بررسی ۷۰ نمونه رسپشن برای فضای اداری

طراحی فضای پذیرش اداری

بررسی ۷۰ نمونه طراحی فضای پذیرش اداری

تمامی فضاهای اداری و محیط های کاری، بخشی با عنوان رسپشن یا پذیرش دارند. در فضاهای اقامتی نظیر هتل، ساختمان های مسکونی بزرگ و .. نیز می توان بخش رسپشن را مشاهده نمود. اما نقش بخش پذیرش در محیط کار بسیار پر رنگ تر و بعبارت صحیح تر، یکی از بخش های مهم و جدایی ناپذیر هر دفتر کاری است. در این مطلب، قصد نداریم به اهمیت یا شرح وظایف این بخش بپردازیم چرا که اهمیت آن بر کسی پوشیده نیست. در نقطه مقابل قصد داریم به بررسی ۷۰ نمونه طراحی فضای پذیرش اداری بپردازیم. این نمونه ها عمدتا بر اساس سبک مدرن کار شده اند.

از آنجایی که در هر دفتر کار، نخستین بخشی که ارباب رجوع در مراجعه به دفتر شرکت با آن روبرو می شود فضای پذیرش است، باید روی طرح و دیزاین این بخش حساسیت به خرج داد. چرا که شاید ارباب رجوع با ماهیت کار و یا کیفیت کار شرکت آشنا نباشد. از این رو باید شخصیت، کارکتر و کیفیت برند را در این بخش، پیش چشمان ارباب رجوع گذاشت! شاید بسیاری از افراد با این موضوع موافق نباشند اما واقعیت اینجاست که بسیاری از افراد اتاق مدیرعامل را نمی بینند! بلکه بخش پذیرش را مشاهده خواهند کرد. از این رو باید به آنچه که به کاربر در مواجهه با شرکت روبرو می شود، توجه نمود و آن چیزی که درخور و شایسته شخصیت برند است را به وی منعکس کرد.

به طور حتم، دیزاین بخش رسپشن، نمی تواند جدای از طراحی سایر بخش های یک دفتر کار باشد، بلکه بخشی از آن است. یعنی آن چیزی که در طراحی بخش رسپشن اتفاق می افتد، همان چیزی است که در بخش های دیگر یک دفتر اداری اتفاق خواهد افتاد. تنها تفاوت در این است که می توان این بخش از فضا را به وسیله طراحی، کمی بولد نمود.

در این بخش کوشیده ایم نمونه هایی از طرح های متفاوت را مورد بررسی قرار دهیم. در بخش رسپشن معمولا کانتر منشی، مبلمان مربوط به انتظار ارباب رجوع و … قرار می گیرد. آنچه در این بخش مشاهده خواهید نمود، کانسپت های مختلف طراحی، نمونه های مختلف میز منشی و پذیرش، متریال های مختلفی که در این بخش و بویژه برای میز رسپشن مورد استفاده قرار می گیرند، رنگ های مورد استفاده برای دیزاین این فضا و … خواهد بود.

اگر به عنوان طراح، در حال دیزاین یک فضای اداری و دفتر کار هستید و به دنبال ایده و کانسپت برای طراحی فضای رسپشن می گردید، ایده ها و نمونه های ارائه شده در این بخش می تواند مفید و موثر واقع شوند. اگر هم به دنبال نمونه های بیشتر از بخش رسپشن هستید، در گذشته در وب سایت خط معمار نمونه هایی از این فضا را مورد بررسی قرار داده ایم که می توانید از طریق لینک های زیر آنها را مشاهده نمایید:

۲۰ نمونه میز منشی و رسپشن برای فضای اداری

طراحی داخلی اداری : ایده هایی برای بخش رسپشن

طراحی فضای پذیرش اداری طراحی فضای پذیرش اداری طراحی فضای پذیرش اداری طراحی فضای پذیرش اداری طراحی فضای پذیرش اداری طراحی فضای پذیرش اداری طراحی فضای پذیرش اداری طراحی فضای پذیرش اداری طراحی فضای پذیرش اداری طراحی فضای پذیرش اداری طراحی فضای پذیرش اداری طراحی فضای پذیرش اداری طراحی فضای پذیرش اداری طراحی فضای پذیرش اداری طراحی فضای پذیرش اداری طراحی فضای پذیرش اداری طراحی فضای پذیرش اداری طراحی فضای پذیرش اداری طراحی فضای پذیرش اداری طراحی فضای پذیرش اداری طراحی فضای پذیرش اداری طراحی فضای پذیرش اداری طراحی فضای پذیرش اداری طراحی فضای پذیرش اداری طراحی فضای پذیرش اداری طراحی فضای پذیرش اداری طراحی فضای پذیرش اداری طراحی فضای پذیرش اداری طراحی فضای پذیرش اداری طراحی فضای پذیرش اداری طراحی فضای پذیرش اداری

در این مطلب به بررسی نمونه های طراحی و دیزاین بخش رسپشن فضاهای اداری پرداختیم. اگر در این رابطه شما نیز تجربیاتی دارید، می توانید از طریق بخش انتشار پروژه در خط معمار، ایده های خود را با ما و سایر معماران در میان بگذارید. برای این منظور از لینک زیر استفاده نمایید.

انتشار پروژه در خط معمار

 

تحریریه خط معمار

شرکت معماری آوگون

منبع: ArchLine

تعداد بازدید: 1,415

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *