طراحی داخلی میکرو آپارتمان با تم زرد و خاکستری

طراحی داخلی میکرو آپارتمان

طراحی داخلی میکرو آپارتمان با تم زرد و خاکستری

آن چه در این بخش قصد داریم به آن بپردازیم، طراحی داخلی میکرو آپارتمان با تم زرد و خاکستری می باشد. با توجه به فضای بسیار کوچک در میکرو آپارتمان ها، مینیمالیسم یکی از سبک های محبوب و رایج در این نوع آپارتمان ها می باشد. با وجود این طراحی آن می تواند چالش برانگیز می باشد . همچنین در برخی از مواقع این که چگونه این فضاها را طراحی کنیم مشکل به نظر برسد. به هرحال به این می رسیم که بدانیم چگونه در یک میکرو آپارتمان، فضای نشیمن، اتاق خواب و آشپزخانه را در هم ادغام کنیم.

این که چگونه اطمینان حاصل کنید که تمام اشیا و مبلمان ضروری را در فضای داخلی جای داده و همچنین فضاهای منفی و خالی را در محیط حفظ کنید. برای ایجاد فضایی که از آن لذت خواهید برد ، برنامه ریزی در مورد نحوه طراحی و تزئین یک آپارتمان کوچک بسیار ارزشمند خواهد بود. در این راستا در ادامه نکاتی را به شما ارائه خواهیم داد تا بتوانید فضایی لذت بخش در آپارتمان های کوچک خود ایجاد کنید:

در ابتدای کار باید بگوییم که اگر فضای داخلی آپارتمان شما خیلی کوچک می باشد، باید از مبلمان کوچک استفاده کنید. قطعات حجیم فضای شما را تحت الشعاع قرار می دهند اما وقتی از قطعات کوچک استفاده می کنید فضای شما بزرگتر به نظر می رسد. سعی کنید که فضاهای داخلی کوچک را مرتب نگه دارید و از ایجاد آشفتگی بپرهیزید. برای طراحی قفسه ها دقت کافی به کار ببرید زیرا در اغلب فضاهای کوچک فضای ذخیره سازی جهت اشیای اضافی مانند پوشاک، کتاب و سایر اشیای ضروری در نظر گرفته نمی شوند. شما می توانید مبلمان خود را متناسب با فضای موجود طراحی کنید و تمامی فضای مورد نیاز را در نظر داشته باشید. برای مثال بالای تخت می تواند به صورت یک کتابخانه و فضایی برای نورپردازی طراحی شود. یا اینکه کنج اتاق می تواند جهت دفترکار خانگی طراحی شود.

در آپارتمان های کوچک معمولا از مبلمان چند منظوره استفاده می شود. مبلمان پایه دار یکی از بهترین گزینه ها برای میکرو آپارتمان ها می باشند. قفسه ها و نیمکت های پایه دار فضا را مطبوع تر  و روشن تر از مبلمانی که بدون پایه هستند به نظر می رساند. به خاطر داشته باشید که در خانه هایی با ابعاد کوچک، اشیای عمودی بعد را به فضا می افزایند. سعی کنید که فضاهای ذخیره سازی را در دیواره ها ایجاد کنید، زیرا باعث می شود هم سالن شما بلند تر و هم مرتب تر از آن چه هست به نظر برسد.

هنگام رنگ آمیزی فضای داخلی کوچک از به کاربردن رنگ ها نهراسید. اگر چه رنگ سفید برای دیواره ها گزینه مناسب می باشد، اما اگر آن با یک رنگ جذاب با مبلمان ترکیب شود، جلوه ای منجسم و چشمگیر را به فضای شما می بخشد. در هنگام انتخاب مبلمان سعی کنید از اشیای ضروری و کاربردی چون تخت خواب شروع کنید. دقت داشته باشید که چگونه از فضای موجود قصد دارید استفاده کنید. این باعث می شود تا شما بدانید که چه نوع مبلمان مناسب فضای داخلی منزل شما می باشد. برای مثال اگر شما مدت زمان طولانی را پشت میز سپری می کنید، سعی کنید تا بر روی خرید یک صندلی راحت و استاندارد سرمایه گذاری کنید.

سعی کنید اگر قصد انتقال به یک آپارتمان کوچکی را دارید، پیش از ساکن شده برای خانه خریدی نکنید. زیرا در اغلب موارد به خرید اشیایی می پردازید که غیر ضروری می باشند. مبلمان را انتخاب کنید که خیلی سنگین نیست و جابجایی آن آسان است. سبک مینیمال در چنین آپارتمان های کوچکی بهترین گزینه می باشد زیرا باعث می شود فضا مرتب به نظر برسد و از آشفتگی جلوگیری می کند.

اکنون به شرح پروژه زیر می پردازیم. استودیو Vertebrae یک میکرو آپارتمان مدرنی را به مساحت ۲۹ متر مربع در کالیفرنیا طراحی کرده است. درب های دوجداره در آشپزخانه امکان دسترسی به پاسیو را فراهم می آورد که علاوه بر این امکان ورود نور طبیعی به فضا را نیز فراهم می آورد. روبروی آشپزخانه دفترکار خانگی را مشاهده می کنیم که در زیر راه پله خارجی موجود قرار گرفته است. طراح با استفاده از ترکیب دو رنگ زرد و خاکستری توانسته کانسپتی زیبا و دلنشینی را ایجاد کند.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن تصاویر دعوت می نماید. 

طراحی داخلی میکرو آپارتمان طراحی داخلی میکرو آپارتمان طراحی داخلی میکرو آپارتمان طراحی داخلی میکرو آپارتمان طراحی داخلی میکرو آپارتمان

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Contemporist

 

تعداد بازدید: 570

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *