طراحی ساختمان اداری و مسکونی از دفتر معماری تداوم پویا

طراحی ساختمان اداری مسکونی، معماری ساختمان اداری، معماری ساختمان مسکونی

طراحی ساختمان اداری مسکونی از دفتر معماری تداوم پویا

در این بخش پس از ارائه ی یک مقدمه کوتاه، به بررسی دو پروژه خواهیم پرداخت. معماری ساختمان اداری مسکونی . ساختمان اداری مولوی و ساختمان مسکونی منظریه که هر دو پروژه توسط استودیو معماری تداوم پویا طراحی شده است.

پیش تر به بررسی پروژه های زیادی از دفتر معماری تداوم پویا پرداخته ایم. ما در رسانه خط معمار بر این عقیده ایم که برای یک معمار جوان، بررسی پروژه های انجام شده توسط معماران با سابقه و البته موفق، یک امر ضروری است. بررسی کار سایر معماران مانند یک کلاس درس است و می توان نکاتی که معماران در طراحی پروژه های خود لحاظ کرده اند نظیر دیتیل های طراحی و همچنین نکات اجرایی را فرا گرفت و در پروژه ها بکار بست. از این حیث به این موضوع نگاه کنید که تجربه چندین و چند ساله ی یک معمار را به رایگان می توانید مشاهده کنید. این نکته به خودی خود از ارزش بالایی برخوردار است چرا که همه ما برای پخته شده، نیاز به تجربه کردن داریم. در این مسیر طولانی، استفاده از این تجربیات هم می تواند مسیر را کوتاه تر و هم ایده های بیشتری را برای طراحی به ذهن سرازیر کند.

شرکت معماری تداوم پویا از آن دسته دفاتر معماری است که پروژه هایش ارزش بررسی کردن دارد. چرا که این پروژه ها، در رویدادهای معماری معتبری به عنوان پروژه های شاخص شناخته شده اند. بنابراین می توانید با دقت و تمرکز بیشتر، این نمونه کارهای اجرا شده را بررسی نمایید. رضا صیادیان و سارا کلانتری (بنیانگذاران دفتر معماری تداوم پویا) دو معمار هستند که با اندیشه شاخص خود، سعی در خلق فضاهایی معمارگونه و با کیفیت داشته اند و دین خود را نسبت به آنچه معماری می نامیم، ادا نموده اند. حداقل اعتقاد ما بر این است.

از این مقدمه که بگذریم، با همراهی شما، به بررسی این دو پروژه طراحی ساختمان اداری مسکونی می پردازیم. اولین پروژه، ساختمان مسکونی منظریه و دومین پروژه، ساختمان اداری مولوی نام دارد.

ساختمان مسکونی منظریه:

ساختمان منظریه در خیابان منظریه تهران واقع شده است. زمین این پروژه ۶۲۵ مترمربع مساحت دارد و زیربنای کار تمام شده، ۶۷۰۰ متر مربع می باشد. کار طراحی ساختمان در سال ۹۳ انجام شده است و اجرای پروژه در حدود دو سال، بین سالهای ۹۳ تا ۹۵ زمان برده است. این ساختمان ۱۱ طبقه روی همکف است و متاسفانه اطلاع دقیق از تعداد طبقات زیر زمین آن وجود ندارد. سبک طراحی مدرن است و همانطور که در تصاویر مشهود است، نمای ساختمان کاملا مدرن و با کمترین پیچیدگی کار شده است. دفتر TDC ساختمان هایی نظیر سپهر، دانیال و صبا را در کارنامه خود دارد که دارای پیچیدگی های بیشتری روی نمای ساختمان هستند. از طریق لینک های زیر می توانید نگاهی به ساختمان مذکور بیاندازید:

طراحی نما و طراحی داخلی آپارتمان سپهر

معماری و طراحی نما خانه صبا

معماری ساختمان مسکونی دانیال، رضا صیادیان

نمای ساختمان منظریه ، کمی ساده تر و با پیچیدگی های کمتری طراحی شده است که دلیل این امر را می توان شرایط پروژه، خواست کارفرما و ذهنیت طراح در هنگام طراحی دانست. بنابراین در این رابطه ما توضیحی ارائه نمی کنیم و قضاوت را به شما واگذار می کنیم. به دو تصویر زیر دقت نمایید.

طراحی ساختمان اداری مسکونی، معماری ساختمان اداری، معماری ساختمان مسکونی طراحی ساختمان اداری مسکونی، معماری ساختمان اداری، معماری ساختمان مسکونی

ساختمان اداری مولوی:

ساحتمان اداری مولوی پروژه ای نسبتا قدیمی تر نسبت به ساختمان مسکونی منظریه است. سایت پروژه در خیابان مولوی تهران و بافت متراکم آن واقع شده است. طراحی این پروژه به سال ۸۹ برمی گردد و در سال ۹۰ کار اجرای آن تمام شده است. متراژ زمین این پروژه ۱۰۰ متر مربع و زیربنای کار، ۴۰۰ مترمربع می باشد.

آنچه طراحان در بخش طراحی نما بعنوان ایده ی طراحی مطرح نموده اند، خلق نمایی پوشیده بوده است که در نهایت این کانسپت به شکلی در تصاویر زیر مشاهده می نمایید، درآمده است. در ادامه دعوت می کنیم تصاویر نمای این ساختمان ۴ طبقه را نیز مشاهده نمایید.

طراحی ساختمان اداری مسکونی، معماری ساختمان اداری، معماری ساختمان مسکونی طراحی ساختمان اداری مسکونی، معماری ساختمان اداری، معماری ساختمان مسکونی طراحی ساختمان اداری مسکونی، معماری ساختمان اداری، معماری ساختمان مسکونی

در این مطلب، به بررسی دو پروژه طراحی ساختمان اداری مسکونی پرداختیم که توسط دفتر معماری تداوم پویا دیزاین شده اند. آنچه در توضیحات نقل شد، برداشت شخصی نگارنده مطلب است. اگر شما نیز در رابطه با این پروژه ها، توضیحی در ذهن دارید، از طریق بخش نظرات، آن را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

 

تحریریه خط معمار

شرکت معماری آوگون

منبع: TDC Office

تعداد بازدید: 2,080

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *