طراحی مهدکودک با رویکرد خلاقیت ، بررسی ۴۰ نمونه

طراحی مهدکودک با رویکرد خلاقیت

طراحی مهدکودک با رویکرد خلاقیت ، بررسی ۴۰ نمونه

وقتی صحبت از مهدکودک می شود، همه ما به یاد یک فضای شلوغ، پر از وسایل بازی کوچک و بزرگ و البته پر از رنگ ها می افتیم. در این بخش، ما به عنوان یک رسانه در حوزه معماری و طراحی داخلی ، قصد داریم نگاهی به مبحث طراحی داخلی مهدکودک ها و دکوراسیون آن ها بیاندازیم و نمونه هایی از طراحی مهدکودک با رویکرد خلاقیت را ارائه نماییم.

امروزه مهدکودک ها، نسبت به گذشته بسیار مدرن تر و اصولی تر هستند. البته از نقطه نظر طراحی و دکوراسیون. ما همگی به این موضوع واقفیم که فضا را باید به نگرش به نیازهای کاربر اصلی فضا طراحی و دکور نمود. وقتی کاربر فضا کودک است، فضا را باید بر اساس شرایط، نیازمندی ها و ملزومات این کاربر طراحی نمود. وقتی می گوئیم امروزه شرایط نسبت به گذشته بهتر است، منظور این است که نیازهای روانشناختی کودک در دکوراسیون و طراحی فضای داخلی مهدکودک، بهتر از پیش لحاظ می شود.

البته اتفاقات افتاده کامل نیست و می توان گفت بطور عمومی در مسیر پیشرفت و اصولی شدن هستیم. به عنوان مثال، امروزه مهدکودک ها سرشار از رنگ های پر انرژی هستند که با روحیه و انرژی کودک، همخوانی بیشتری دارند.

در مهدکودک ها علاوه بر بازی و سرگرمی، بر روی آموزش کودک نیز هدف گذاری می شود. بنابراین وقت کودک به نحوی کنترل می شود که علاوه بر سرگرمی و تفریح، بتوان شخصیت و مهارت های کودک را نیز ارتقا داد. در این میان، بخشی از آموزش ها، به ارتقا و افزایش خلاقیت کودکان اختصاص دارند. به طور حتم، پرورش خلاقیت در کودک، از مهم ترین موضوعاتی است که هر خانواده و هر مهدکودک باید بطور جدی آن را دنبال نمایند.

همانطور که پیش تر اشاره شد، ما در این بخش به دنبال طراحی مهدکودک با رویکرد خلاقیت هستیم. یعنی بحث آموزش خلاقیت را در طراحی و دکوراسیون فضای مهدکودک لحاظ کنیم. این موضوع، می تواند کمک زیادی به بیداری، رشد و پرورش این عامل مهم، در کودکان نماید. اینطور فرض کنید که در یک مهدکودک، دیوار یا دیوارهایی وجود دارند که علاوه بر این که کودک را سرگرم بازی و تفریح می کنند، می توانند به رشد و پرورش خلاقیت در وی، کمک نمایند. حال به جای یک دیوار، در نظر بگیرید که کل فضا، با این چارچوب و اصول طراحی شده باشد! البته ضمن رعایت سایر اصول روانشناختی و تربیتی کودک.

بنابراین می توان اینطور گفت که با ارائه یک طرح خوب، می توان فضا را به صورت پایه ای آموزش محور و خلاقانه، در عین سرگرمی، طراحی نمود. در این قسمت ما به سراغ نمونه های خوب طراحی مهدکودک با رویکرد خلاقیت رفته ایم. نمونه های گرد آوری شده، شامل ایده های مختلفی هستند. اگر شما به عنوان یک طراح این مطلب را مطالعه می کنید و احتمالا در حال طراحی مهدکودک هستید، به هر طرح بصورت ویژه دقت نمایید. چرا که هر کدام از این طرح ها، می تواند شامل ایده ای باشد که در مجموع با جمع آوری و ترکیب این ایده ها، می توان به طرحی کامل و پویا دست یافت.

به عنوان مثال، در یک مهدکودک، یک دیوار به عنوان دیوار سنگ نوردی کار شده است، در فضایی دیگر، دیوار مهدکودک مانند ویترین یک فروشگاه است و در طرحی دیگر، اشکال هندسی مختلفی در فضا کار شده اند و در واقع فضا با آنها طراحی شده است. هر کدام از این ایده ها، حاصل تفکر یک تیم طراحی هستند. بنابراین شما می توانید به راحتی از حاصل تفکر چندین تیم بهره بگیرید. تنها با بررسی و نگاه دقیق به آنچه طراحی نموده اند. این موضوع می تواند کمک بزرگی باشد تا با انتخاب بهترین ایده ها و یا ترکیب آنها، بتوان بر اساس شرایط و ویژگی های فضایی که در حال طراحی آن هستیم، بتوانیم بهترین طرح ممکن را ارائه نماییم.

در ادامه می توانید نمونه های دیگری از مهدکودک ها، با رویکردهای مختلف را نیز مشاهده نمایید:

۴۰ نمونه مهدکودک با طراحی داخلی متفاوت

۵۰ ایده طراحی مهد کودک مدرن در ایران

در این مطلب به بررسی موضوع خلاقیت در طراحی مهدکودک پرداختیم. در ادامه دعوت می کنیم تصاویر مهدکودک های مختلف را مشاهده نمایید.

طراحی مهدکودک با رویکرد خلاقیت

طراحی مهدکودک با رویکرد خلاقیت طراحی مهدکودک با رویکرد خلاقیت طراحی مهدکودک با رویکرد خلاقیت طراحی مهدکودک با رویکرد خلاقیت طراحی مهدکودک با رویکرد خلاقیت طراحی مهدکودک با رویکرد خلاقیت طراحی مهدکودک با رویکرد خلاقیت طراحی مهدکودک با رویکرد خلاقیت طراحی مهدکودک با رویکرد خلاقیت طراحی مهدکودک با رویکرد خلاقیت طراحی مهدکودک با رویکرد خلاقیت طراحی مهدکودک با رویکرد خلاقیت طراحی مهدکودک با رویکرد خلاقیت طراحی مهدکودک با رویکرد خلاقیت طراحی مهدکودک با رویکرد خلاقیت طراحی مهدکودک با رویکرد خلاقیت طراحی مهدکودک با رویکرد خلاقیت طراحی مهدکودک با رویکرد خلاقیت طراحی مهدکودک با رویکرد خلاقیت طراحی مهدکودک با رویکرد خلاقیت طراحی مهدکودک با رویکرد خلاقیت طراحی مهدکودک با رویکرد خلاقیت طراحی مهدکودک با رویکرد خلاقیت طراحی مهدکودک با رویکرد خلاقیت طراحی مهدکودک با رویکرد خلاقیت طراحی مهدکودک با رویکرد خلاقیت طراحی مهدکودک با رویکرد خلاقیت طراحی مهدکودک با رویکرد خلاقیت طراحی مهدکودک با رویکرد خلاقیت طراحی مهدکودک با رویکرد خلاقیت طراحی مهدکودک با رویکرد خلاقیت طراحی مهدکودک با رویکرد خلاقیت طراحی مهدکودک با رویکرد خلاقیت طراحی مهدکودک با رویکرد خلاقیت طراحی مهدکودک با رویکرد خلاقیت طراحی مهدکودک با رویکرد خلاقیت طراحی مهدکودک با رویکرد خلاقیت طراحی مهدکودک با رویکرد خلاقیت طراحی مهدکودک با رویکرد خلاقیتطراحی مهدکودک با رویکرد خلاقیت

 

در ادامه چند نمونه نمای خارجی مهدکودک که حاوی ایده های جذابی بودند را نیز، آماده نموده ایم. دعوت می کنیم این نمونه ها را نیز مشاهده نمایید.

نمای خارجی مهدکودک ، طراحی مهدکودک با رویکرد خلاقیت نمای خارجی مهدکودک ، طراحی مهدکودک با رویکرد خلاقیت نمای خارجی مهدکودک ، طراحی مهدکودک با رویکرد خلاقیت نمای خارجی مهدکودک ، طراحی مهدکودک با رویکرد خلاقیت نمای خارجی مهدکودک ، طراحی مهدکودک با رویکرد خلاقیت

 

تحریریه خط معمار

شرکت معماری آوگون

منبع: ArchLine.ir

تعداد بازدید: 9,397

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *