طراحی داخلی واحدهای برج های دوقلو کیش، رضا مفاخر

طراحی داخلی آپارتمان یک خوابه،طراحی داخلی آپارتمان سه خوابه

طراحی داخلی واحدهای برج های دوقلو کیش

معماری

معماری مسئول: رضا مفاخر

موقعیت: ایران، کیش

مساحت: ۲۶۵ مترمربع

تیم طراحی

طراح:

همکاران طراحی: مهشید سلامتی، بهسا قبادی مهسا داوودی، طناز کریمی

تیم اجرا: محمد هادی رامی

در عبور از خیابان های آرام و خلوت کیش به مجتمعی در جنوب شرقی جزیره، درساحل مرجان میرسیم. برج های دوقلوی کیش در زمینی به مساحت ۱۵ هزارمتر مربع و به عنوان نزدیک ترین سازه به دریا، ساخته شده است .موقعیت قرارگیری این برج به گونه‌ای است که واحدهای مسکونی مشرف به پلاژ و ساحل ورزش‌های آبی است وبا توجه به مرتفع بودن آن، واحدهای مسکونی به تناسب برخورداری از دید، منظر و سایر امکانات، دسته بندی های متفاوتی یافته اند :

یک واحد تیپ A متراژ حدودی ۱۵۰ متر، سه خواب

دو واحد تیپ B متراژ حدودی ۶۵ متر، تک خواب

در طراحی داخلی واحدهای مسکونی در حالیکه هر سه واحد حرف مشترکی برای گفتن دارند، هر کدام داستانی مجزا و جداگانه را روایت میکنند، تلاش طراح بر این بوده است که با تعریف فضاهای مینیمال و فاقد پیچیدگی ؛ فراغت، تفریح و تجربه‌ اقامتی به یاد ماندنی را برای مخاطب فراهم آورد.واحد تیپ A القاگر نوعی آرامش و سکوت است، حسی شبیه به آرامش فضای جزیره.این واحد به واسطه پنجره‌های وسیع سرتاسر با منظره ای فراخ رو به دریا که فاصله ناظر و دریا را از میان برداشته و ارتباط بصری قابل توجهی با محیط بیرون را برقرار کرده است. نشیمن و ناهارخوری، فضایی روشن و دلباز با مبلمان مدرن و راحت از نور مناسب و ایده آلی در طول روز برخوردار بوده و نورپردازی شب به گونه‌ای است که در  هنگام تاریکی، جلوه‌ی دریا را از میان نبرد. نورهای محیطی مانند آباژور و چراغ‌های رومیزی فضای دلنشینی را در هنگام شب برای ساکنان فراهم آورده است. رنگ‌های به کار رفته، با تاکید بر عناصر طبیعی اقلیم حاکم و ترکیبی از آبی های آسمان و دریا به عنوان بستر طبیعی پروژه درنظر گرفته شده و با  استفاده  از عناصر رنگی، کنتراست ظریفی در فضا ایجاد شده است.

در واحدهای D۱ و D۲ (۶۵ متری)، فضای کوچک آپارتمان به شکلی خالص طراحی  و ارتباط میان آشپزخانه و نشیمن با فضایی مشترک برای هر دو عملکرد برقرار شده است. روشنایی، سیالیت فضایی، آزادی ناشی از چیدمان خانه، کفپوش‌های روشن و رنگ‌های به کار رفته در مبلمان و سطوح، در کنار یکدیگر فضایی شاد و هماهنگ با بیرون بوجود آورده‌اند.

مبلمان هر سه واحد متناسب با هر فضا، از میان برندهای برتر دنیا که توسط طراحان مشهوری همچون کریم رشید(Karim Rashid)، اوکی ساتو (Oki Sato) و … طراحی شده است انتخاب و جانمایی شده‌اند.انگیزه و جذابیت شکل‌گیری این پروژه که تجربه جدیدی برای طراح در مجتمع‌های مسکونی است، متفاوت از سایر پروژه‌های شکل گرفته با خواسته‌های استفاده‌کننده نهایی فضا بوده است. این بار طراحی و فضاسازی برای گروهی از مخاطبین یک قشر خاص است که پیش از آنکه اراده کنند، با فضایی که مطلوب نظر آنان است مواجه شوند و آن را انتخاب کنند.

طراحی داخلی آپارتمان یک خوابه،طراحی داخلی آپارتمان سه خوابه

طراحی داخلی آپارتمان یک خوابه،طراحی داخلی آپارتمان سه خوابه طراحی داخلی آپارتمان یک خوابه،طراحی داخلی آپارتمان سه خوابه طراحی داخلی آپارتمان یک خوابه،طراحی داخلی آپارتمان سه خوابه طراحی داخلی آپارتمان یک خوابه،طراحی داخلی آپارتمان سه خوابه طراحی داخلی آپارتمان یک خوابه،طراحی داخلی آپارتمان سه خوابه طراحی داخلی آپارتمان یک خوابه،طراحی داخلی آپارتمان سه خوابه طراحی داخلی آپارتمان یک خوابه،طراحی داخلی آپارتمان سه خوابه طراحی داخلی آپارتمان یک خوابه،طراحی داخلی آپارتمان سه خوابه

پلان واحد ها

تحریریه خط معمار

شرکت معماری آوگون

منبع: http://archline.ir – Xema Architects

تعداد بازدید: 4,967

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *