طراحی داخلی پست بانک، تهران، دفتر معماری ازنو

طراحی داخلی بانک،طراحی داخلی شعب بانک،،معماری بانک

طراحی داخلی پست بانک، تهران

طراحی: دفتر معماری از نو ( AsNow Consulting Engineers )

معماران مسئول: احسان توسلی، سونیا تاتاری

همکاران طراحی: رعنا قمرصورت، نیلا شاه محمدی، مرضیه دهقان، زهرا جعفری

نوع: بازسازی اداری

موقعیت: ایران، تهران، خیابان آزادی

سال: ۲۰۱۴

این پروژه که از آن با نام بانک آزادی یاد می شود، در واقع بازسازی یکی از شعب پست بانک است که در خیابان آزادی خیابان جیحون، واقع شده است.

بر اساس اظهارات تیم طراحی یعنی مهندسین مشاور از نو، درخواست اول کارفرما در این پروژه، ایجاد یک نمای شفاف برای بانک بود. کارفرما درخواست داشت از فضای بیرون، فضای داخلی بانک کاملا نمایان باشد. بنابراین از شیشه های افقی روی نمای بانک استفاده شده که این شیشه ها با میله های افقی که پشت آن نصب شده بود، محافظت می گردید.

نمونه هایی از چالش های پیش رو در طراحی داخلی بانک ها، مسئله امنیت در وحله اول و وسایل الکترونیکی و سیم و کابل های برق در بخش بعد است. چرا که در یک فضای کوچک که به طور مستمر با مشتری در ارتباط است، تعداد بسیار زیادی وسایل الکتریکی و الکترونیکی و سیم های برق وجود دارد. برای حل کردن موضوع کابل های برق از یک دیوار کاذب استفاده شد. این دیوار کاذب بصورت دو جداره بود و جداره بیرونی با چوب و بصورت دکوراتیو طراحی و اجرا گردید. با این طراحی، نه تنها مسئله ی کابل های برق در سرتاسر فضا حل شد، بلکه دیوار کاذب چوبی، دارای یک طرح از درون رفتگی هاست که درون این درون رفتگی های نورهایی کار شده است که علاوه بر زیبایی فضا، نور مورد نیاز شعبه را نیز تقویت می نمایند. در ادامه دعوت می کنیم تصویر ارائه شده را مشاهده نمایید. در انتها نیز، پلان بانک، دیاگرام و … قرار داده شده است. با خط معمار همراه باشید.

طراحی داخلی بانک،طراحی داخلی شعب بانک،،معماری بانک طراحی داخلی بانک،طراحی داخلی شعب بانک،،معماری بانک طراحی داخلی بانک،طراحی داخلی شعب بانک،،معماری بانک طراحی داخلی بانک،طراحی داخلی شعب بانک،،معماری بانک طراحی داخلی بانک،طراحی داخلی شعب بانک،،معماری بانک

طراحی داخلی بانک،طراحی داخلی شعب بانک،،معماری بانک طراحی داخلی بانک،طراحی داخلی شعب بانک،،معماری بانک طراحی داخلی بانک،طراحی داخلی شعب بانک،،معماری بانک

پلان، دیاگرام، برش نما و …

تحریریه خط معمار

شرکت معماری آوگون

منبع: http://archline.ir

تعداد بازدید: 3,547

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *