طراحی مجتمع تفریحی در میگون

طراحی مجتمع تفریحی در میگون

میگون یکی از مناطق خوش آب و هوای شمال تهران است، درحالی که تهران یکی از بزرگ شهرهای آسیا است که بسیاری از مردم از آلودگی و استرس در این شهر رنج می برند. برای مردم تهران استراحت موقت در خارج از تهران رایج و مطلوب است، بنابراین طراحان به این فکر آمدند تا چگونه فضایی را ایجاد کنند تا به شهروندان تهرانی کمک کنند که به آرامش برسند و با انرژی به به کارشان  در شهر بازگردند. بزرگترین مانع پیش رو، درخواست مشتری د رباره استفاده از پروژه ها تاحد ممکن بود.

میگون در ارتفاعات با آب و هوایی سرد وخشک قرار دارد. در رابطه با محیط ذکر شده و با هدف حفظ  ارتباط بصری بین ساکنین ومحیط اطراف، طراحی پیش رفت. پنجره های بزرگی که طسف وسیعی از زیبایی را در بر می گیرد و از طلوع آفتاب تا غروب آن را در فصل های مختلف برای حاضرین، در قاب پنجره ترسیم می کند. نمای ساختمان با سنگ های سخره ای شکل پوشانده شده است. با این روند طراحی تراس هایی ایجاد می شود، تا علاوه بر کنترل باد سرد و ناخوشایند که از سمت غرب می وزد، در برخی مواقع برای ساکنین مورد استفاده قرار می گیرد. در بخش شرقی ساختمان برای ایجاد امنیت در کنار جاده اصلی شیارهایی از اشکال بی نظم که بیش تر شبیه قلعه های خشن است، شکل گرفته اند.

مابین دو ساختمان اصلی، یک فضای خالی طراحی شد تا نقش فضای مرکزی یا میانی برای ساختمان با نورپردازی بسیاربا پارتیشن های شفافش را بازی کند، یک چشم انداز آرام و زیبا ایجاد کند تا ساکنین در اطراف آن قدم بزنند ولذت ببرند. یک سقف سبز رنگ برای وقایع چند منظوره طراحی شده است، منطقه ورزشی در زیر زمین همراه با بدن سازی، سونا، استخر و در نهایت یک تراس باشکوه که در مقابل کوهها است می تواند یک فضایی برای ساکنین باشد تا بتوانند انرژی خود را بازیابند.

در ادامه با خط معمار همراه باشید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن وغیره.

تحریریه خط معمار

مترجم: مینامقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 2,495

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *