طراحی داخلی کلینیک دندانپزشکی ظفر، رضا نجفیان

طراحی داخلی کلینیک دندانپزشکی

طراحی داخلی کلینیک دندانپزشکی ظفر –

معماری: رنا دیزاین

معمار مسئول: رضا نجفیان

موقعیت: ایران، تهران

سال طراحی : ۲۰۱۳

سال اجرا: ۲۰۱۳

متراژ: ۸۰ مترمربع

خالص و پویا، پوشیده شده در یک بستر سفید، ترکیبی از آنچه که در ذهن کاربر با عنوان صلح و بهبود شناخته می شود، این مفاهیم، کانسپت اصلی طراحی داخلی کلینیک دندانپزشکی ظفر را تشکیل داده اند.

فضای خالص و پویای کلینیک دندانپزشکی ظفر، هر بیننده ای را در نگاه اول مجذوب خود می کند. ترکیبی ممتاز و خلاقانه که در آن ویژگی های بهبودی و سلامتی که در ذهن مخاطبان تصور شده به خوبی تداعی می شود. طراحی و اجرای این کلینیک ۸۰ متر مربعی واقع در خیابان دستگردی در طول چهار ماه متوالی به پایان رسید. اولویت اصلی پروژه ایجاد فضایی بود که با طراحی خاض خود بتواند احساسات مرتبط با پاکیزگی، آسودگی و همچنین دوری از تلخی و ناامیدی را بیدار کند. انجام این روند با حذف دیواره ها و پارتیشن های موجود و ایجاد پوسته ای سفید و خالص آغاز شد. هندسه استفاده شده در این فضا به شکلی سازمان یافته که از شکاف های درون دیوار برای نورپردازی فضا و از انحنای این شکاف ها برای ایجاد هندسه ای متناسب با مبلمان استفاده شده است.

ارتفاع کم سقف و کوچک بودن فضا از طریق سفید شدن دیوارها و خاکستری خنثی بصورت نوارهای افقی پنهان شده است تا کاربر بتواند فضا و حس بهتری در آن داشته باشد. در اتاق انتظار، گرادیانت رنگ های خنثی به طور منطقی انتخاب شده است تا کنتراست رنگی بهتر، نظر بیماران را جلب کند. این سکوت بصری با یک سبز تازه و تسکین دهنده به اتاق های جراحی آورده شده است. لمس نرمی زندگی نیز در قالب گیاهان به بهبود کیفیت و خلوص هوا در داخل کمک کرده است.

طراحی داخلی کلینیک دندانپزشکی طراحی داخلی کلینیک دندانپزشکی طراحی داخلی کلینیک دندانپزشکی طراحی داخلی کلینیک دندانپزشکی طراحی داخلی کلینیک دندانپزشکی طراحی داخلی کلینیک دندانپزشکی طراحی داخلی کلینیک دندانپزشکی طراحی داخلی کلینیک دندانپزشکی طراحی داخلی کلینیک دندانپزشکی طراحی داخلی کلینیک دندانپزشکی طراحی داخلی کلینیک دندانپزشکی طراحی داخلی کلینیک دندانپزشکی

پلان، دیاگرام و …

تحریریه خط معمار

شرکت معماری آوگون

منبع: http://archline.ir

تعداد بازدید: 5,912

۱ دیدگاه

  1. بهزاد پژوهان گفت:

    سلام.خسته نباشید‌.سایتتون واقعا عالیه.سوالی داشتم.تو این کلینیک متریال دیوارها که سفید هست چه متریالیه؟

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *