طراحی دفتر کار Ernst & Young) EY ) ، تهران

طراحی دفتر کار مدرن

طراحی دفتر کار  Ernst & Young)  EY )،  تهران

معماری : گروه persis consult

سرپرست طراحی : مسعود ارژنگ

مجری: تیم اجرایی پرسیس

کارفرما و بهره بردار: Ernst & Young

موقعیت: تهران

کاربری پروژه: اداری

سازه بنا: اسکلت فلزی با سقف عرشه فلزی      

تأسیسات بنا: فن کوئل با چیلر و موتورخانه

زیربنا: ۵۰۰ مترمربع ( تجمیع ۴ واحد اداری )

سال شروع و خاتمه اجرا : آذر ۹۶- اسفند ۹۶

محدوده مداخلات : تخریب و تجمیع ۴ واحد اداری به یک واحد  ، تغییرات اساسی در پلان و  و کلیه قسمت ها اعم از معماری و تأسیسات با حفظ سازه اصلی و محدوده دیوار خارجی واحد ها  ، اجرای کامل شبکه و تاسیسات

سازه اولیه بنا: اسکلت فلزی                  

 تأسیسات اولیه بنا: فن کوئل با چیلر و موتورخانه

دفتر شرکت EY در تهران ، توسط شرکت ایرانی persis consult که در زمینه معماری و دکوراسیون داخلی فعالیت دارد طراحی و اجرا شده است .

ارنست و یانگ یک شرکت خدمات حرفه ای چند ملیتی است که  توسط دفتر اصلی آن در لندن ، انگلستان اداره می شود . EY یکی از بزرگترین شرکت های خدمات حرفه ای در جهان است ( شرکت هایی که در یک گروه به نام  "Big Four"  هستند ) و به نوعی یکی از  4 شرکت بزرگ جهان در زمینه خدمات حسابداری و مشاوره به شمار می آیند .  این شرکت  250000 کارمند در بیش از ۷۰۰ دفتر در ۱۵۰ کشور جهان دارد . خدماتی شامل حسابرسی مالی و مالیات ، مشاوره مدیریت ومشاوره حقوقی جزو سرویس های این شرکت بزرگ است .

طراحی دفتر کار EY در شهر تهران ، توسط شرکت ایرانی طراحی و معماری (Persis Consult) و با همکاری دنیته در تولید مبلمان ادرای به صورت کنونی در‌آمده است . نام این شرکت ایرانی در طراحی و اجرا دفاتر اغلب شرکت های خارجی که در ایران  فعال هستند و دفاتر مدرن و زیبای شهر تهران به چشم می‌خورد و به نوعی این شرکت یکی از پیشروان در زمینه‌ی طراحی مینیمال و مدرن و اجرا در سطح بین المللی در ایران به شمار می‌رود . موقعیت دفتر در یکی از ساختمان های واقع در خیابان جردن شهر تهران می باشد ، پلان دفتر به نوعی یک مستطیل کامل و کشیده است و ویژگی اصلی آن وجود پنجره هایی با نور فراوان در تمام طول این دفتر است .

طراحی دفتر کار مدرن

بخش ورودی که با استفاده از سنگ مرمر سفید کلکته کف پوش شده و یک کانتر با سنگ مرمر سیاه و رگه های بزرگ ، شکوه خاصی را در لحظه ورود به چشم میاورد و به نوعی می توان گفت به نظر وزنی ، سنگین ترین بخش طراحی دکوراسیون این محیط است ( به دلیل اینکه بخش های دیگر دارای طراحی مدرن تر  و آرام تری هستند ) .

طراحی دفتر کار مدرن طراحی دفتر کار مدرن

بخش فضای کارگروهی دفتر EY که عمده محیط اصلی شرکت را به خود اختصاص داده ، قسمت کار پرسنل اداری است و شرکت طراح با الهام از رنگ هایی که جزو هویت برند EY  هستند ، کار طراحی مبلمان اداری را انجام داده است ؛ میزهای گروهی که با ترکیب رنگ سازمانی ( زرد و طوسی ) در بخش جداکننده های میزها طراحی شده است . ویژگی اصلی این  میزها جداکننده های پارچه ای ، آکوستیک بودن و جاذب صدا بودن است تا از پخش شدن و تشدید صدا ها در محیط باز و بزرگ این بخش جلوگیری کند . نور مستقیم این بخش برای مواقعی که نور روز پاسخ نیاز کارکنان را تامین نکند با استفاده از نورهای خطی و آویز تامین شده است و البته که این نورهای معلق به یکی از اجزاء و نمادهای  این سبک از طراحی دکوراسیون تبدیل شده اند . در طراحی دفتر کار شرکت EY  ، طراح تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا با ساخت یک محیط باز OPEN OFFICE)  )  ، محیط دفتر را برای کار گروهی ایده‌آل سازد . مبلمان اداری پروژه EY نیز تماما توسط یک شرکت ایرانی به نام دنیته تولید شده است .

طراحی دفتر کار مدرن طراحی دفتر کار مدرن طراحی دفتر کار مدرن طراحی دفتر کار مدرن طراحی دفتر کار مدرن

با توجه به ماهیت کار شرکت EY  که ارائه خدمات مشاوره ای است ، وجود اتاق های جلسه مناسب وکاربردی برای برگزاری جلسات کاری کاملا جدی و اساسی بوده و به همین دلیل این محل در معماری کلی پروژه ،  اولین بخش پس از ورود به دفتر است و دو اتاق جلسه بزرگ و کوچک در دو سمت ورودی قرار گرفته اند . اتاق های جلسه ای با دکوراسیون مدرن ، کاملا ساده و کاربردی به همراه تاکید بر رنگ سفید در تمام بخش ها با هدف ارائه نهایت شفافیت و وضوح طراحی شده اند . 

طراحی دفتر کار مدرن طراحی دفتر کار مدرن طراحی دفتر کار مدرن

یکی از بخش های جذاب و کابردی طراحی داخلی دفتر EY ، بخش استراحت و بازیابی است مکانی برای نوشیدن یک فنجان قهوه یا یک گپ غیر کاری با همکاران و حتی مشاهده شبکه های خبری ( به وسیله تلویزیون بزرگ این بخش ) که در بدنه اصلی فضا قرار دارد و با استفاده از ترکیب رنگهای آرام ، میزو صندلی های مدرن و مینیمال و کفپوش چوبی در کنار دیواری طوسی آبی که با لوگوی EY روشن شده است حس زنده و پویایی را برای کارمندان بوجود اورده است .

طراحی دفتر کار مدرن

اجرای سقف اکسپوز در قسمت کافه ، و به نمایش گذاشتن تاسیسات اجرایی ، حسی منحصر بفرد و مدرنی را القا می نماید و همچنین باعث استفاده بهینه  از فضا شده است که این امر دست طراح را برای استفاده از چراغ های دکوراتیو و اویز از سقف و  قرار دادن تعداد بیشتری صندلی باز کرده است .

طراحی دفتر کار مدرن طراحی دفتر کار مدرن

طراحی دفتر کار مدرن

ایجاد اتاق های سکوت چهار نفره و اتاق های تلفن تمام آکوستیک ، راه حل هایی است برای انجام کارهایی که نیاز بیشتری به تمرکز دارند و بخشی از پیش فرض های دفاتر اداری با پلان باز هستند که البته طراح در فضایی کوچک و به شکلی بسیار هوشمندانه از انها بهره برده است  .  وجود این بخش از دفتر ( اتاق های سکوت )  جزو الزامات  طراحی دکوراسیون مدرن در سایر کشورهاست و استفاده از آن در ایران هم رو به افزایش است   . 

طراحی دفتر کار مدرن طراحی دفتر کار مدرن طراحی دفتر کار مدرن

در گوشه ای از پلان که تقریبا فضای مرده به حساب می اید  طراح فضایی به نام  ( منطقه پاف )  خلق کرده است که برای کارهای با میزان تمرکز کمتر و راحت تر است . و در انتهای شمالی پلان محلی برای جلسه های غیر خصوصی  با دیزاین بسیار مدرن در نظر گرفته شده است .

طراحی دفتر کار مدرن طراحی دفتر کار مدرن

در نهایت و با توجه به نیاز کارفرما ، لاکر باکس هایی در سه گوشه پلان وجود دارد که کارمندان از ان برای نگهداری وسایل شخصی استفاده میکنند و  هریک با قفل های لمسی  محفوظ شده اند . همچنین اتاق کپی ، ارشیو و بایگانی از فضا های دیگر  این دفتر کار۵۰۰ متری است که از اتصال ۴ واحد مجزا بوجود آمده است .

طراحی دفتر کار مدرن طراحی دفتر کار مدرن طراحی دفتر کار مدرنطراحی دفتر کار مدرن

تحریریه خط معمار

منبع: دنیته

تعداد بازدید: 811

۱ دیدگاه

  1. مریم گفت:

    با تشکر و قدردانی از تحریریه خط معمار که انقدر با جزئیات و عکس به عکس توضیحات مختص اون عکس داده شده و خیلی خوب میشه این شکل توضیحات رو برای مقالهء پروژه های جدیدی که داخل سایت قرار میدید هم انجام بدید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *