طراحی دفتر کار ARP Group، بابک آبنار + ARP Group

طراحی دکوراسیون داخلی شرکت

معماری: گروه معماری ARP، بابک آبنار

معماران مسئول: بابک آبنار، علی روانپاک

موقعیت: ایران، تهران

مساحت: ۸۰ مترمربع

عکاسان: حامد فرهنگی، منا سلیمانی

طراحی و دکوراسیون داخلی: علی روانپاک

سازه: رامین مجرد

طراحی دکوراسیون داخلی شرکت ARP Group

این واحد اداری در طبقه ی ششم واقع شده و از چشم انداز فوق العاده ای از شهر تهران و کوه های شمالی آن بهره مند می باشد. دفتر کار ARP یک فضای کاری چند منظوره می باشد. در این فضا قرار است مجموعه پروژه های متعددی اجرا شود. این پروژه ها توسط کارمندانی مدیریت می شود که به طور موقت در اینجا فعالیت می کنند. از این رو این دفترکار مطابق با استانداردهای مورد نیاز حرفه ی تخصصی طراحی نشده است و اصلی ترین هدف نمایش تخصص های مختلف می باشد.

روند طراحی بسیار ساده بود و  بر اساس انعطاف پذیر بودن فضا و موقت بودن فعالیت کارکنان انجام گرفت. کارمندان این آزادی را دارند که تصمیم بگیرند که کجا فعالیت کنند( همه جای تهران) و به صورت پاره وقت یا تمام وقت در این دفتر حضور یابند.

بنابراین ویژگی شاخص و اصلی این دفتر، “میز کار مشترک” می باشد که می تواند در مواقع نیاز، مورد استفاده افراد قرارگیرد. به عنوان مثال هنگامی که شرایط کاری برای افراد در منزل مطلوب نباشد یا این که آن ها نیاز به مکانی جهت افزایش بهره وری دارند یا به طور ساده تر زمانی که آن ها نیاز به تغییر چشم انداز کاری دارند می توانند از آن استفاده نمایند.

چشم انداز زیبای این واحد اداری کاملا در فضاها حضور دارد. در این پروژه سعی بر این شد تا بجای این که فضا ظاهری رسمی داشته و شبیه به دفترکار باشد، بیش تر محیط صمیمی به نظر برسد. از این رو در طراحی فضا از پالت رنگ های گرم، متریال چوبی و چرمی استفاده کردند، به طوری که جو فضا دارای شخصیتی بومی و محلی شد. حفظ حریم خصوصی در جلسات به طور متناوب مورد نیاز بود. بنابراین طراحان درب کشویی اتوماتیک و پارتیشن شیشه ای قرار دادند تا حریم خصوصی بدون دردسر ایجاد شود.

در ادامه با دیدن تصاویر خط معمار را همراهی کنید.

طراحی دکوراسیون داخلی شرکت طراحی دکوراسیون داخلی شرکت طراحی دکوراسیون داخلی شرکت طراحی دکوراسیون داخلی شرکت طراحی دکوراسیون داخلی شرکت طراحی دکوراسیون داخلی شرکت طراحی دکوراسیون داخلی شرکت طراحی دکوراسیون داخلی شرکت طراحی دکوراسیون داخلی شرکت طراحی دکوراسیون داخلی شرکت طراحی دکوراسیون داخلی شرکت طراحی دکوراسیون داخلی شرکت

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

در این بخش به طراحی دکوراسیون داخلی شرکت ARP Group پرداختیم.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Archdaily

تعداد بازدید: 1,308

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *