراحی نمای ساختمان با سنگ طراحی نمای ساختمان با سنگ طراحی نمای ساختمان با سنگ طراحی نمای ساختمان با سنگ طراحی نمای ساختمان با سنگ طراحی نمای ساختمان با سنگ   طراحی نمای ساختمان با سنگ طراحی نمای ساختمان با سنگ طراحی نمای ساختمان با سنگ

پلان، دیاگرام، سکشن و …  

طراحی نمای ساختمان با سنگ طراحی نمای ساختمان با سنگ طراحی نمای ساختمان با سنگ طراحی نمای ساختمان با سنگ

 

در این مطلب به بررسی پروژه مسکونی پرداختیم که در آن طراحی نمای ساختمان با سنگ و آجر صورت گرفته است. اگر در رابطه با طراحی این ساختمان و یا توضیحات ارائه شده توسط معمار، ایده یا نظر متفاوتی در ذهن دارید، از طریق بخش زیر می توانید نظرات خود را با ما و سایر معماران در میان بگذارید.

 

تحریریه خط معمار

منبع: ArchLine

تعداد بازدید: 6,513

4 دیدگاه‌

  1. reza mohammad vandi گفت:

    چرت ترین کاری که تا به امروز دیدم

  2. امیر گفت:

    تحریریه سایت میشه توضیح بدید این اثر چه شاخصه ای دارد که انتشار دادید؟ البته حتما هزینه دادن و شما هم انتشار دادید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *