طراحی رستوران : ترکیب ظرافت و هماهنگی در فضای مدرن

طراحی رستوران ژاپنی ، طراحی رستوران مدرن

طراحی رستوران ژاپنی : ترکیب ظرافت و هماهنگی در فضای مدرن

در این مطلب قصد داریم به بررسی طراحی داخلی رستوران در شهر اشتوتگارت کشور آلمان بپردازیم. این رستوران Enso نام دارد و ترکیبی از یک رستوران مدرن و رستوران سنتی ژاپنی است. متعاقبا غذایی که این رستوران به مشتریان ارائه می نماید، ترکیبی از غذاهای مدرن و غذاهای سنتی ژاپنی نظیر سوشی است.

معنای کلمه enso در فرهنگ ژاپنی، هماهنگی و کمال است. (ترجمه از گوگل ترنسلیت) آنچه طراحان در این رستوران به عنوان یک کانسپت اولیه در نظر گرفته داشته اند، احیای همین معنی در طراحی فضاست. طراحان کوشیده اند دیزاین رستوران با مفهوم نام آن هماهنگ و در حقیقت منعکس کننده آن باشد.

رستوران enso حدودا ۲۵۰ مترمربع مساحت دارد و دیزاین آن توسط استودیو معماری آلمانی Dittel Architekten صورت گرفته است. پیش تر در وب سایت خط معمار، برخی از نمونه کارهای این دفتر معماری آلمانی را مورد بررسی قرار داده ایم. آنچه در کارهای این دفتر بیش از سایر موارد به چشم می خورد، تلاش برای خلق فضاهایی ظریف، تمیز به لحاظ اجرا و بی و عیب و نقص است. عمده کارهای این دفتر، بر اساس سبک معماری مدرن کار شده اند. اگر به بررسی سایر کارهای این دفترعلاقه مند هستید، می توانید از طریق لینک های زیر برخی از پروژه های این دفتر را مشاهده نمایید:

طراحی دکوراسیون فروشگاه پوشاک مردانه، بزرگترین فروشگاه دنیا!

طراحی دفتر شرکت بین المللی Husqvarna Group در آلمان

طراحی کافه ای گرم با متریال ها و رنگ های گرم

طراحی دفتر customer service در شهر اشتوتگارت به سبک مینیمال

این نکته را هم باید در نظر داشت که طراحان دفتر di-a علاقه زیادی به خلق فضاهای گرم با بکارگیری متریال چوب دارند. این نکته را می توان از بررسی کارهای این دفتر معماری دریافت. این موضوع در مورد رستوران enso نیز صدق می کند. چوب به عنوان یک متریال صالی در این رستوران مورد استفاده قرار گرفته است. ویترین و بخش رسپشن رستوران، بخش عمده ای از مبلمان رستوران و بخشی از دیوارها بصورت دکوراتیو با چوب کار شده اند. علاوه بر این، در بخش های سنتی، دیوارها با بافتی زیبا و با رنگی نزدیک به چوب کار شده اند که گرمای فضا را دو چندان می کند.

رستوران enso بصورت ترکیبی و بر اساس سبک های مدرن و صنعتی دیزاین شده است. سبک صنعتی، امروزه پرطرفدارترین سبک بعد از سبک مدرن برای فضاهای با کاربری تجاری، اداری، فضاهای رستورانی و … است. یکی از ویژگی های شاخص این سبک، استفاده از تاسیسات ساختمان بر روی سقف و بصورت اکسپوز است. در این رستوران نیز همین ویژگی مورد استفاده قرار گرفته است. کافی است نگاهی به سقف این رستوران بیاندازید تا تاسیساتی که به شکل دکوراتیو و با رنگ سیاه کار شده اند را مشاهده نمایید.

یکی از دلایل گرایش زیاد معماران و طراحان به سبک صنعتی در کارها، خلق فضاهایی متمایز و جدید است. چرا که استفاده از سبک مدرن به تنهایی، دچار تکراری بی اندازه شده است و نیاز به یک فضای متفاوت، مانند یک خلا بزرگ، کاملا محسوس است. از این رو، گرایش به سبک صنعتی و استفاده از برخی از ویژگی های آن در کنار استفاده از ویژگی های سبک های مدرن، مینیمال و …، با محبوبیت خوبی روبروست.

یکی دیگر ازنکات اینکه، طراحان کوشیده اند رستورانی با فضایی گرم و دلپذیر خلق نمایند. از این رو متریال چوب و استفاده از رنگ های گرم در دستور کار قرار گرفته است. حتی نورپردازی فضا نیز به شکلی است که به ایجاد یک انرژی گرم در فضا کمک کند. همانطور که در عنوان اشاره شد، تلاش تیم طراحی این بوده که تمامی مواری را که ذکر شد، به شکلی ظریف و با یک هارمونی مثال زدنی، مانند قطعات پازل در کنار یکدیگر بچینند. در نهایت می توانید خروجی این معما را در تصاویر مشاهده نمایید. اگر به عنوان یک طراح در حال دیزاین رستوران هستید و قصد دارید فضایی گرم، ظریف و البته زیبا را خلق نمایید، ایده های ارائه شده توسط این گروه معماری می تواند به کمک به شما بیاید. پلان رستوران برای درک بهتر فضا، در انتهای مطلب قرار داده شده است. با خط معمار همراه باشید.

طراحی رستوران ژاپنی ، طراحی رستوران مدرن طراحی رستوران ژاپنی ، طراحی رستوران مدرن طراحی رستوران ژاپنی ، طراحی رستوران مدرن طراحی رستوران ژاپنی ، طراحی رستوران مدرن طراحی رستوران ژاپنی ، طراحی رستوران مدرن طراحی رستوران ژاپنی ، طراحی رستوران مدرن طراحی رستوران ژاپنی ، طراحی رستوران مدرن طراحی رستوران ژاپنی ، طراحی رستوران مدرن طراحی رستوران ژاپنی ، طراحی رستوران مدرن طراحی رستوران ژاپنی ، طراحی رستوران مدرن طراحی رستوران ژاپنی ، طراحی رستوران مدرن طراحی رستوران ژاپنی ، طراحی رستوران مدرن طراحی رستوران ژاپنی ، طراحی رستوران مدرن طراحی رستوران ژاپنی ، طراحی رستوران مدرن طراحی رستوران ژاپنی ، طراحی رستوران مدرن طراحی رستوران ژاپنی ، طراحی رستوران مدرن طراحی رستوران ژاپنی ، طراحی رستوران مدرن طراحی رستوران ژاپنی ، طراحی رستوران مدرن

پلان رستوران

طراحی رستوران ژاپنی ، طراحی رستوران مدرن

 

در این مطلب کوشیده ایم نمونه ای از طراحی رستوران ژاپنی گرم و البته مدرن را ارائه نماییم. اگر در رابطه با طراحی صورت گرفته، ایده یا نظری در ذهن دارید، می توانید از طریق بخش زیر، نظرات خود را با ما و سایر معماران در میان بگذارید.

تحریریه خط معمار

منبع: di-a

تعداد بازدید: 1,127

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *